PYSY ETULINJASSA
JÄTÄ YHTEYSTIETOSI
Kiitos yhteydenotosta!
OTA YHTEYTTÄ

ID BBN BLOGI

ID BBN on kansainvälisesti palkittu modernin markkinoinnin edelläkävijäyritys. Me tarjoamme kohderyhmänsä tehokkaasti tavoittavia markkinointiratkaisuja, aidosti mitattavilla tuloksilla.

B2B-markkinoinnin ei tarvitse olla B2C:n tylsä serkku

B2B-markkinoinnin ei tarvitse olla B2C:n tylsä serkku

B2B-myyttikestiblogi Myytti: B2B-markkinointi = from Boring 2 Boring Mitä sinulle tulee mieleen sanasta markkinointi? Jokin slogan? Televisiomainos lapsuudesta? Jokin yritys tai brändi? Vai luovuus ja kekseliäisyys ylipäätään? Suurin osa meistä yhdistää markkinointi-sanaan huumoria, nokkeluutta,...

Lue artikkeli
Markkinointiautomaation askelmerkit – tuskasta tuloksiin

Markkinointiautomaation askelmerkit – tuskasta tuloksiin

B2B-myyttikestiblogi Myytti: Kun järjestelmä on pystyssä, kaikki on valmista. Ihan näin se ei ole. Markkinointiautomaatio on jatkuvasti kehittyvä hanke, joka ei varmasti koskaan tule aivan valmiiksi. Olen huomannut, että markkinointiautomaation käyttäjissä herää melko pian – ehkä noin vuosi...

Lue artikkeli
Markkinointiautomaatio – nimestään huolimatta koko firman työkalu 

Markkinointiautomaatio – nimestään huolimatta koko firman työkalu 

B2B-myyttikestiblogi  Myytti: Yrityksen sisäisiä prosesseja on mahdotonta muuttaa siten, että markkinointiautomaation  käyttö olisi  tehokasta.  Eihän se toki mahdotonta ole. Markkinointiautomaation tehokas käyttö kuitenkin vaatii toimivaa yhteistyötä läpi koko organisaation. Markkinointiautomaatio ei...

Lue artikkeli
Millainen otus se B2B-ostaja oikein on?

Millainen otus se B2B-ostaja oikein on?

B2B-myyttikestiblogi Asiakasymmärrykseen ja B2B-ostajiin keskittynyt myyttikestiwebinaarimme herätti keskustelua ja mielenkiintoisia kysymyksiä. Tässä vastauksia, olkaa hyvä! Yritykset eivät osta mitään   Se on taivahan tosi. Minullakin on kaikissa tekemissäni sopimuksissa yhden tai useamman ihmisen...

Lue artikkeli
Vuoden Toimisto 2020 -finalistihaastattelussa Susanna Juusti

Vuoden Toimisto 2020 -finalistihaastattelussa Susanna Juusti

Hyviä uutisia! Olemme yksi Vuoden Toimisto 2020 -tutkimuksen finalisteista kategoriassa Markkinointiteknologiatoimistot (suuret).  Lue, minkälaisia korjausliikkeitä VP, Customer Experience Susanna Juusti on tiimeineen tehnyt aikaisempien vuosien tutkimuspalautteen perusteella ja...

Lue artikkeli
Vuoden Toimisto 2020 -finalistihaastattelussa Ville Murtojärvi

Vuoden Toimisto 2020 -finalistihaastattelussa Ville Murtojärvi

Iso kiitos ja syvä kumarrus. Olemme yksi Vuoden Toimisto 2020 -tutkimuksen finalisteista kategoriassa Markkinointiteknologiatoimistot (suuret).  Pikahaastattelukierros päättävissä elimissämme paljastaa, että asiakaspalaute on meille kultaakin kalliimpaa. Lue, minkälaisia korjausliikkeitä VP,...

Lue artikkeli
Arvot näkyvät arjessamme – ja rekrytointiprosessissamme

Arvot näkyvät arjessamme – ja rekrytointiprosessissamme

Olemme kiteyttäneet ID BBN:n arvot neljäksi arvolupaukseksi, jotka on helppo muistaa ja joiden takana jokainen työntekijämme pystyy seisomaan. Ne myös kertovat asiakkaillemme ja töitä hakevalle siitä, minkälaisen yrityksen kanssa he ovat tekemisissä. Yrityksen mission tai arvojen määrittely ei ole...

Lue artikkeli
Meillä yrityksen arvot otetaan tosissaan

Meillä yrityksen arvot otetaan tosissaan

Aloitin ID BBN:ssä HR-päällikkönä reilu vuosi sitten. Yksi ensimmäisistä projekteistani koski yrityksemme arvoja. Halusin varmistaa, että arvomme tunnetaan koko organisaatiossa ja kaikki työntekijät pystyvät seisomaan niiden takana. Yritysten arvot ja strategiat vilahtelevat usein...

Lue artikkeli
Visma Software ja Atea nappasivat finaalipaikat Markie Awardsissa

Visma Software ja Atea nappasivat finaalipaikat Markie Awardsissa

Visma Software ja Atea pääsevät kisaamaan voitoista maailmanlaajuisessa Markie Awards -kilpailussa! Oracle Marketing Cloudin järjestämässä modernin markkinoinnin kilpailussa suomalaisyritysten rinnalla kilpailee jopa 10 miljardin dollarin liikevaihdolla varustettuja suuryrityksiä.   ID BBN:n Visma...

Lue artikkeli
Erikoistarjous, juuri sinulle?  Välty turhien viestien lähettämiseltä: valitse oikea Martech-kombo

Erikoistarjous, juuri sinulle? Välty turhien viestien lähettämiseltä: valitse oikea Martech-kombo

Sain uudelta vakuutusyhtiöltäni sähköpostilla ohittamattoman tarjouksen autoilijoille. Viesti toimi ja näytti hyvältä ja sisältökin olisi kiinnostanut – jos olisin omistanut auton. Olen kuitenkin menestyksekkäästi onnistunut välttelemään oman auton hankintaa kohta 25 vuotta. Miksi minulle siis...

Lue artikkeli
Powerbreakfast 14.2.2018: Luovuus löytyy järjestyksestä

Powerbreakfast 14.2.2018: Luovuus löytyy järjestyksestä

Ystävänpäivän Powerbreakfast-tilaisuudessa heittäydyttiin huikeiden mainosten maailmaan, pohdittiin liidejä tuottavien sisältöjen luonteenlaatua ja innostuttiin sisältöhubeista ja ostajapersoonista! ID BBN:n Ville Murtojärvi esitti osallistujille edelläkävijäyritysten inspiroivia mainos-...

Lue artikkeli
Valmentajan 5 vinkkiä parempaan asiakaskokemukseen

Valmentajan 5 vinkkiä parempaan asiakaskokemukseen

Minulla on ollut ilo päästä ID BBN:llä mukaan asiakaskokemuksen kehittämisen työpajatyöskentelyyn. Käytössämme on Customer Experience Journey Mapping -menetelmä, josta Timo Kruskopf blogissaan toteaa: ”CXJM-prosessi on asiakaskokemuksen hallintaan suunniteltu metodi, jossa havainnollisesti...

Lue artikkeli
Löydä oikea polku asiakkaan ostokokemukseen

Löydä oikea polku asiakkaan ostokokemukseen

Asiakaskokemukset eivät koskaan ole samanlaisia, vaikka kyseessä olisi sama tuote tai palvelu. Oman yrityksen asiakaskokemusta voi parantaa analysoimalla sitä puhtaasti ostajan näkökulmasta, esimerkiksi CXJM-menetelmän avulla.  Ostaminen on monesta kohtaamisesta muodostuva kokonaisuus, johon mahtuu...

Lue artikkeli
Mitä tapahtuu vuonna 2030?

Mitä tapahtuu vuonna 2030?

Tulevaisuus on aina kiinnostanut ihmistä. Jo vuosisatoja ihmiset ovat visioineet siitä, mitä tulevaisuus voi tuoda tullessaan. Parhaimmillaan ennustukset ovat onnistuneita, kuten vuonna 1908 ollut pilapiirrossanomalehdessä, jossa ihminen puhui kävellessään kaupungilla puhelimeen. Pilapiirtäjällä oli...

Lue artikkeli
Etätyöntekijä sitoutuu yritykseen, ei paikkaan

Etätyöntekijä sitoutuu yritykseen, ei paikkaan

Keskittymiskykymme on nykyään sekunnin lyhyempi kuin kultakalalla, eli naurettavat 8 sekuntia. Tilannetta ei helpota avokonttorin piippaavat puhelimet, yleinen häly ja jatkuva puheensorina. Monet hoitavatkin erityistä keskittymistä vaativat työt etänä.Yli 30 % suomalaisista työskentelee ainakin...

Lue artikkeli
Tapahtuma – vanha mutta yhä vaikuttavampi media

Tapahtuma – vanha mutta yhä vaikuttavampi media

Tänä vuonna meillä ID BBN:llä on aihetta juhlaan! Yrityksen taival on nimittäin kestänyt jo 25 vuotta, ja tämän kunniaksi pidämme muun muassa juhlavuoden Nordic-tapahtumakiertueen. Tavoitteena on järjestää loppuvuodesta Helsingissä, Tukholmassa ja Oslossa tutun Powerlunch-konseptin...

Lue artikkeli
Laadukas tuki on helpoin tapa parantaa asiakastyytyväisyyttä

Laadukas tuki on helpoin tapa parantaa asiakastyytyväisyyttä

Jokaisella meistä on kokemuksia asiakastuesta. Olemme kaikki kohdanneet tympeää tukipalvelua tai odotelleet sähköpostiin vastausta päivätolkulla. Joka ikinen siis tietää, miten paljon huono tukipalvelu sapettaa, mutta silti moni yritys laiminlyö kyselyihin vastaamisen. Kirjoitin aikaisemmin jutun...

Lue artikkeli
Vastataan jos viitsitään? – Miten yrityksesi hoitaa yhteydenottopyynnöt

Vastataan jos viitsitään? – Miten yrityksesi hoitaa yhteydenottopyynnöt

Olen tämän syksyn aikana yrittänyt toteuttaa visioni täydellisestä ruokapöydästä. Etsiessäni yritystä, jolta voisin saada tarvitsemani osat, täyttelin verkossa reilun tusinan verran yhteydenottolomakkeita. Arvatkaa kuinka moni yritys vastasi? Kolme. Perheemme muutti keväällä uuteen kotiin, ja olemme...

Lue artikkeli
Ymmärrä asiakasta: kuuntele, kokeile, mittaa ja analysoi

Ymmärrä asiakasta: kuuntele, kokeile, mittaa ja analysoi

Olin muutama viikko sitten seminaarissa Las Vegasissa ja kuulin miten suuryritykset kuten Abercrombie & Fitch, Western Union, Lexus, Reuters ja Lenovo suhtautuvat markkinoinnin maailman myllerrykseen. Esittelen alla muutaman Las Vegasin oppeihin ja omiin kokemuksiin pohjautuvan havainnon: MUUTOS...

Lue artikkeli
Mistä moderni markkinoija inspiroituu?

Mistä moderni markkinoija inspiroituu?

Kirjoitin kuukausi sitten ajatuksistani moderneista markkinoijista. Kyse ei todellakaan ole uuden ”modernin” etuliitteen lisäämisestä titteliin vaan siitä, miten meistä jokainen kehittää työtään ja kehittyy siinä. Helppoa ja vaivatonta polkua ei ole, vaan uusien teknisten taitojen omaksumisen ohella...

Lue artikkeli