Haaste

ATEA järjestää vuosittain suomalaisille yrityksille ja organisaatioille Atea Focus -teknologiatapahtuman. Vuonna 2019 Focus järjestettiin jo 30. kerran, ja Atea halusi uudistaa tapahtuman uuden vuosikymmenen ja pyöreiden vuosien kunniaksi. Tapahtuman tavoitteena on aina ollut Atean palveluiden tunnettuuden lisääminen, osallistujamäärän kasvattaminen sekä tietysti liidien tuottaminen. Vuosi sitten lanseeratusta Vuoden digitaalisin teko -kilpailusta haluttiin myös tehdä kiinteä osa Focus-tapahtumaa. 

Ratkaisu

ID BBN auttoi tapahtumakokonaisuuden ideoinnissa, suunnitteli Focukselle juhlavuoden kunniaksi uuden visuaalisen ilmeen ja toteutti kutsu- ja ilmoittautumisprosessin markkinoinnin automaation avulla. Lisäksi suunnittelimme tapahtuman printtielementit sekä toteutimme näyttö- ja videomateriaalit. Tapahtuman tuotannossa kiinnitettiin erityistä huomiota vastuullisiin toimintatapoihin. Materiaalit olivat kierrätettäviä ja tarjoilussa suosittiin lähiruokaa. Kestävän kehityksen tavoitteet viestittiin osallistujille visuaalisten tapahtumaelementtien ja taiteen keinoin.

Tulokset

Tapahtuma saavutti upeita tuloksia. Kumppaniosastojen määrä kasvoi ennätyslukemiin: 30:stä 47:ään. Myös kävijöitä oli ennätysmäärä: 1269. Ja mikä parasta, liidien määrä kasvoi vuoden takaisesta yli 240 prosenttia. Vuoden digitaalisin teko -kilpailun kiinnostavuus kasvoi merkittävästi: ääniä annettiin lähes 600 enemmän kuin vuosi sitten. Lisäksi Atea Focus -sovelluksen latausten määrä kasvoi 83 prosentilla edelliseen vuoteen verrattuna.

LISÄÄ MIELENKIINTOISIA ESIMERKKEJÄ TÖISTÄMME:

SÄHKÖPOSTIKAMPANJA SMARTSIGN-KONSEPTILLE

ID BBN:n suunnittelema ja toteuttama sähköpostikampanja suunnattiin kahdelle pääkohderyhmälle: hotelleille ja ketjumyymälöille. »

TÄSMÄTUOTTEEN LANSEERAUS TUULIVOIMATEOLLISUUDELLE

Paransimme Teknoksen uuden huipputuotteen tunnettuutta tuulivoimasektorin huoltoyrityksissä ympäri Eurooppaa ja Yhdysvaltoja. »

VISMA SUUNTA – TEHOKASTA MYYNTIÄ SISÄLTÖMARKKINOINNIN AVULLA

Ostajapersooniin perustuva ja sisältöön painottuva markkinointiohjelma muutti Visma Softwaren markkinointi- ja myyntitapaa. »