Haaste

Schneider Electric lanseeraasi Suomessa sarjan uusia kojerasioita, joissa on sähkömiehen työtä helpottavia fiksuja ominaisuuksia.

Uutuusrasioiden markkinointiin tarvittiin todella vahvaa ja huomiota herättävää konseptia, sillä Schneider oli rasiamarkkinoilla pahasti altavastaajana.

Ratkaisu

Sähköurakoitsijoille suunnatussa lanseerauskampanjassa lähestymistavaksi valittiin rempseän tarttuva huumori.

Kehitimme oivaltavan Rasiantuntija-konseptin, joka kertoo sähkömiehille uutuustuotteiden edut unohtumattomalla tavalla.

Konsepti rakentuu leikkisälle kielenkäytölle, joka menee suoraan rasian ytimeen. Kukapa ei haluaisi olla rasiantuntija? Rasiallisilla välineillä se onnistuu.

Tulokset

Rasiantuntija-konsepti on jalkautunut muun muassa aitoa aidomman sähkömiehen tähdittämään humoristiseen asennusvideoon, some-sisältöihin, tukkumyymälämateriaaleihin, kampanjasivulla pidettävään kilpailuun, sähköpostisuoraan sekä näyttävään liikelahjapostitukseen sähköurakoitsijoille.

Näillä kanavilla ja yhtenäisen humoristisella viestinnällä on tavoitettu kohderyhmän huomio loistavasti ja kasvatettu tuotteen tunnettuutta.

LISÄÄ MIELENKIINTOISIA ESIMERKKEJÄ TÖISTÄMME:

KAASUAUTOMAATIT GRILLIKANSAN SUOSIOON – CASE LINDE

Taitavasti hallitulla ja lokalisoidulla Facebook-kesäkampanjalla tehtiin tunnetuksi AGA-nestekaasuautomaatteja Suomessa ja Ruotsissa. »

PUREVALLA KAMPANJALLA SOMENÄKYVYYS KATTOON – CASE RUUKKI

Kaunein katto -kisa villitsi Facebook-kommentoijat ja vauhditti Ruukin seuraajamäärän kasvua ennätyksellisesti »

TERÄKSENLUJAA TARGETOINTIA JA SAUMATONTA SYNERGIAA – CASE OUTOKUMPU

Outokumpu voitti Suomen ensimmäisissä LinkedIn Awardseissa Markkinoinnin ja myynnin yhteistyö -kategorian »