Haaste

F-Secure halusi markkinoida mittavasti yhtä lippulaivatuotettaan, Protection Service for Business (PSB) -tietoturvaratkaisua, kaikilla tärkeillä kasvualueillaan vuonna 2016. Kohderyhminä olivat nykyiset ja uudet loppukäyttäjät sekä nykyiset ja uudet jälleenmyyjät. Tavoitteena oli lisätä PSB:n myyntiä sekä saada nykyiset jälleenmyyjäkumppanit päivittämään uuteen, kehittyneeseen hallintaportaaliin myynnin parantamiseksi.

Ratkaisu

Markkinointiautomaatioon perustuva kampanja toteutettiin 20 maassa eri puolilla maailmaa, 14 eri kielellä. ID BBN vastasi kampanjasuunnittelusta, visuaalisesta suunnittelusta, sisällöstä ja Eloqua-järjestelmän hyödyntämisestä. Eri ostajapersoonille räätälöidyillä sähköpostiviesteillä ohjattiin kävijöitä kampanjasivuille, jossa oli tarjolla kohderyhmäkohtaisia testisovelluksia ja kyselyitä. Kampanjaan sisältyi webinaareja eri kielillä sekä mahdollisuus ilmaiseen ohjelmistokokeiluun. Kokeilujakson viestintää tuettiin omalla Eloqua-ohjelmalla. Viesteissä painotettiin muodon ja toiminnallisuuden yhteyttä sekä uudenlaista, parempaa käyttäjäkokemusta.

Tulokset

Vuoden 2016 loppuun mennessä lähes 100 % kumppaneista oli siirtynyt käyttämään uutta hallintaportaalia. Kampanjan sähköpostiviestien hyvät avaus- ja klikkausprosentit kertoivat viestien saavuttaneen tehokkaasti kohteensa niin jälleenmyyjien kuin loppuasiakkaidenkin parissa. Aktiivisten jälleenmyyjien määrä kasvoi 14 % edellisvuodesta. Kaiken kaikkiaan PSB-ohjelmiston myynti kasvoi 25 % vuonna 2016. Upeat lukemat saavutettiin markkinoinnin automaation ansiosta.

LISÄÄ MIELENKIINTOISIA ESIMERKKEJÄ TÖISTÄMME:

TEHOKKAAN LEAD SCORINGIN TUKENA LIIDIDATAN RIKASTAMISOHJELMA

Kehitimme Asiakastiedon kanssa palvelun, joka hakee Asiakastiedon rajapinnalta hakuun sopivan yrityksen tiedot. »

MARKKINOINNIN JA MYYNNIN KANNATTAVA TÄYSKÄÄNNÖS

ID BBN:n rakentama, ostajapersooniin perustuva ja sisältöön painottuva markkinointiohjelma toi suuren muutoksen Visma Softwaren markkinoinnin ja myynnin toimintaan. »

ELOQUA-INTEGRAATIO CRM-JÄRJESTELMÄÄN

CRM-järjestelmä Salesforceen integroitiin markkinoinnin automaatiojärjestelmä Oracle Eloqua. »