Haaste

Kattovalmistaja Ruukki halusi loppukesästä 2020 aktivoida kuluttajia sosiaalisessa mediassa, saada lisää seuraajia ja nostaa teräskattojensa tunnettuutta klassisena ja tyylikkäänä valintana omakotiasujille.​

Ratkaisu

Tuusulan asuntomessujen kumppanina Ruukki järjesti Facebookissa kilpailun, jossa äänestettiin messujen kauneinta kattoa. Ehdokkaina oli 10 erityylistä messukohdetta, joiden yllä komeili Ruukin katto. Äänestäneiden kesken arvottiin kolme veikeää Jopoa.

ID BBN suunnitteli somesisällöt ja hoiti kampanjan julkaisun ja hallinnoinnin. Erittäin kustannustehokas kampanja julkaistiin orgaanisesti, lisänäkyvyyttä saatiin sponsoroimalla julkaisua 500 eurolla rakentamisesta ja kodin remontoinnista kiinnostuneille.​

Tulokset

Kattokisan suosio karkasi nousuun kuin Jopo käsistä. Kampanja tavoitti 70 994 Facebook-käyttäjää ja sai 2 772 reaktiota. Äänestykseen osallistui 1 489 kommentoijaa. Ruukin katto -sivun seuraajamäärän kasvu oli peräti 6 150 % verrattuna edeltävään vastaavaan ajanjaksoon.

Kampanjan menestys on osoitus siitä, miten aidosti hyvä tuote, ajattoman yksinkertainen idea ja laadukas toteutus saavat aikaan komeita tuloksia.​

Ruukki

LISÄÄ MIELENKIINTOISIA ESIMERKKEJÄ TÖISTÄMME:

TERÄKSENLUJAA TARGETOINTIA JA SAUMATONTA SYNERGIAA – CASE OUTOKUMPU

Outokumpu voitti Suomen ensimmäisissä LinkedIn Awardseissa Markkinoinnin ja myynnin yhteistyö -kategorian »

TÄSMÄTUOTTEEN LANSEERAUS TUULIVOIMATEOLLISUUDELLE

Paransimme Teknoksen uuden huipputuotteen tunnettuutta tuulivoimasektorin huoltoyrityksissä ympäri Eurooppaa ja Yhdysvaltoja. »

TEHOKASTA MYYNTIÄ SISÄLTÖMARKKINOINNIN AVULLA – VISMA SUUNTA

Ostajapersooniin perustuva ja sisältöön painottuva markkinointiohjelma muutti Visma Softwaren markkinointi- ja myyntitapaa »