PYSY ETULINJASSA
JÄTÄ YHTEYSTIETOSI
Kiitos yhteydenotosta!
OTA YHTEYTTÄ

ID BBN BLOGI

ID BBN on kansainvälisesti palkittu modernin markkinoinnin edelläkävijäyritys. Me tarjoamme kohderyhmänsä tehokkaasti tavoittavia markkinointiratkaisuja, aidosti mitattavilla tuloksilla.

B2B-markkinoinnin ei tarvitse olla B2C:n tylsä serkku

B2B-markkinoinnin ei tarvitse olla B2C:n tylsä serkku

B2B-myyttikestiblogi Myytti: B2B-markkinointi = from Boring 2 Boring Mitä sinulle tulee mieleen sanasta markkinointi? Jokin slogan? Televisiomainos lapsuudesta? Jokin yritys tai brändi? Vai luovuus ja kekseliäisyys ylipäätään? Suurin osa meistä yhdistää markkinointi-sanaan huumoria, nokkeluutta,...

Lue artikkeli
Markkinointiautomaation askelmerkit – tuskasta tuloksiin

Markkinointiautomaation askelmerkit – tuskasta tuloksiin

B2B-myyttikestiblogi Myytti: Kun järjestelmä on pystyssä, kaikki on valmista. Ihan näin se ei ole. Markkinointiautomaatio on jatkuvasti kehittyvä hanke, joka ei varmasti koskaan tule aivan valmiiksi. Olen huomannut, että markkinointiautomaation käyttäjissä herää melko pian – ehkä noin vuosi...

Lue artikkeli
Markkinointiautomaatio – nimestään huolimatta koko firman työkalu 

Markkinointiautomaatio – nimestään huolimatta koko firman työkalu 

B2B-myyttikestiblogi  Myytti: Yrityksen sisäisiä prosesseja on mahdotonta muuttaa siten, että markkinointiautomaation  käyttö olisi  tehokasta.  Eihän se toki mahdotonta ole. Markkinointiautomaation tehokas käyttö kuitenkin vaatii toimivaa yhteistyötä läpi koko organisaation. Markkinointiautomaatio ei...

Lue artikkeli
Automaation ammattilaisen avaintaidot

Automaation ammattilaisen avaintaidot

B2B-myyttikestiblogi  Myytti: Markkinoinnin automaation hallintaan tarvitaan valtavasti teknistä osaamista, ja se vie hurjasti resursseja.  Siinäpä hyvinkin yleinen uskomus. Moni pitää markkinoinnin automaatiota paljon hankalampana asiana kuin se oikeasti on. Tiettyjä avaintaitoja automaation...

Lue artikkeli
 Välähdyksiä markkinoinnin tulevaisuudesta

Välähdyksiä markkinoinnin tulevaisuudesta

Martech-guru Scott Brinker avasi MarTech Nordic 2020 -tapahtuman räväkästi raottamalla ovea tulevaisuuteen ja koneiden maailmaan. Chiefmartech-median päätoimittajana ja pitkän linjan visionäärinä Scott Brinker on paalupaikalla näkemässä mitä tuleman pitää. Brinker valotti puheenvuorossaan maailmaa...

Lue artikkeli
Vaatiiko automaatio syvällistä IT-osaamista?

Vaatiiko automaatio syvällistä IT-osaamista?

B2B-myyttikestiblogi Myytti: markkinoinnin automaation käyttö vaatii IT-taustaa Monet asiakkaat luulevat, että automaation hyödyntäminen vaatii syvällistä IT-osaamista. Huoli vaihtuu usein innostukseksi ja uuden oppimisen riemuksi heti ensimmäisen koulutuspäivän jälkeen. Olen itse hyvä esimerkki...

Lue artikkeli
Syvennä asiantuntemustasi lomailun lomassa

Syvennä asiantuntemustasi lomailun lomassa

Markkinointiteknologioiden merkitys ja tarve korostuivat entisestään kuluneen kevään aikana, kun kaikki f2f-kohtaamiset peruttiin ja asiakkaat ja prospektit oli mahdollista tavoittaa ainoastaan digitaalisten kanavien välityksellä. Markkinointiväki sopeutui kuitenkin tilanteeseen nopeasti, ja uusia...

Lue artikkeli
Webinaarikatsaus: Markkinoinnin ja myynnin yhteistyö – totta vai toiveita?

Webinaarikatsaus: Markkinoinnin ja myynnin yhteistyö – totta vai toiveita?

Markkinoinnin ja myynnin yhteistyöhön ja datan hyödyntämiseen keskittynyt webinaarimme sai valtavasti postiivista palautetta. Vieraamme, Susan Trast Outokummulta ja Pasi Örn Visma Softwarelta, kertoivat niin mielenkiintoisesti työstään markkinoinnin automaation ja datan parissa, että emme ehtineet...

Lue artikkeli
Tee nämä neljä markkinointitoimenpidettä nyt!

Tee nämä neljä markkinointitoimenpidettä nyt!

Koronavirus on muuttanut maailmaa ennennäkemättömällä tavalla ja nopeudella. Epävarmuudesta on tullut uusi normaali muutamassa viikossa, ja moni arkinen asia tehdään nyt eri tavalla kuin ennen. Työnteko on siirtynyt koteihin ja kanssakäyminen hoidetaan lähes poikkeuksetta tietokoneen tai puhelimen...

Lue artikkeli
Vuoden Toimisto 2020 -finalistihaastattelussa Henrik Lagercrantz

Vuoden Toimisto 2020 -finalistihaastattelussa Henrik Lagercrantz

Lue, minkälaisissa mietteissä VP, Technical Excellence Henrik Lagercrantz valmistautuu vastaanottamaan uunituoreet tutkimustulokset. 1. Olemme yksi Vuoden Toimisto 2020 -tutkimuksen finalisteista kategoriassa nimeltä Markkinointiteknologiatoimistot (suuret). Kilpailussa on mukana yhteensä...

Lue artikkeli
Vuoden Toimisto 2020 -finalistihaastattelussa Susanna Juusti

Vuoden Toimisto 2020 -finalistihaastattelussa Susanna Juusti

Hyviä uutisia! Olemme yksi Vuoden Toimisto 2020 -tutkimuksen finalisteista kategoriassa Markkinointiteknologiatoimistot (suuret).  Lue, minkälaisia korjausliikkeitä VP, Customer Experience Susanna Juusti on tiimeineen tehnyt aikaisempien vuosien tutkimuspalautteen perusteella ja...

Lue artikkeli
Vuoden Toimisto 2020 -finalistihaastattelussa Ville Murtojärvi

Vuoden Toimisto 2020 -finalistihaastattelussa Ville Murtojärvi

Iso kiitos ja syvä kumarrus. Olemme yksi Vuoden Toimisto 2020 -tutkimuksen finalisteista kategoriassa Markkinointiteknologiatoimistot (suuret).  Pikahaastattelukierros päättävissä elimissämme paljastaa, että asiakaspalaute on meille kultaakin kalliimpaa. Lue, minkälaisia korjausliikkeitä VP,...

Lue artikkeli
Helpota työtäsi markkinoinnin automaation avulla

Helpota työtäsi markkinoinnin automaation avulla

Markkinoinnin ammattilaisen kannattaa keskittyä luovuuteen ja tuottavaan työhön ja jättää rutiinityöt nykytekniikan hoidettavaksi.  Sähköpostityökaluilla voi rakentaa kampanjaviestejä suhteellisen pienellä vaivalla – ja osaamisella. Kampanjoiden hallintaan ja kohderyhmien käsittelyyn sen sijaan kuluu...

Lue artikkeli
Markie Awards -patsaita tuliaisiksi?

Markie Awards -patsaita tuliaisiksi?

Joka vuosi kirjoitan postauksen samasta aiheesta ja joka vuosi olen siitä enemmän innoissani! Nimittäin alkuvuodesta eletään aina markkinoinnin kisakauden kuuminta aikaa. On Vuoden Huippuja, Grand Onea ynnä muita kotimaisia kisoja, mutta meille on aina kirkkaimpana tähtenä loistanut...

Lue artikkeli
5 vinkkiä parempaan call-to-actioniin

5 vinkkiä parempaan call-to-actioniin

Puhelimen sähköpostisovellus kilahtaa, olet saanut uuden viestin. Avaat sähköpostin, silmäilet sitä ja huomaat nappulan, joka kehottaa sinua tekemään jonkin pienen asian, esimerkiksi lataamaan ilmaisen ebookin. Koska aihe vaikuttaa kiinnostavalta, klikkaat nappia ja siirryt sinulle räätälöidyssä...

Lue artikkeli
7 tapaa hyödyntää ennakoivaa markkinointia

7 tapaa hyödyntää ennakoivaa markkinointia

Ennakoiva markkinointi on tehokas työväline. Niin tehokas, että jokaisen markkinointijohtajan on syytä ymmärtää, miten ennakoivaa markkinointia tehdään ja miten sitä kannattaa omassa työssään hyödyntää. Lähes kaikkia markkinoinnin- ja myynnin prosesseja voi kehittää ennakoivan markkinoinnin avulla,...

Lue artikkeli
Prediktiivinen markkinointi (isossa) pähkinänkuoressa

Prediktiivinen markkinointi (isossa) pähkinänkuoressa

Prediktiivinen markkinointi tarkoittaa, että markkinointi- ja myyntitoimenpiteiden tukena käytetään prediktiivistä analytiikkaa. Analytiikan avulla pystytään etukäteen saamaan selville, mitkä käytössä olevista markkinointi- ja myyntitoimista todennäköisimmin johtavat haluttuun asiakaskäyttäytymiseen....

Lue artikkeli
Markkinoinnin automaatio ilman CRM:ää - kuin purjevene pelkällä moottorilla

Markkinoinnin automaatio ilman CRM:ää - kuin purjevene pelkällä moottorilla

Informaatio on markkinoinnin automaation polttoainetta, joka pitää koneen käynnissä. Jos informaatio on puutteellista tai vanhentunutta, kone kyllä pyörii ja vie organisaatiota kohti päämäärää, mutta tehoja jää puuttumaan. Paljon. Tehokas automaatio tarvitsee tietoa kontaktista:...

Lue artikkeli
GDPR tuli, onko nyt sanktioiden aika?

GDPR tuli, onko nyt sanktioiden aika?

Viime päivien ja viikkojen aikana monien sähköposti on täyttynyt markkinointilupien ja yhteystietojen päivittämistä pyytävistä viesteistä. Tämä sähköpostien tulva on suoraa seurausta 25.5. voimaan astuneesta EU:n tietosuoja-asetuksesta eli GDPR:stä. Kovinkaan moni ei tunnu tuntevan uutta asetusta...

Lue artikkeli
Ajatuksia analytiikan autuudesta

Ajatuksia analytiikan autuudesta

Oraclen Eloqua-markkinointiautomaatiojärjestelmän analytiikka- ja raportointityökalu Insight uudistui täysin. Johtavien markkinointiautomaatiojärjestelmien raportointiominaisuudet ovat paradoksaalisesti olleet niiden kaikkein heikoimmin toimiva osa. Suurimmassa osassa järjestelmiä analytiikka on...

Lue artikkeli