
Haaste
Lead scoring eli liidien pisteytys on lähes mahdotonta ilman kovaa dataa. Yrityksen liikevaihdosta, henkilöstömäärästä tai toimialasta ei saada luotettavasti tietoa pelkän kyselylomakkeen avulla, varsinkaan asiakkaan matkan alkutaipaleella.
Ratkaisu
Kehitimme Asiakastiedon kanssa palvelun, jossa lomake aktivoituu asiakkaan kirjoittaessa siihen yrityksen nimeä. Viidennen kirjaimen kohdalla lomake hakee Asiakastiedon rajapinnalta merkkeihin sopivat yritykset, joista asiakas valitsee oikean. Valitun yrityksen tiedot täydentyvät lomakkeen kätkettyihin kenttiin (y-tunnus, osoite, liikevaihto, toimiala, perustamisvuosi, henkilöstömäärä ja niin edelleen). Palvelu toimii 14:ssä maassa.


Tulokset
60 prosenttia lomaketäytöistä sisältää nyt rikastettua tietoa, jota tullaan käyttämään hyväksi liidien pisteytysmallien sorvaamisessa. Myös muut asiakkaamme ovat kiinnostuneita sovelluksestamme.
LISÄÄ MIELENKIINTOISIA ESIMERKKEJÄ TÖISTÄMME:

TULOSTA TUOTTAVA SOITTOLISTA KUUMILLE LIIDEILLE
Markkinoinnin automaatiojärjestelmään toteutettiin lead score-mallit aktivoimaan automaattisesti nurturointivaiheita. »

TELEMARKKINOINNIN TUOTTOISA TIETOKANTATYÖKALU
MA-järjestelmään rakennettiin Custom Data Objecteihin (CDO) perustuva tietokanta, jota hyödynnetään sivulla käyttäen hakuja MA-järjestelmästä. »

MARKKINOINNIN JA MYYNNIN KANNATTAVA TÄYSKÄÄNNÖS
ID BBN:n rakentama, ostajapersooniin perustuva ja sisältöön painottuva markkinointiohjelma toi suuren muutoksen Visma Softwaren markkinoinnin ja myynnin toimintaan. »