PYSY ETULINJASSA
JÄTÄ YHTEYSTIETOSI
Kiitos yhteydenotosta!
OTA YHTEYTTÄ
Laadukas tuki on helpoin tapa parantaa asiakastyytyväisyyttä

Laadukas tuki on helpoin tapa parantaa asiakastyytyväisyyttä

Julkaistu 23.3.2017 Tero Rantaruikka

Jokaisella meistä on kokemuksia asiakastuesta. Olemme kaikki kohdanneet tympeää tukipalvelua tai odotelleet sähköpostiin vastausta päivätolkulla. Joka ikinen siis tietää, miten paljon huono tukipalvelu sapettaa, mutta silti moni yritys laiminlyö kyselyihin vastaamisen.

Kirjoitin aikaisemmin jutun siitä, kuinka nihkeästi yritykset vastailivat henkilökohtaisiin tarjouspyyntöihin ja kyselyihin.

Niissä oli kyse potentiaalisesta asiakkaasta, mutta nykyasiakkaiden kyselyihin vastaaminen ei yleensä ole sen parempaa. Sähköpostit hukkuvat, chat-tuki vetää sikeitä tai puhelimeen ei vastata. Tukipyyntöjen nopea ja asiallinen käsittely on kuitenkin yksi helpoimpia tapoja parantaa asiakkaiden mielikuvaa yrityksestä, etenkin palveluyritysten kohdalla.

Itse laatukokemus palveluissa muodostuu odotusten ja niiden täyttymisen välisestä suhteesta. Jos odotukset on nostettu korkealle esimerkiksi katteettomilla lupauksilla, hyvän kokemuksen saavuttamiseksi palvelun tason täytyy nousta todella korkealle. Jos taas odotukset ovat matalalla, odotukset on helppo ylittää ja palvelun laatumielikuva nousee. Ongelma- ja reklamaatiotilanteissa taas suomalainen valittaa harvoin eikä yleensä odota saavansa nopeaa tai ystävällistä palvelua.

Palvelualalla, kuten mainostoimistossa, laatukokemusta on helppoa parantaa pienillä muutoksilla ja asiakkaita kuuntelemalla. Tehokas ja laadukas asiakastuki on ainutlaatuinen mahdollisuus luoda asiakastyytyväisyyttä ja sitouttaa asiakasta yritykseen. Ratkaisemalla ongelmatilanteet hyvin, asiakkaan palvelukokemus voi olla jopa parempi kuin tilanteessa, missä kaikki on mennyt nappiin.

 

ID BBN käyttää tukipyyntöjen käsittelyyn Zendesk-työkalua. Asiakastukemme ripeys on Zendeskin tilastojen perusteella maailman huippuluokkaa ja tätä tukevat myös asiakkaidemme kehut henkilökuntamme palvelualttiudesta. Vastaamme useimmiten tukipyyntöihin alle tunnissa, kun keskiarvo palvelun käyttäjillä on vuorokausi.

Tutustu tästä ID BBN:n palveluihin

 

AIHEESEEN LIITTYVÄT ARTIKKELITT

Huomioi nämä vinkit, kun hankit markkinoinnin...

Huomioi nämä vinkit, kun hankit markkinoinnin...

Markkinoinnin automaatiota lupaavia järjestelmiä on paljon. Termiä käytetään laajasti ja se lisätään melko vapaasti lähes mihin tahansa järjestelmään,...

Take a look
Vastataan jos viitsitään? – Miten yrityksesi...

Vastataan jos viitsitään? – Miten yrityksesi...

Olen tämän syksyn aikana yrittänyt toteuttaa visioni täydellisestä ruokapöydästä. Etsiessäni yritystä, jolta voisin saada tarvitsemani osat, täyttelin...

Take a look
Arvot näkyvät arjessamme – ja...

Arvot näkyvät arjessamme – ja...

Olemme kiteyttäneet ID BBN:n arvot neljäksi arvolupaukseksi, jotka on helppo muistaa ja joiden takana jokainen työntekijämme pystyy seisomaan. Ne myös...

Take a look