Skip to contentSkip to navigation
@

Täytä lomake ja olemme sinuun yhteydessä!x

Kiitos!x

Kiitos viestistäsi!

07.02.2017 - 12:06 Marjut Herranen

Rohkeasti kisaan, huipulla nähdään!

Törmäsin viime viikolla Elisan markkinointijohtajan Tomi Wirtasen artikkeliin markkinointikilpailujen tärkeydestä. Kirjoitus herätti huomioni kahdestakin syystä. Ensinnäkin meillä ID BBN:llä aihe on todella ajankohtainen, sillä viime viikolla lähetimme jälleen kerran omat hakemuksemme globaaliin Markie Awards -kilpailuun, jossa palkitaan markkinoinnin suurimpia menestyjiä eri kategorioissa. Palkinnot jaetaan vuosittain Las Vegasissa huhtikuun lopulla. ID BBN on viimeisen kolmen vuoden aikana kahminut jo neljä Markies-pystiä, joten jotain teemme oikein!

Toinen syy kiinnostukseeni liittyy puhtaasti siihen, että olen Wirtasen kanssa samaa mieltä monesta asiasta. ”Kilpailut ovat oman tekemisen ja uudistumisen mittari ja on tärkeää heittäytyä mitattavaksi omalla markkinalla tai kansainvälisesti parhaita markkinointiratkaisuja vastaan”, Wirtanen kirjoittaa. Allekirjoitamme ID BBN:llä Wirtasen ajatuksen, ja eikö meidät opeteta jo alakoulusta lähtien kilpailemaan esimerkiksi urheilulajeissa toisiamme vastaan. Sekin on tavallaan oman osaamisen mittaamista. Miksemme tekisi tätä myös omassa työssämme? Toki tämä vaatii uskallusta, rohkeutta ja ylpeyttä, ja viimeaikaisten kirjoitusten perusteella meiltä suomalaisilta nämä ominaisuudet puuttuvat, mutta jonkunhan täytyy olla ensimmäinen.

Onko voitto tärkeintä vai onko muitakin hyötyjä?

Minulle tämä vuosi Markie-projektissa oli ensimmäinen, ja täytyy sanoa, että olin aivan innoissani. Ensin mietittiin porukalla, missä kategorioissa voisimme loistaa ja mihin liittyy hyviä projekteja. Tästä päästiinkin sitten jo itse asiaan: ensimmäiset tekstivedokset sekä asiakkaiden haastattelut ja kommentit, jonka jälkeen visuaalinen kuorrutus ja viimeiset silaukset päälle. Kova innostunut kuhina kävi kollegoiden kesken, kun kokonaisuus alkoi hahmottua ja jokainen vuorotellen totesi, että hakemusten taso on tänä vuonna erityisen korkea sekä sisällön että tulosten osalta. Uskallan väittää, että ihan jokaisen projektiin osallistuneen sydän täyttyi ylpeydestä omaa ja koko organisaation työtä kohtaan. Tämä jos mikä ainakin itseäni motivoi omassa työssäni.

Wirtanen kirjoittaa: ”Kilpailuilla on muitakin hyötyjä kuin oman tekemisen ­mittaaminen. Kilpailut motivoivat ja lisäävät yhteishenkeä asiakkaan ja toimiston välillä. Jos puhutaan markkinointikumppaneista tärkeinä strategisina kumppaneina, niin kyllä asiakkaan on huolehdittava myös siitä, että kumppani on motivoitunut.”

Tämän allekirjoitan täysin. Lopulliset hakemukset nähtyään asiakkaamme olivat todella innoissaan, ja nyt odotellaan yhdessä tuloksia kihelmöivän jännityksen merkeissä. Tämä konkretisoi monelle asiakkaalle, että myös he voivat olla ylpeitä omasta organisaatiostaan ja tekemisestään.

Finalistit julkistetaan 1.3.2017 ja sen jälkeen katsotaan, kuka nousee Vegasin koneeseen. Peukut ja varpaat siis pystyyn!

Tilaa ID BBN:n uutiskirje

Kehity mainostajana ja markkinoijana. Tilaa ID BBN:n uutiskirje ja pysyt ajan tasalla modernista markkinoinnista!

Kiitos!

Rekisteröinti onnistui.

About meMarjut Herranen

Energinen ja superpositiivinen Marjut on markkinoinnin, myynnin ja tapahtumien ammattilainen ja parhaimmillaan hän onkin hoitaessaan useaa eri projektia pitäen kaikki langat käsissään. Hänen motivaationsa kumpuaa aina asiakkaan auttamisesta. Koska Marjut rakastaa ideointia ja uuden luomista, ja hänellä on jatkuva tiedonjano, hänen kirjoituksensa aiheet liittyvät ja kumpuavat usein tapahtuma- sekä markkinoinnin ihmeellisestä maailmasta.

Asiakkaan matka - lataa opas

Millainen on sinun asiakkaasi matka?

“Opi tuntemaan asiakkaasi ja kuljettamaan häntä tuntemattomasta nettikontaktista ostavaksi asiakkaaksi"