PYSY ETULINJASSA
JÄTÄ YHTEYSTIETOSI
Kiitos yhteydenotosta!
OTA YHTEYTTÄ
Näin tunnistat hyvän kampanjankonseptin!

Näin tunnistat hyvän kampanjankonseptin!

Julkaistu 6.2.2018 Julius Murtojärvi

Jotkut pyytävät viskinsä ”on the rocks” (jäiden kera) tai ”with a twist” (sitruunalla). Kummankin tehtävänä lienee laimentaa viskin ominaismakua.  Yleensä viskin virkaa toimittaa joku jo valmiiksi väljähtäneen makuinen sekoitus. Pyritään siis peittämään jo valmiiksi huonoja ominaisuuksia. Vähän sama on ideoissakin: Valmiiksi huonosta ideasta ei saa hyvää peittämällä sitä hienouksien ja krumeluurien alle. Mitä muuta yhteistä on viskillä ja kampanjakonsepteilla? 

AD alkaa kirjoittaa. Näppäimistöstä pitäisi syntyä muutakin kuin Photoshopin pikakomentoja. Täytynee ottaa rohkaisuryyppy. Lasissa on 12 vuotta erilaisissa tynnyreissä kypsynyttä Dalmoren single malt viskiä. Niin pehmeä ja täyteläinen maku. Onpas hyvää ja syksyistä! Hyvällä viskillä on helppo saada ilahtumisen tunne, samoin hyvällä konsepti-idealla. Ehkä melko ohut aasinsilta aiheeseen, mutta yritetään vahvistaa sitä tekstin edetessä.

Hyvä konsepti-idea on kuin hieno single malt, tai taidolla tehty blend. Kun sitä pyörittelee suussa ja hieman analysoi, sen aromit hiipivät esiin ja löydätkin mitä erilaisimpia vivahteita. Se alkaa avautua ja muuttuukin monipuoliseksi! Voit lukea paperilta mitä asiantuntijan mukaan siitä pitäisi löytyä, mutta yhtäkkiä saatatkin löytää jotain ihan omaa! Mikä onnistumisen tunne! Pyörittelen suussani hetken Dalmorea, kunnes alkoholi alkaa liiaksi polttaa. Sitä ennen löydän kuitenkin hieman vaniljaa. Ja sitrusta! Eikä tarvinnut edes nauttia ”with a twist”!

Huomaan, että alkoholi alkaa vaikuttaa, mieli rentoutua. Mitä muuta yhteistä voisi olla viskillä ja kampanjakonsepteilla? Noh varmaan ainakin hinta. Usein tuppaa olemaan, että mitä korkeampi hinta viskipullossa, sitä miellyttävämpi viski on kyseessä. Koska rahalla saa aikaa. Vähän niin kuin viski, ideatkin vaativat aikaa hautua ja kehittyä. Minun Dalmorenikin vaati 12 vuotta kypsyttelyä, ennen kuin se päätyi minun lasiini. On sääli maistaa sellaista viskiä, josta huomaa, että pari vuotta tynnyrissä olisi saattanut tehdä siitä hyvän sijasta erinomaisen. Ja vain siksi, etteivät tekijät viitsineet odottaa ennen kuin tunkivat tavaransa markkinoille.

Listaan vielä hyvän viskin ominaisuuksia:

  1. monipuolinen
  2. yllättävä
  3. persoonallinen
  4. erottuva
  5. tasalaatuinen
  6. merkilleen uskollinen
  7. sellainen, josta tekijä voi olla ylpeä

Hyvä idea on, noh, kaikki nuo samat. Meidän kaikkien pitäisi osata vaatia parempaa ja laadukkaampaa, ei tyytyä vedellä ja sitruunoilla jatkettaviin liemiin. Niistä ei yleensä seuraa mitään hyvää.

Oliko tässä kirjoituksessa jotain ideaa? Ainakin sen verran, että sain tekosyyn nauttia hyvää viskiä.

 

Kiinnostaako sisällöntuotanto, sillon sinua saattaa myös kiinnostaa nämä:

5 vinkkiä parempaan CTA:han

3 sähköisen markkinloinnin visualista trendiä

Lisää Juliukselta

AIHEESEEN LIITTYVÄT ARTIKKELITT

Unohtuvatko markkinoinnin opit kampanjoita...

Unohtuvatko markkinoinnin opit kampanjoita...

Yhä useammin törmää siihen, että markkinoinnin suunnittelija on unohtanut että ostajan matka etenee vaiheittain kohti ostopäätöstä. B2B-puolella on...

Take a look
Ideat lentoon hyvällä porukalla

Ideat lentoon hyvällä porukalla

ID BBN:llä tekninen osaaminen kohtaa luovan ilon. Millaista on suunnittelutyö firmassa, jonka ydinosaamista on markkinoinnin automaatio? Annetaan sekä...

Take a look
Nuoret talentit pokkaavat palkintoja

Nuoret talentit pokkaavat palkintoja

24-vuotias mainonnan suunnittelua Turun AMK:ssä kolmatta vuotta opiskeleva Tommi Selander halusi harjoittelupaikkaan, jossa pääsisi tekemään modernia...

Take a look