PYSY ETULINJASSA
JÄTÄ YHTEYSTIETOSI
Kiitos yhteydenotosta!
OTA YHTEYTTÄ

ID BBN BLOGI

ID BBN on kansainvälisesti palkittu modernin markkinoinnin edelläkävijäyritys. Me tarjoamme kohderyhmänsä tehokkaasti tavoittavia markkinointiratkaisuja, aidosti mitattavilla tuloksilla.

ID BBN

ID BBN

ID BBN on Pohjoismaiden johtava automaatioasiantuntija ja asiakaskokemuksen kehittäjä.

ID BBN is the leading automation expert and customer experience developer in the Nordic countries.

KIRJOITTAJAN VIIMEISIMMÄT

Hei me etäillään!

Hei me etäillään!

Etäpalaverit ovat kuuluneet arkeemme jo kauan – osa väestämme työskentelee välillä kotona ja osa on enemmän tai vähemmän reissun päällä. Nyt olemme kuitenkin kaikki uuden edessä – näin laajamittainen ja pitkään jatkuva etätyöskentely on sopeutumista vaativa juttu. Erikoinen tilanne vaatii uusia...

Lue artikkeli
Vuoden Toimisto 2020 -finalistihaastattelussa Henrik Lagercrantz

Vuoden Toimisto 2020 -finalistihaastattelussa Henrik Lagercrantz

Lue, minkälaisissa mietteissä VP, Technical Excellence Henrik Lagercrantz valmistautuu vastaanottamaan uunituoreet tutkimustulokset. 1. Olemme yksi Vuoden Toimisto 2020 -tutkimuksen finalisteista kategoriassa nimeltä Markkinointiteknologiatoimistot (suuret). Kilpailussa on mukana yhteensä...

Lue artikkeli
Vuoden Toimisto 2020 -finalistihaastattelussa Susanna Juusti

Vuoden Toimisto 2020 -finalistihaastattelussa Susanna Juusti

Hyviä uutisia! Olemme yksi Vuoden Toimisto 2020 -tutkimuksen finalisteista kategoriassa Markkinointiteknologiatoimistot (suuret).  Lue, minkälaisia korjausliikkeitä VP, Customer Experience Susanna Juusti on tiimeineen tehnyt aikaisempien vuosien tutkimuspalautteen perusteella ja...

Lue artikkeli
Vuoden Toimisto 2020 -finalistihaastattelussa Ville Murtojärvi

Vuoden Toimisto 2020 -finalistihaastattelussa Ville Murtojärvi

Iso kiitos ja syvä kumarrus. Olemme yksi Vuoden Toimisto 2020 -tutkimuksen finalisteista kategoriassa Markkinointiteknologiatoimistot (suuret).  Pikahaastattelukierros päättävissä elimissämme paljastaa, että asiakaspalaute on meille kultaakin kalliimpaa. Lue, minkälaisia korjausliikkeitä VP,...

Lue artikkeli
Gradupaikan haku poiki vakituisen työn

Gradupaikan haku poiki vakituisen työn

Data scientist trainee Robert Nygård, 26, työskentelee ID BBN:n prediktiivisen markkinoinnin tiimissä.  Tammisaaressa ja Paraisilla asunut Nygård muutti Turkuun saatuaan opiskelupaikan Åbo Akademista 2013. Tietojärjestelmätiedettä ja tietojenkäsittelytiedettä opiskeleva Robert on jo suorittanut...

Lue artikkeli
GDPR tuli, onko nyt sanktioiden aika?

GDPR tuli, onko nyt sanktioiden aika?

Viime päivien ja viikkojen aikana monien sähköposti on täyttynyt markkinointilupien ja yhteystietojen päivittämistä pyytävistä viesteistä. Tämä sähköpostien tulva on suoraa seurausta 25.5. voimaan astuneesta EU:n tietosuoja-asetuksesta eli GDPR:stä. Kovinkaan moni ei tunnu tuntevan uutta asetusta...

Lue artikkeli
Nuoret talentit pokkaavat palkintoja

Nuoret talentit pokkaavat palkintoja

24-vuotias mainonnan suunnittelua Turun AMK:ssä kolmatta vuotta opiskeleva Tommi Selander halusi harjoittelupaikkaan, jossa pääsisi tekemään modernia visuaalista suunnittelua ja sisällöntuottoa tämän päivän tarpeisiin. Maaliskuussa 2018 hän aloitti harjoittelijana ID BBN:n Turun toimistolla. Kuvaile...

Lue artikkeli
Visma Software ja Atea nappasivat finaalipaikat Markie Awardsissa

Visma Software ja Atea nappasivat finaalipaikat Markie Awardsissa

Visma Software ja Atea pääsevät kisaamaan voitoista maailmanlaajuisessa Markie Awards -kilpailussa! Oracle Marketing Cloudin järjestämässä modernin markkinoinnin kilpailussa suomalaisyritysten rinnalla kilpailee jopa 10 miljardin dollarin liikevaihdolla varustettuja suuryrityksiä.   ID BBN:n Visma...

Lue artikkeli
Powerbreakfast 14.2.2018: Luovuus löytyy järjestyksestä

Powerbreakfast 14.2.2018: Luovuus löytyy järjestyksestä

Ystävänpäivän Powerbreakfast-tilaisuudessa heittäydyttiin huikeiden mainosten maailmaan, pohdittiin liidejä tuottavien sisältöjen luonteenlaatua ja innostuttiin sisältöhubeista ja ostajapersoonista! ID BBN:n Ville Murtojärvi esitti osallistujille edelläkävijäyritysten inspiroivia mainos-...

Lue artikkeli
Vain harva selviytyy GDPR:stä menestyjänä

Vain harva selviytyy GDPR:stä menestyjänä

EU:n tietosuoja-asetuksen eli GDPR:n uskotaan tuottavan ongelmia useammalle yritykselle kuin on aiemmin oletettu. Maailman arvostetuimpiin tutkimus- ja konsultointiyrityksiin kuuluvan Forresterin julkaiseman raportin mukaan 80 prosenttia yrityksistä ei saavuta GDPR -yhteensopivuutta 25.5.2018...

Lue artikkeli
Etätyöntekijä sitoutuu yritykseen, ei paikkaan

Etätyöntekijä sitoutuu yritykseen, ei paikkaan

Keskittymiskykymme on nykyään sekunnin lyhyempi kuin kultakalalla, eli naurettavat 8 sekuntia. Tilannetta ei helpota avokonttorin piippaavat puhelimet, yleinen häly ja jatkuva puheensorina. Monet hoitavatkin erityistä keskittymistä vaativat työt etänä.Yli 30 % suomalaisista työskentelee ainakin...

Lue artikkeli
4 vinkkiä onnistuneeseen etätyöskentelyyn

4 vinkkiä onnistuneeseen etätyöskentelyyn

Istun mukavalla sohvalla läppäri sylissä, kissojen suhiessa leikkihiiren perässä. Kylpyhuoneessa roksuttaa pyykkikone ja Spotify soittaa suosikkimusiikkia. Kieltämättä ympäristö eroaa toimistomaisemasta, mutta muuten tämä työpäivä on samanlainen kuin muut. Vai onko? Ja miten etätyöpäivästä saa...

Lue artikkeli
TET-harjoittelussa luovuutta oppimassa

TET-harjoittelussa luovuutta oppimassa

Minä olen Wilma Sundqvist lukion toisen vuoden opiskelija Paraisilta. Käyn ruotsinkielistä lukiota ja suomen kieli on minulle haastavaa, varsinkin kirjoittaminen, mutta työstän sitä koulussa. Olen kiinnostunut markkinoinnista ja mainonnasta, siksi halusin tulla tutustumaan työelämään täällä.  Olen...

Lue artikkeli
Copyharkkarin ajatuksia – voiko ID BBN:ää suositella harjoittelupaikaksi?

Copyharkkarin ajatuksia – voiko ID BBN:ää suositella harjoittelupaikaksi?

Kun ensimmäistä kertaa astuin ID BBN:n toimistoon täällä Turussa, markkinoinnin automaatio oli minulle suhteellisen vieras käsite. Ymmärsin sen toimintaperiaatteet, mutta käytännöstä en tiennyt mitään. Minut istutettiin heti koneelle ja sain lyhyen ohjeistuksen työtehtäviin, sen jälkeen olin kuin...

Lue artikkeli
Katso 3 syytä lähteä lenkille – millainen call-to-action toimii?

Katso 3 syytä lähteä lenkille – millainen call-to-action toimii?

Markkinointimeilistä löytyy usein yksi tai useampi CTA eli Call To Action. CTA:n tarkoituksena on houkutella toimintaan; usein lukija koitetaan saada siirtymään kampanjasivulle esimerkiksi lukemaan lisää, tai vaikka katsomaan videota. Copywriterina CTA-kehotusten kirjoittaminen on minulle...

Lue artikkeli
Kuusi vinkkiä sosiaalisen median strategiaan

Kuusi vinkkiä sosiaalisen median strategiaan

Sosiaalinen media syöksyi aikoinaan markkinoille kuin meteori tyrannosaurusten maailmaan. En usko, että B2B-markkinointi on ennen ollut samaan aikaan yhtä haastavassa mutta herkullisessa tilanteessa. Monipuoliset kanavat ja mainonnan kohdentamistaktiikat tarjoavat yrityksille mahdollisuuden kohdentaa...

Lue artikkeli
Täydellinen asiakaskokemus – onko sellaista olemassa?

Täydellinen asiakaskokemus – onko sellaista olemassa?

Onnistunut asiakaskokemus ei ole edelleenkään itsestäänselvyys, vaikka se tuo yritykselle merkittäviä kilpailuetuja. Millaisia kokemuksia sinun yrityksesi tarjoaa?  Olen viimeisen vuoden aikana kohdannut niin laajan asiakaskokemusten kirjon, että se kattaa lähes kaiken, mitä voi pieni ihminen...

Lue artikkeli
INTERNET OF THINGS – miten dataa kannattaa hyödyntää?

INTERNET OF THINGS – miten dataa kannattaa hyödyntää?

Viimeinen asioiden nettiin viejä on mätä muna! Kannattaa siis ryhtyä viemään tavaroita verkkoon ja hyödyntämään Internet of Things:n (IoT) mahdollisuuksia. IoT on kenties suurimman hypetyksen aihe tällä hetkellä ja on ollut sitä jo muutaman vuoden. Yksinkertaistettuna IoT:ssa on kyse siitä, että...

Lue artikkeli
Datan analysoinnilla uutta näkökulmaa markkinointiin

Datan analysoinnilla uutta näkökulmaa markkinointiin

I keep saying the sexy job in the next ten years will be statisticians. People think I'm joking, but who would've guessed that 'computer engineer' would be the sexy job of the 1990's? Hal Varian, Google's Chief Economist Nykyään dataa kerätään jatkuvasti ja kaikkialta ja analysoitavan aineiston määrä...

Lue artikkeli