Haaste

Lead scoring eli liidien pisteytys on lähes mahdotonta ilman kovaa dataa. Yrityksen liikevaihdosta, henkilöstömäärästä tai toimialasta ei saada luotettavasti tietoa pelkän kyselylomakkeen avulla, varsinkaan asiakkaan matkan alkutaipaleella.

Ratkaisu

Kehitimme Asiakastiedon kanssa palvelun, jossa lomake aktivoituu asiakkaan kirjoittaessa siihen yrityksen nimeä. Viidennen kirjaimen kohdalla lomake hakee Asiakastiedon rajapinnalta merkkeihin sopivat yritykset, joista asiakas valitsee oikean. Valitun yrityksen tiedot täydentyvät lomakkeen kätkettyihin kenttiin (y-tunnus, osoite, liikevaihto, toimiala, perustamisvuosi, henkilöstömäärä ja niin edelleen). Palvelu toimii 14:ssä maassa.

Tulokset

60 prosenttia lomaketäytöistä sisältää nyt rikastettua tietoa, jota tullaan käyttämään hyväksi liidien pisteytysmallien sorvaamisessa. Myös muut asiakkaamme ovat kiinnostuneita sovelluksestamme.

LISÄÄ MIELENKIINTOISIA ESIMERKKEJÄ TÖISTÄMME:

TULOSTA TUOTTAVA SOITTOLISTA KUUMILLE LIIDEILLE

Markkinoinnin automaatiojärjestelmään toteutettiin lead score-mallit aktivoimaan automaattisesti nurturointivaiheita. »

TELEMARKKINOINNIN TUOTTOISA TIETOKANTATYÖKALU

MA-järjestelmään rakennettiin Custom Data Objecteihin (CDO) perustuva tietokanta, jota hyödynnetään sivulla käyttäen hakuja MA-järjestelmästä. »

MARKKINOINNIN JA MYYNNIN KANNATTAVA TÄYSKÄÄNNÖS

ID BBN:n rakentama, ostajapersooniin perustuva ja sisältöön painottuva markkinointiohjelma toi suuren muutoksen Visma Softwaren markkinoinnin ja myynnin toimintaan. »