PYSY ETULINJASSA
JÄTÄ YHTEYSTIETOSI
Kiitos yhteydenotosta!
OTA YHTEYTTÄ

ID BBN BLOGI

ID BBN on kansainvälisesti palkittu modernin markkinoinnin edelläkävijäyritys. Me tarjoamme kohderyhmänsä tehokkaasti tavoittavia markkinointiratkaisuja, aidosti mitattavilla tuloksilla.

Millainen otus se B2B-ostaja oikein on?

Millainen otus se B2B-ostaja oikein on?

B2B-myyttikestiblogi Asiakasymmärrykseen ja B2B-ostajiin keskittynyt myyttikestiwebinaarimme herätti keskustelua ja mielenkiintoisia kysymyksiä. Tässä vastauksia, olkaa hyvä! Yritykset eivät osta mitään   Se on taivahan tosi. Minullakin on kaikissa tekemissäni sopimuksissa yhden tai useamman ihmisen...

Lue artikkeli
ID BBN on LinkedIn Agency Champions -voittaja 2020

ID BBN on LinkedIn Agency Champions -voittaja 2020

Customer leadimme Marjut ja Tiina menestyivät Suomen LinkedIn Agency Champions -koulutussarjan kilpailussa. Kotiintuomisena oli ykkössija peräti kahdessa eri kategoriassa. Lue uutinen Fonectan sivuilta. Kerroimme elokuussa, että Customer leadimme Marjut Herranen ja Tiina Haapanen ovat mukana Suomen Lin...

Lue artikkeli
Sano se suoraan – vinkkejä avainsanakampanjaan

Sano se suoraan – vinkkejä avainsanakampanjaan

B2B-myyttikestiblogi Myytti: Hakukoneoptimointia ja -mainontaa osaa tehdä kuka tahansa. Sertifikaatitkin voi printata netistä. Totta. Netti on pullollaan hyviä ilmaisia resursseja, työkaluja ja oppaita siihen, miten hakukoneoptimointia tehdään. Googlen sertifikaatitkin voi suorittaa siten, että...

Lue artikkeli
Syvennä asiantuntemustasi lomailun lomassa

Syvennä asiantuntemustasi lomailun lomassa

Markkinointiteknologioiden merkitys ja tarve korostuivat entisestään kuluneen kevään aikana, kun kaikki f2f-kohtaamiset peruttiin ja asiakkaat ja prospektit oli mahdollista tavoittaa ainoastaan digitaalisten kanavien välityksellä. Markkinointiväki sopeutui kuitenkin tilanteeseen nopeasti, ja uusia...

Lue artikkeli
Webinaarikatsaus: Markkinoinnin ja myynnin yhteistyö – totta vai toiveita?

Webinaarikatsaus: Markkinoinnin ja myynnin yhteistyö – totta vai toiveita?

Markkinoinnin ja myynnin yhteistyöhön ja datan hyödyntämiseen keskittynyt webinaarimme sai valtavasti postiivista palautetta. Vieraamme, Susan Trast Outokummulta ja Pasi Örn Visma Softwarelta, kertoivat niin mielenkiintoisesti työstään markkinoinnin automaation ja datan parissa, että emme ehtineet...

Lue artikkeli
Tee nämä neljä markkinointitoimenpidettä nyt!

Tee nämä neljä markkinointitoimenpidettä nyt!

Koronavirus on muuttanut maailmaa ennennäkemättömällä tavalla ja nopeudella. Epävarmuudesta on tullut uusi normaali muutamassa viikossa, ja moni arkinen asia tehdään nyt eri tavalla kuin ennen. Työnteko on siirtynyt koteihin ja kanssakäyminen hoidetaan lähes poikkeuksetta tietokoneen tai puhelimen...

Lue artikkeli
Vuoden Toimisto 2020 -finalistihaastattelussa Susanna Juusti

Vuoden Toimisto 2020 -finalistihaastattelussa Susanna Juusti

Hyviä uutisia! Olemme yksi Vuoden Toimisto 2020 -tutkimuksen finalisteista kategoriassa Markkinointiteknologiatoimistot (suuret).  Lue, minkälaisia korjausliikkeitä VP, Customer Experience Susanna Juusti on tiimeineen tehnyt aikaisempien vuosien tutkimuspalautteen perusteella ja...

Lue artikkeli
Helpota työtäsi markkinoinnin automaation avulla

Helpota työtäsi markkinoinnin automaation avulla

Markkinoinnin ammattilaisen kannattaa keskittyä luovuuteen ja tuottavaan työhön ja jättää rutiinityöt nykytekniikan hoidettavaksi.  Sähköpostityökaluilla voi rakentaa kampanjaviestejä suhteellisen pienellä vaivalla – ja osaamisella. Kampanjoiden hallintaan ja kohderyhmien käsittelyyn sen sijaan kuluu...

Lue artikkeli
5 vinkkiä parempaan call-to-actioniin

5 vinkkiä parempaan call-to-actioniin

Puhelimen sähköpostisovellus kilahtaa, olet saanut uuden viestin. Avaat sähköpostin, silmäilet sitä ja huomaat nappulan, joka kehottaa sinua tekemään jonkin pienen asian, esimerkiksi lataamaan ilmaisen ebookin. Koska aihe vaikuttaa kiinnostavalta, klikkaat nappia ja siirryt sinulle räätälöidyssä...

Lue artikkeli
7 tapaa hyödyntää ennakoivaa markkinointia

7 tapaa hyödyntää ennakoivaa markkinointia

Ennakoiva markkinointi on tehokas työväline. Niin tehokas, että jokaisen markkinointijohtajan on syytä ymmärtää, miten ennakoivaa markkinointia tehdään ja miten sitä kannattaa omassa työssään hyödyntää. Lähes kaikkia markkinoinnin- ja myynnin prosesseja voi kehittää ennakoivan markkinoinnin avulla,...

Lue artikkeli
Prediktiivinen markkinointi (isossa) pähkinänkuoressa

Prediktiivinen markkinointi (isossa) pähkinänkuoressa

Prediktiivinen markkinointi tarkoittaa, että markkinointi- ja myyntitoimenpiteiden tukena käytetään prediktiivistä analytiikkaa. Analytiikan avulla pystytään etukäteen saamaan selville, mitkä käytössä olevista markkinointi- ja myyntitoimista todennäköisimmin johtavat haluttuun asiakaskäyttäytymiseen....

Lue artikkeli
Huomioi nämä vinkit, kun hankit markkinoinnin automaatiota

Huomioi nämä vinkit, kun hankit markkinoinnin automaatiota

Markkinoinnin automaatiota lupaavia järjestelmiä on paljon. Termiä käytetään laajasti ja se lisätään melko vapaasti lähes mihin tahansa järjestelmään, joka lähettää sähköpostiviestejä vähänkin älykkäämmällä tavalla. Aito automaatio on kuitenkin paljon muuta kuin pelkkä sähköpostikone. Aidon...

Lue artikkeli
Markkinoinnin automaatio ilman CRM:ää - kuin purjevene pelkällä moottorilla

Markkinoinnin automaatio ilman CRM:ää - kuin purjevene pelkällä moottorilla

Informaatio on markkinoinnin automaation polttoainetta, joka pitää koneen käynnissä. Jos informaatio on puutteellista tai vanhentunutta, kone kyllä pyörii ja vie organisaatiota kohti päämäärää, mutta tehoja jää puuttumaan. Paljon. Tehokas automaatio tarvitsee tietoa kontaktista:...

Lue artikkeli
Löydä oikea polku asiakkaan ostokokemukseen

Löydä oikea polku asiakkaan ostokokemukseen

Asiakaskokemukset eivät koskaan ole samanlaisia, vaikka kyseessä olisi sama tuote tai palvelu. Oman yrityksen asiakaskokemusta voi parantaa analysoimalla sitä puhtaasti ostajan näkökulmasta, esimerkiksi CXJM-menetelmän avulla.  Ostaminen on monesta kohtaamisesta muodostuva kokonaisuus, johon mahtuu...

Lue artikkeli
6 huonoa tapaa, joista pääset eroon GDPR:n myötä

6 huonoa tapaa, joista pääset eroon GDPR:n myötä

Tietosuoja, GDPR, markkinointilupa, yksityisyys ja monia muita termejä on vilissyt markkinointitiimien keskusteluissa viime aikoina. Vaikka moni pelkääkin keväällä voimaan tulevaa tietosuoja-asetusta, se on itse asiassa todellinen lottovoitto modernille markkinoijalle.Osa suhtautuu...

Lue artikkeli
Gated content - yleisön rajaamista vai tehokasta liidien keräämistä?

Gated content - yleisön rajaamista vai tehokasta liidien keräämistä?

Yritysten markkinointimateriaalien laatua mitataan usein niiden suosiolla. Mutta onko suuri määrä katsojia tai lukijoita todellakin paras kampanjatavoite? Sisältömarkkinointi on tullut jäädäkseen. Yhä useampi yritys panostaa kiinnostavan sisällön tuotantoon ja miettii, missä muodossa sitä kannattaa...

Lue artikkeli
 Mitä jos 1+1=11? Yhteistyöllä parempiin tuloksiin

Mitä jos 1+1=11? Yhteistyöllä parempiin tuloksiin

Markkinoinnin ja myynnin yhteistehot käyntiin Markkinoinnin ja myynnin integroinnista puhutaan paljon, ja ajatustasolla varmasti kaikki ammattilaiset ovat sitä mieltä, että yhteistyö kannattaa. Silti vain harvassa yrityksessä on ryhdytty sanoista tekoihin ja uskallettu kaataa siilojen...

Lue artikkeli
Mitä teet markkinointiosastolla?

Mitä teet markkinointiosastolla?

Miksi osa yritysten markkinointiosastoista jää jälkeen modernin markkinoinnin teknologiakehityksestä? Osastot, jotka ovat eniten trendien pulssilla, tietävät missä muoti menee niin musiikissa, viihteessä kuin kulttuurissa yleensäkin. Piiloudutaanko teknologian edessä läppärien taakse ja odotetaan,...

Lue artikkeli
Mitä on lead scoring ja mitä hyötyä siitä on?

Mitä on lead scoring ja mitä hyötyä siitä on?

Liidien automaattinen luokittelu (eli lead scoring) on kuuma peruna. Se on markkinointiautomaatiojärjestelmissä yleisesti käytetty menetelmä, jossa markkinointitietokannan kontaktit (liidit) järjestetään arvojärjestykseen näistä kerätyn tiedon valossa.  Yksinkertaistaen lead scoring pyrkii vastaamaan...

Lue artikkeli
Bisnesälyä tapahtumamarkkinointiin: Tyytyväisistä kävijöistä maksavia asiakkaita

Bisnesälyä tapahtumamarkkinointiin: Tyytyväisistä kävijöistä maksavia asiakkaita

Markkinoinnin tuottojen laskeminen on vähitellen tullut osaksi markkinoinnin suunnittelua, mutta täysin kattavasti se ei vieläkään nivoudu koko asiakkaan matkan suunnitteluun ja mittaamiseen. Tänä vuonna ilmestyneen tutkimuksen* mukaan yli puolelta vastanneista puuttuu tapahtumien jälkimarkkinointi....

Lue artikkeli