Skip to contentSkip to navigation
@

Täytä lomake ja olemme sinuun yhteydessä!x

Kiitos!x

Kiitos viestistäsi!

14.10.2016 - 08:21 Marjut Herranen

Toivotko muutosta? Aseta selkeä tavoite.

Niin tapahtumissa kuin markkinoinnissakin tavoitellaan yleensä muutosta asenteisiin tai käyttäytymiseen. Tämä tavoite jää kuitenkin liian usein kirjaamatta.

Syksyn kohokohtiini kuuluu Nordic Business Forum, johon osallistuin nyt jo viidennettä kertaa. Tapahtumamarkkinoinnin saralla työskennelleenä, arvostan järjestäjien esimerkillistä työtä tapahtuman kehityskaaren suunnittelussa ja toteutuksessa. Asetettaessa tapahtuman tavoitteita, mieleen tulee yleensä ensimmäisenä osallistujamäärä, viihtyvyys, tunnelma sekä ohjelman sisältö. Nämä kaikki ovat tärkeitä, mutta todellisuudessa tapahtuman tavoitteena pitäisi aina olla haluttu muutos. Muutos osallistujan asenteessa ja tätä kautta myös käyttäytymisessä. Liian harvoin tämä tavoite kirjataan jonnekin – pahimmassa tapauksessa sitä ei edes mietitä tapahtumaprosessin alkuvaiheessa.

Viimeisen vuoden aikana olen siirtynyt digitaalisen markkinoinnin sekä markkinointiautomaation maailmaan. Tämä on tuonut mukanaan uusia oivalluksia, jatkuvaa oman osaamisen päivitystä sekä mahtavia projekteja upeiden asiakkaiden kanssa. Samana on pysynyt se, että kuten tapahtumissa, myös markkinoinnissa tavoittelemme yleensä muutosta asenteisiin ja sitä kautta käyttäytymiseen. Vaikuttamisen keinot ja kanavat ovat tänä päivänä moninaiset ja haasteena on se, kuinka erottautua ja millä tavalla saada aikaan toivottu muutos.

Henkilökohtaiset muutostavoitteet

Jos tarkastelet omaa muutoksen polkuasi, osaat varmaan kertoa miten olet muuttunut ja asiat, jotka ovat sinua muuttaneet. Onko kyseessä ollut isoja vai pieniä asioita, ja mitä oli muutoksen takana? Väistämättä muutumme suurten elämäntilanteiden muutosten sekä vanhenemisen myötä, mutta olet varmaan huomannut, että myös yksittäiset tapahtumat ovat jollakin tavalla muuttaneet sinua. Minulle yhtenä muutoksen inspiraation lähteenä toimii Nordic Business Forum ja sen ainutlaatuinen puheenvuorojen sisältö.

Alla tämän syksyn omat TOP3-muutokset omaan käyttäytymiseeni:

  1. Tulevaisuus muuttuu teknologian myötä ja minulla on kaksi vaihtoehtoa. Joko pelätä, tai ottaa asiat vastaan uteliaana ja nähdä pelottavatkin asiat mahdollisuuksina.
  2. Päätän valita jälkimmäisen.

  3. Lähes joka päivä eteemme tulee asioita, joihin pitäisi tarkemmin tutustua, mutta usein kiire, laiskuus ja muut asiat vievät huomiomme. Nykyään pysähdyn ja kokeilen uutta, sillä koskaan ei tiedä mihin uusi asia voi johtaa ja mitä se voi tuoda tullessaan.
  4. Väärin päin voi olla myös oikein päin. Opettelen näkemään asiat ja maailman myös toisesta näkökulmasta.

Kirjaa sinäkin omia muutostavoitteitasi ylös ja seuraa miten ne toteutuvat!

Tilaa ID BBN:n uutiskirje

Kehity mainostajana ja markkinoijana. Tilaa ID BBN:n uutiskirje ja pysyt ajan tasalla modernista markkinoinnista!

Kiitos!

Rekisteröinti onnistui.

About meMarjut Herranen

Energinen ja superpositiivinen Marjut on markkinoinnin, myynnin ja tapahtumien ammattilainen ja parhaimmillaan hän onkin hoitaessaan useaa eri projektia pitäen kaikki langat käsissään. Hänen motivaationsa kumpuaa aina asiakkaan auttamisesta. Koska Marjut rakastaa ideointia ja uuden luomista, ja hänellä on jatkuva tiedonjano, hänen kirjoituksensa aiheet liittyvät ja kumpuavat usein tapahtuma- sekä markkinoinnin ihmeellisestä maailmasta.

Asiakkaan matka - lataa opas

Millainen on sinun asiakkaasi matka?

“Opi tuntemaan asiakkaasi ja kuljettamaan häntä tuntemattomasta nettikontaktista ostavaksi asiakkaaksi"