PYSY ETULINJASSA
JÄTÄ YHTEYSTIETOSI
Kiitos yhteydenotosta!
OTA YHTEYTTÄ
Account Based Advertising – 7 syytä tutustua

Account Based Advertising – 7 syytä tutustua

Julkaistu 19.2.2021 Timo Kruskopf

Yrityksen näkyvyys markkinoilla on suoraan suhteessa tunnettuuteen ja tunnettuus johtaa menestykseen markkinoilla. Johtavat brändit ovat näyttävimmin esillä, sitä ei käy kiistäminen. Mutta mikä avuksi, jos oma yritys ei kuulu miljardiluokkaan?

Harvapa meistä siinä miljardiluokassa pelaa. Meidän vähän pienemmissä divareissa veivaavien pitää seurata mainonnan kustannuksia erittäin tarkasti ja varmistaa, että näymme juuri niissä yrityksissä, joita havittelemme asiakkaiksemme. Avuksemme on onneksi kehitetty tähän tarkoitukseen sopivia työkaluja ja menetelmiä, joihin kannattaa tutustua saman tien.

Yksi kehittyneimmistä menetelmistä on Accont Based Advertising eli ABA. Listasimme seitsemän syytä, miksi se kannattaa ottaa haltuun heti.

1. ABA on tehokas keino saada haluamasi yritykset katsomaan suuntaasi

Kun kohdennat mainontaa vain tarkoin valittuihin yrityksiin, mainosten toistokerrat lisääntyvät merkittävästi. Ihanteellinen toistomäärä vaihtelee 8–14 kerran välillä – näin monta kertaa viestisi täytyy näkyä, ennen kuin katsoja huomioi ja muistaa sen.

2. Vahva brändi lisää myyntiä

Jos potentiaalinen tuleva asiakkaasi näkee yhtä paljon sinun yrityksesi ja markkinajohtajan viestejä, hän alkaa verrata teitä toisiinsa. Yksinkertaista. Vertailuinto pitää vain onnistua herättämään koko hankintapäätöksen tekoon osallistuvassa porukassa.

3. Voitat kilpailutilanteessa

Oletko nähnyt viime aikoina kilpailijasi mainoksia? Etkö? Saattaa hyvinkin olla, että et enää näe niitä, koska kilpailijasi kohdistavat mainoksensa vain potentiaalisille ostajille. Yrityksesi maine ja tunnettuus ovat suhteessa markkinaosuuteen. Ne, jotka näkyvät markkinoilla eniten, yleensä myös kasvattavat markkinaosuuttaan eniten. Ja silloin jonkun toisen toimijan markkinaosuus pienenee.  

4. Voit tarjota yrityskohtaisia ratkaisuja

Picture this: asiakkaasi avaa aamulla pääuutiskanavansa ja näkee ratkaisuehdotuksen, joka on suunniteltu ja kohdistettu juuri hänen yritykselleen. Tuo ehdotus on yrityksesi tekemä. Tällaisen viestin vaikuttavuus on aivan eri luokkaa kuin kampanjasloganilla, joka on suunnattu suurelle yleisölle. Vaikuttavuus on ABAn erityisvahvuus.

5. Näet heti mitkä mainokset toimivat parhaiten

ABA mahdollistaa mainonnan tarkan seurannan. Kun näet, mitkä viestit toimivat parhaiten, tiedät millä viesteillä asiakkaita kannattaa lähestyä.

6. Vaikutus liiketoimintaan

ABAn avulla pystyt arvioimaan, minkälaisia myyntituloksia sinulla on mahdollisuus saavuttaa per nimetty prospekti. Mainonnan panostukset on helppo suhteuttaa, kun tiedät, millaista tulovirtaa on odotettavissa.

7. Pysyt relevanttina

Markkinaosuus ei ole pysyvä. Sen ja kasvun eteen on ponnisteltava jatkuvasti. Kannattaa muistaa, että potentiaalisista asiakkaista ei koskaan tule asiakkaita, jolleivat he tunne tuotettasi tai tiedä, että se on parempi kuin kilpailijasi vastaava.

 

Account Insight on BBN:n strateginen kumppani. ID BBN on Account Insightin kumppani Suomessa.

Lue lisää:

What is Account Based Advertising?  

B2B buyers decide digitally

AIHEESEEN LIITTYVÄT ARTIKKELIT

Mitä on Account Based Advertising?

Mitä on Account Based Advertising?

ABA tarkoittaa mainostamista osana ABM:ää. Voit kohdistaa kampanjasi siten, että mainonta osuu ainoastaan niihin yrityksiin, joita havittelet...

Lue artikkeli

Asiakkaat haluavat vastauksia heti – online

Asiakkaat haluavat vastauksia heti – online

Meillä on yhä vähemmän aikaa tehdä asioita. Nopeat syövät hitaat alalla, jos toisellakin. Miten tämä vaikuttaa markkinoinnin ja myynnin ammattilaisten...

Lue artikkeli
Millainen otus se B2B-ostaja oikein on?

Millainen otus se B2B-ostaja oikein on?

Yritykset eivät osta mitään, ihmiset ostavat. Sopimusten allekirjoittajat ovat eläviä ihmisiä. Ja elävällä ihmisellä on kaksi aivopuoliskoa – toisessa...

Lue artikkeli