
Haaste
Schneider Electric järjesti vuonna 2018 Innovation Summit Helsinki -tapahtuman, jonne haluttiin kerätä parasta ajatusjohtajuutta rakentamisen, teollisuuden, kiinteistöjen ja energian alalta.
Schneider Electric Finland oli suurtapahtumien järjestäjänä ensikertalainen. Tavoitteet olivat silti kovat: Helsingin Messukeskukseen pyrittiin saamaan koolle 500 päättäjää ja asiantuntijaa keskeisistä yrityksistä ja julkisen sektorin organisaatioista.
Ratkaisu
ID BBN hoiti tapahtuman markkinointiviestinnän: loimme tapahtuman visuaalisen identiteetin ja sloganin, teaser-sisällöt, kutsut, kampanjasivun sisällön sekä tapahtumapäivänä tarvitut sähköiset- ja printtimateriaalit. Keräsimme myös kävijöiden antaman palautteen.
Tapahtuman teema oli Rakennusaineena äly. Kävijöille tarjottiin asiantuntijoiden neuvoja liiketoiminnan kehittämiseen ja älykkäämmän yhteiskunnan rakentamiseen.


Tulokset
Innovation Summit oli menestys kaikin tavoin:
- Kävijätavoite ylitettiin, tapahtumaan osallistui yli 900 henkilöä.
- SQL-liidejä kertyi yli 80, yhteensä yli 4 miljoonan euron arvosta.
- Palautekyselyssä 98 % kävijöistä antoi tapahtumalle yleisarvosanaksi ”erittäin hyvä” tai ”melko hyvä”.
- 85 % vastanneista piti tapahtumaa liiketoiminnan kannalta hyödyllisenä.
Summit auttoi nostamaan Schneiderin tunnettuutta huippuosaajana ja ajatusjohtajana sähköön ja energiaan liittyvissä kysymyksissä.
LISÄÄ MIELENKIINTOISIA ESIMERKKEJÄ TÖISTÄMME:

RIEMUKAS RASIANTUNTIJA -KONSEPTI – CASE SCHNEIDER ELECTRIC
Harmaa, muovinen sähkörasia: maailman tylsin tuote? Kaikkea muuta. Uusien kojerasioiden lanseeraukseen tehtiin hauska ja huomiota herättävä konsepti. »

PUREVALLA KAMPANJALLA SOMENÄKYVYYS KATTOON – CASE RUUKKI
Kaunein katto -kisa villitsi Facebook-kommentoijat ja vauhditti Ruukin seuraajamäärän kasvua ennätyksellisesti. »

KAASUAUTOMAATIT GRILLIKANSAN SUOSIOON – CASE LINDE
Taitavasti hallitulla ja lokalisoidulla Facebook-kesäkampanjalla tehtiin tunnetuksi AGA-nestekaasuautomaatteja Suomessa ja Ruotsissa. »