Skip to contentSkip to navigation
@

Täytä lomake ja olemme sinuun yhteydessä!x

Kiitos!x

Kiitos viestistäsi!

11.05.2017 - 12:02 Markku Alikoski

Sisältömarkkinoinnin monityökalu runsaasti julkaiseville

Oraclen uudistunut Content Marketing Cloud tarjoaa runsaan valikoiman työkaluja sisältömarkkinoinnin keskitettyyn hallintaan.

Oracle Content Marketing Cloud, entinen Compendium, on tarkoitettu laajojen, lukuisia eri kanavia käyttävien markkinointioperaatioiden koordinointiin. Ohjelman viiden peen (Plan, Produce, Publish, Promote ja Prove) toimintamalli on tilaajapohjainen.

Esimerkiksi markkinointipäällikkö voi tilata sisällöntuottajalta tietynlaisia sisältöjä, jotka etukäteen määritellyn työnkulun ja aikataulun mukaisesti etenevät tuotantovaiheen kautta käännettäviksi ja lopuksi julkaistaviksi, ajastetusti ja automatisoidusti. Prosessivuot ja käyttäjäroolit voidaan mallintaa oman maun mukaan, ja niitä voi olla useita erilaisia. Myös erilaisia sisältötyyppejä voidaan luoda itse.

Järjestelmän julkaisualusta sisältää:

  • Oman blogimuotoisen julkaisujärjestelmän erilaisine sivupohjineen. Erilaisia blogeja voi olla useita.
  • Sisältöjen promootion sosiaalisissa kanavissa (LinkedIn, Twitter ja Facebook)
  • Julkaisun integroituihin markkinointiautomaatiojärjestelmiin (Eloqua, Responsys ja Salesforce Marketing Cloud)
    • Sähköpostien ja kampanjasivujen sisällöt
  • WordPress blogijulkaisut
  • Yrityksen sisäiset, intranet-tyyppiset aineistoarkistot (esim. kaikki myynnin tarvitsemat dokumentit, tuotekuvat, kaaviot, mainosbannerit ym.)
  • Hyvät API-rajapinnat integraatioiden rakentamiseen

Järjestelmä avustaa sisältöjen hakusanaoptimoinnissa ja sen avulla on mahdollista kohdistaa sisältöjä eri ostajapersoonille näiden asiakkaan matkan eri vaiheisiin. Se integroituu myös käännöspalveluihin (mm. LionBridge). Markkinointikalenteri helpottaa tuotantoprosessin eri vaiheiden orkestrointia. Ohjelman oma analytiikka seuraa tuotantoprosesseja, projekteja ja viestinnän vaikutusta sekä yksityiskohtaisesti että kokonaisvaltaisesti.

Monipuolisten integraatio-ominaisuuksien ansiosta kaikkea sisällöntuotantoa voidaan ohjata yhdellä ohjelmistolla. Koska sisällöntuotanto edellyttää usein laajaa yhteistyötä yrityksen omien työntekijöiden, alihankkijoiden ja partnereiden kesken, on huomattava etu, että toimijat joutuvat opettelemaan ainoastaan yhden järjestelmän käytön.

Ohjelma on ensi sijassa tarkoitettu suurelle, monikieliselle, runsaasti julkaisevalle yritykselle, jolla on myös markkinointiautomaatiojärjestelmä käytössään. Järjestelmän käyttöönotto edellyttää, että yrityksellä on sisältöstrategia valmiina. ID BBN:n sertifioidut asiantuntijat avustavat mielellään järjestelmän käyttöönotossa!

Tilaa ID BBN:n uutiskirje

Kehity mainostajana ja markkinoijana. Tilaa ID BBN:n uutiskirje ja pysyt ajan tasalla modernista markkinoinnista!

Kiitos!

Rekisteröinti onnistui.

About meMarkku Alikoski

Modernin markkinoinnin taustalla on huikean monimutkaista järjestelmäarkkitehtuuria, jossa tieto viuhuu järjestelmästä toiseen liki reaaliaikaisesti. Vaikka koneisto on kimurantti, sen suunnitteluperiaatteet eivät sitä ole. Modernit tietojärjestelmät rakennetaan paremman asiakaskokemuksen varaan, ja yksi automaation tehtävistä on helpottaa asiakkaan, markkinoinnin ja myynnin arkea. Näistä asioista kirjoittaa Markku.

Vapaa-aikansa Markku viettää 11-vuotiaan tyttärensä varttumista seuraten. Markun harrastuksia ovat ruuanlaitto, viinit, musiikki ja pelaaminen.

Asiakkaan matka - lataa opas

Millainen on sinun asiakkaasi matka?

“Opi tuntemaan asiakkaasi ja kuljettamaan häntä tuntemattomasta nettikontaktista ostavaksi asiakkaaksi"