PYSY ETULINJASSA
JÄTÄ YHTEYSTIETOSI
Kiitos yhteydenotosta!
OTA YHTEYTTÄ

ID BBN BLOGI

ID BBN on kansainvälisesti palkittu modernin markkinoinnin edelläkävijäyritys. Me tarjoamme kohderyhmänsä tehokkaasti tavoittavia markkinointiratkaisuja, aidosti mitattavilla tuloksilla.

ID BBN

ID BBN

ID BBN on Pohjoismaiden johtava automaatioasiantuntija ja asiakaskokemuksen kehittäjä.

ID BBN is the leading automation expert and customer experience developer in the Nordic countries.

KIRJOITTAJAN VIIMEISIMMÄT

Gradupaikan haku poiki vakituisen työn

Gradupaikan haku poiki vakituisen työn

Data scientist trainee Robert Nygård, 26, työskentelee ID BBN:n prediktiivisen markkinoinnin tiimissä.  Tammisaaressa ja Paraisilla asunut Nygård muutti Turkuun saatuaan opiskelupaikan Åbo Akademista 2013. Tietojärjestelmätiedettä ja tietojenkäsittelytiedettä opiskeleva Robert on jo suorittanut...

Read the article
GDPR tuli, onko nyt sanktioiden aika?

GDPR tuli, onko nyt sanktioiden aika?

Viime päivien ja viikkojen aikana monien sähköposti on täyttynyt markkinointilupien ja yhteystietojen päivittämistä pyytävistä viesteistä. Tämä sähköpostien tulva on suoraa seurausta 25.5. voimaan astuneesta EU:n tietosuoja-asetuksesta eli GDPR:stä. Kovinkaan moni ei tunnu tuntevan uutta asetusta...

Read the article
Nuoret talentit pokkaavat palkintoja

Nuoret talentit pokkaavat palkintoja

24-vuotias mainonnan suunnittelua Turun AMK:ssä kolmatta vuotta opiskeleva Tommi Selander halusi harjoittelupaikkaan, jossa pääsisi tekemään modernia visuaalista suunnittelua ja sisällöntuottoa tämän päivän tarpeisiin. Maaliskuussa 2018 hän aloitti harjoittelijana ID BBN:n Turun toimistolla. Kuvaile...

Read the article
Visma Software ja Atea nappasivat finaalipaikat Markie Awardsissa

Visma Software ja Atea nappasivat finaalipaikat Markie Awardsissa

Visma Software ja Atea pääsevät kisaamaan voitoista maailmanlaajuisessa Markie Awards -kilpailussa! Oracle Marketing Cloudin järjestämässä modernin markkinoinnin kilpailussa suomalaisyritysten rinnalla kilpailee jopa 10 miljardin dollarin liikevaihdolla varustettuja suuryrityksiä.   ID BBN:n Visma...

Read the article
Powerbreakfast 14.2.2018: Luovuus löytyy järjestyksestä

Powerbreakfast 14.2.2018: Luovuus löytyy järjestyksestä

Ystävänpäivän Powerbreakfast-tilaisuudessa heittäydyttiin huikeiden mainosten maailmaan, pohdittiin liidejä tuottavien sisältöjen luonteenlaatua ja innostuttiin sisältöhubeista ja ostajapersoonista! ID BBN:n Ville Murtojärvi esitti osallistujille edelläkävijäyritysten inspiroivia mainos-...

Read the article
Vain harva selviytyy GDPR:stä menestyjänä

Vain harva selviytyy GDPR:stä menestyjänä

EU:n tietosuoja-asetuksen eli GDPR:n uskotaan tuottavan ongelmia useammalle yritykselle kuin on aiemmin oletettu. Maailman arvostetuimpiin tutkimus- ja konsultointiyrityksiin kuuluvan Forresterin julkaiseman raportin mukaan 80 prosenttia yrityksistä ei saavuta GDPR -yhteensopivuutta 25.5.2018...

Read the article
Etätyöntekijä sitoutuu yritykseen, ei paikkaan

Etätyöntekijä sitoutuu yritykseen, ei paikkaan

Keskittymiskykymme on nykyään sekunnin lyhyempi kuin kultakalalla, eli naurettavat 8 sekuntia. Tilannetta ei helpota avokonttorin piippaavat puhelimet, yleinen häly ja jatkuva puheensorina. Monet hoitavatkin erityistä keskittymistä vaativat työt etänä.Yli 30 % suomalaisista työskentelee ainakin...

Read the article
Don't miss the gdpr train!

Don't miss the gdpr train!

GDPR will set a high bar for global privacy rights and compliance. Getting ready and compliant with the regulation is no simple task. Make sure you won`t miss the GDPR train by evaluating your process with this timetable. The most important date that defines GDPR is  May 25th, 2018. That is the date...

Read the article
4 vinkkiä onnistuneeseen etätyöskentelyyn

4 vinkkiä onnistuneeseen etätyöskentelyyn

Istun mukavalla sohvalla läppäri sylissä, kissojen suhiessa leikkihiiren perässä. Kylpyhuoneessa roksuttaa pyykkikone ja Spotify soittaa suosikkimusiikkia. Kieltämättä ympäristö eroaa toimistomaisemasta, mutta muuten tämä työpäivä on samanlainen kuin muut. Vai onko? Ja miten etätyöpäivästä saa...

Read the article
TET-harjoittelussa luovuutta oppimassa

TET-harjoittelussa luovuutta oppimassa

Minä olen Wilma Sundqvist lukion toisen vuoden opiskelija Paraisilta. Käyn ruotsinkielistä lukiota ja suomen kieli on minulle haastavaa, varsinkin kirjoittaminen, mutta työstän sitä koulussa. Olen kiinnostunut markkinoinnista ja mainonnasta, siksi halusin tulla tutustumaan työelämään täällä.  Olen...

Read the article
Markinoinnin automaatio kohtaa survival analyysin

Markinoinnin automaatio kohtaa survival analyysin

Markkinoinnin automaatio on tehokas työväline, jos sitä osaa käyttää oikein. Tärkeintä on löytää oikeat kontaktit, eli ns. ”high-value”-kontaktit. Miten high-value-kontakti sitten tulisi määritellä?   Ideaalitilanteessa markkinointi kohdistetaan keskiarvoltaan yli RFM-arvon oleviin kontakteihin....

Read the article
Copyharkkarin ajatuksia -voiko ID BBN:ää suositella harjoittelupaikaksi?

Copyharkkarin ajatuksia -voiko ID BBN:ää suositella harjoittelupaikaksi?

Kun ensimmäistä kertaa astuin ID BBN:n toimistoon täällä Turussa, markkinoinnin automaatio oli minulle suhteellisen vieras käsite. Ymmärsin sen toimintaperiaatteet, mutta käytännöstä en tiennyt mitään. Minut istutettiin heti koneelle ja sain lyhyen ohjeistuksen työtehtäviin, sen jälkeen olin kuin...

Read the article
Katso 3 syytä lähteä lenkille – millainen call-to-action toimii?

Katso 3 syytä lähteä lenkille – millainen call-to-action toimii?

Markkinointimeilistä löytyy usein yksi tai useampi CTA eli Call To Action. CTA:n tarkoituksena on houkutella toimintaan; usein lukija koitetaan saada siirtymään kampanjasivulle esimerkiksi lukemaan lisää, tai vaikka katsomaan videota. Copywriterina CTA-kehotusten kirjoittaminen on minulle...

Read the article
Kuusi vinkkiä sosiaalisen median strategiaan

Kuusi vinkkiä sosiaalisen median strategiaan

Sosiaalinen media syöksyi aikoinaan markkinoille kuin meteori tyrannosaurusten maailmaan. En usko, että B2B-markkinointi on ennen ollut samaan aikaan yhtä haastavassa mutta herkullisessa tilanteessa. Monipuoliset kanavat ja mainonnan kohdentamistaktiikat tarjoavat yrityksille mahdollisuuden...

Read the article
Työyhteisön salainen ainesosa

Työyhteisön salainen ainesosa

Työporukka on ihan omanlaisensa yhteisö. Harva pääsee valitsemaan sitä itse, mutta silti sen kanssa viettää suurimman osan elämästään. ID BBN selvitti työyhteisön reseptin kyselyllä. Parhaimmillaan työpaikan jengi on niin paljon enemmän kuin osiensa summa. Jotkut toimivat muita inspiroivina...

Read the article
Työ modernin markkinoinnin keskiössä -uuden copywriterin hämäisiä huomioita

Työ modernin markkinoinnin keskiössä -uuden copywriterin hämäisiä huomioita

Olen nyt ollut vajaan kuukauden verran töissä ID BBN:llä, ja ajattelin kirjoittaa ajatuksiani ylös. B2B-markkinointi on minulle vielä melko uutta, ja markkinoinnin automaation suhteen olin tänne tullessani täysi ummikko. Erityisesti seuraavat kolme huomiota ovat nousseet esiin tästä uudesta...

Read the article
Täydellinen asikaskokemus -onko sellaista olemassa?

Täydellinen asikaskokemus -onko sellaista olemassa?

Onnistunut asiakaskokemus ei ole edelleenkään itsestäänselvyys, vaikka se tuo yritykselle merkittäviä kilpailuetuja. Millaisia kokemuksia sinun yrityksesi tarjoaa?  Olen viimeisen vuoden aikana kohdannut niin laajan asiakaskokemusten kirjon, että se kattaa lähes kaiken, mitä voi pieni ihminen...

Read the article
INTERNET OF THINGS – miten dataa kannattaa hyödyntää?

INTERNET OF THINGS – miten dataa kannattaa hyödyntää?

Viimeinen asioiden nettiin viejä on mätä muna! Kannattaa siis ryhtyä viemään tavaroita verkkoon ja hyödyntämään Internet of Things:n (IoT) mahdollisuuksia. IoT on kenties suurimman hypetyksen aihe tällä hetkellä ja on ollut sitä jo muutaman vuoden. Yksinkertaistettuna IoT:ssa on kyse siitä, että...

Read the article
Datan analysoinnilla uutta näkökulmaa markkinointiin

Datan analysoinnilla uutta näkökulmaa markkinointiin

I keep saying the sexy job in the next ten years will be statisticians. People think I'm joking, but who would've guessed that 'computer engineer' would be the sexy job of the 1990's? Hal Varian, Google's Chief Economist Nykyään dataa kerätään jatkuvasti ja kaikkialta ja analysoitavan aineiston määrä...

Read the article