PYSY ETULINJASSA
JÄTÄ YHTEYSTIETOSI
Kiitos yhteydenotosta!
OTA YHTEYTTÄ

ID BBN BLOGI

ID BBN on kansainvälisesti palkittu modernin markkinoinnin edelläkävijäyritys. Me tarjoamme kohderyhmänsä tehokkaasti tavoittavia markkinointiratkaisuja, aidosti mitattavilla tuloksilla.

Markkinoinnin automaatio ilman CRM:ää - kuin purjevene pelkällä moottorilla

Markkinoinnin automaatio ilman CRM:ää - kuin purjevene pelkällä moottorilla

Informaatio on markkinoinnin automaation polttoainetta, joka pitää koneen käynnissä. Jos informaatio on puutteellista tai vanhentunutta, kone kyllä pyörii ja vie organisaatiota kohti päämäärää, mutta tehoja jää puuttumaan. Paljon. Tehokas automaatio tarvitsee tietoa kontaktista:...

Read the article
Löydä oikea polku asiakkaan ostokokemukseen

Löydä oikea polku asiakkaan ostokokemukseen

Asiakaskokemukset eivät koskaan ole samanlaisia, vaikka kyseessä olisi sama tuote tai palvelu. Oman yrityksen asiakaskokemusta voi parantaa analysoimalla sitä puhtaasti ostajan näkökulmasta, esimerkiksi CXJM-menetelmän avulla.  Ostaminen on monesta kohtaamisesta muodostuva kokonaisuus, johon mahtuu...

Read the article
 Rentoa keskustelua markkinoinnin automaatiosta – kerran kuussa perjantaina!

Rentoa keskustelua markkinoinnin automaatiosta – kerran kuussa perjantaina!

Markkinoinnin automaation idearyhmä tai Power Afterwork kokoontui ensimmäistä kertaa viime perjantaina. Monella asiakkaallamme oli pikkujoulukiireitä, mutta asiantunteva joukko pääsi kuitenkin paikalle. Vapaamuotoisessa tapaamisessa keskustelimme miten automaation käyttöönotto on osallistujien...

Read the article
6 huonoa tapaa, joista pääset eroon GDPR:n myötä

6 huonoa tapaa, joista pääset eroon GDPR:n myötä

Tietosuoja, GDPR, markkinointilupa, yksityisyys ja monia muita termejä on vilissyt markkinointitiimien keskusteluissa viime aikoina. Vaikka moni pelkääkin keväällä voimaan tulevaa tietosuoja-asetusta, se on itse asiassa todellinen lottovoitto modernille markkinoijalle.Osa suhtautuu...

Read the article
Järjestelmien viidakosta tehokkaan raportoinnin mestariksi

Järjestelmien viidakosta tehokkaan raportoinnin mestariksi

Modernin markkinoinnin operointi vaatii tuekseen monia eri järjestelmiä. Markkinointiputken hallintaprosessi voi olla haastavaa, jos siitä kerätty data löytyy pienistä osista ja useaan eri järjestelmään ripoteltuna. Tämä usean järjestelmän hallinta on asettanut markkinointivastaavat (CMO) uusien...

Read the article
Markkinointiyhteistyö GDPR:n pyörteissä

Markkinointiyhteistyö GDPR:n pyörteissä

EU:n uusi tietosuoja-asetus eli GDPR vaikuttaa viimeistään ensi keväänä monen markkinointiorganisaation arkeen. Asetus astuu voimaan toukokuussa 2018, jolloin sen tuomat muutokset vaikuttavat luonnollisesti tuleviin markkinointitoimenpiteisiin, mutta mahdollisesti myös jo tehtyyn kampanjaan tai...

Read the article
Markkinoinnin automaatio: tapahtumajärjestäjän paras ystävä

Markkinoinnin automaatio: tapahtumajärjestäjän paras ystävä

Jos olet joskus järjestänyt yritystapahtumia, tiedät että kutsujen, uusintakutsujen, vahvistusten, muistutusten, kiitosviestien tms. säätäminen vie aikaa. Aikaa jonka käyttäisi mieluummin tapahtuman suunnitteluun ja järjestelyihin. Modernilla markkinoinnilla viestinnän voi helposti automatisoida. Mark...

Read the article
Bisnesälyä tapahtumamarkkinointiin: Tyytyväisistä kävijöistä maksavia asiakkaita

Bisnesälyä tapahtumamarkkinointiin: Tyytyväisistä kävijöistä maksavia asiakkaita

Markkinoinnin tuottojen laskeminen on vähitellen tullut osaksi markkinoinnin suunnittelua, mutta täysin kattavasti se ei vieläkään nivoudu koko asiakkaan matkan suunnitteluun ja mittaamiseen. Tänä vuonna ilmestyneen tutkimuksen* mukaan yli puolelta vastanneista puuttuu tapahtumien jälkimarkkinointi....

Read the article
Näin saat asiakkaat pysymään asiakkainasi!

Näin saat asiakkaat pysymään asiakkainasi!

Uusien asiakkaiden saaminen on tunnetusti se kaikkein työläin homma. Vanhojen asiakkaiden pitäminen taas vaatii että, no – että asiakas on tyytyväinen. Meidän asiakkaamme ovat pääasiassa pysyneet asiakkainamme. Eli kun on kerran ID BBN:n asiakkaaksi päätynyt, ei pois tarvitse vaihtaa. Listasin...

Read the article
Mikä oikeastaan on liidi ja miksi sen määrittely on tärkeää?

Mikä oikeastaan on liidi ja miksi sen määrittely on tärkeää?

Markkinoinnin ja myynnin yhteistyöstä ja synergioista puhutaan paljon ja useassa yrityksessä keskustelu käy kuumana siitä, mikä on liidi. Tässä kerron oman näkemykseni. Jutun infograaffiin tästä Markkinoinnin intressissä on tuottaa paljon liidejä. Sen seurauksena määrittely halutaan mahdollisimman...

Read the article
Unohtuvatko markkinoinnin opit kampanjoita rakennnettaessa?

Unohtuvatko markkinoinnin opit kampanjoita rakennnettaessa?

Yhä useammin törmää siihen, että markkinoinnin suunnittelija on unohtanut että ostajan matka etenee vaiheittain kohti ostopäätöstä. B2B-puolella on mahdotonta kuvitella, että juuri tuotteestamme kuulleesta prospektista tulisi tuotteen lojaali käyttäjä yhdessä yössä, vain yhden kosketuspisteen kautta....

Read the article
Tiedätkö kuinka prospektisi muuttuvat ostaviksi asiakkaiksi?

Tiedätkö kuinka prospektisi muuttuvat ostaviksi asiakkaiksi?

Asiakkaan matka prospektista ostavaksi asiakkaaksi on pitkä ja mutkikas. Mitä paremmin yritykset tuntevat matkan vaiheet ja prospektin tiedon tarpeet, sitä nopeammin konversio asiakkaaksi tapahtuu. ID BBN:n opas auttaa tämän matkan suunnittelussa. Myyminen on asiakkaan kuuntelemista. Kun...

Read the article
Kuinka muuttaa nettisivut sähköisestä esitteestä myyntikoneeksi

Kuinka muuttaa nettisivut sähköisestä esitteestä myyntikoneeksi

Verkkomarkkinointiin tarvitaan kipeästi myynnillistä ja asiakkaan tiedonhankintaprosessin huomioivaa strategista otetta. Sivustot ovat jämähtäneet passiivisten esitteiden aikakauteen, vaikka niiden tulisi toimia aktiivisesti myynnin työkaluna. Nettisivujen suunnittelu elää edelleen painettujen...

Read the article
Case: Mestarit katolla -kuinka Rautaruukille luotiin teräksinen liidikone

Case: Mestarit katolla -kuinka Rautaruukille luotiin teräksinen liidikone

Suomen johtava teräskattovalmistaja Ruukki otti vuoden 2013 alussa lentävän lähdön markkinoinnin automaatioon. Kampanjoiden tulokset ylittivät kaikki odotukset ja loivat perustaa uudenlaiselle myynnin ja markkinoinnin yhteistyölle.   Kattoremontti on omakotitalon elinkaaren tärkeimpiä...

Read the article