Haaste

Maalivalmistaja Teknos on kehittänyt uuden, globaalisti ainutlaatuisen pinnoiteratkaisun tuulivoimateollisuuden tarpeisiin. TEKNOBLADE REPAIR 9000 -teknologia tekee tuuliturbiinin siipien korjaamisesta edullisempaa, nopeampaa, turvallisempaa ja ympäristöystävällisempää. Teknoksen tavoitteena on kasvattaa tuotteen tunnettuutta ja lisätä myyntiä kansainvälisesti. Kohderyhmänä ovat tuuliturbiinien huoltoa tarjoavat yritykset valikoiduissa kohdemaissa.

Ratkaisu

Ymmärtääksemme kohderyhmän tarpeet ja ongelmat perusteellisesti määrittelimme yhdessä Teknoksen kanssa ostajapersoonat markkinoinnin pohjaksi. Suunnittelimme myös yhdessä persoonakohtaiset sisällöt ostajan matkan eri vaiheisiin. Tämän yksityiskohtaisen ideoinnin pohjalta rakensimme Teknokselle verkkosivut sekä Google Ads- ja somekampanjat uuden tuotteen lanseeraamiseksi tarkkaan rajatulle kohderyhmälle. Kampanjat käynnistyivät syksyllä 2019.

Tulokset

Tuulivoimasektorin huoltoyritykset ympäri Eurooppaa ja Yhdysvaltoja ovat jo kampanjan ensimmäisinä viikkoina osoittaneet huomattavaa kiinnostusta Teknoksen tarjoamaan arvokkaaseen, kohdennettuun sisältöön. Esimerkiksi LinkedInin kautta saapuneet kävijät viettivät sivustolla keskimäärin noin 4 minuuttia ja bounce rate oli vain 19.81%. Orgaanisten hakujen osalta vastaavat tulokset ovat noin 3 minuuttia ja 14,85 %. Alustavasti 4 maassa julkaistujen Google Ads-kampanjoiden klikkausaste on 3,09 %. Jalostusputkeen on jo lyhyessä ajassa kertynyt lomaketäyttöjen ja uutiskirjetilausten kautta useita arvokkaita liidejä.

LISÄÄ MIELENKIINTOISIA ESIMERKKEJÄ TÖISTÄMME:

MYYNTI KASVUUN MARKKINOINNIN AUTOMAATION AVULLA

Markkinointiautomaatioon perustuva kampanja toteutettiin 20 maassa eri puolilla maailmaa, 14 eri kielellä. »

VISMA SUUNTA – TEHOKASTA MYYNTIÄ SISÄLTÖMARKKINOINNIN AVULLA

ID BBN:n rakentama, ostajapersooniin perustuva ja sisältöön painottuva markkinointiohjelma toi suuren muutoksen Visma Softwaren markkinoinnin ja myynnin toimintaan. »

TULOSTA TUOTTAVA SOITTOLISTA KUUMILLE LIIDEILLE

Markkinoinnin automaatiojärjestelmään toteutettiin lead score-mallit aktivoimaan automaattisesti nurturointivaiheita. »