PYSY ETULINJASSA
JÄTÄ YHTEYSTIETOSI
Kiitos yhteydenotosta!
OTA YHTEYTTÄ

ID BBN BLOGI

ID BBN on kansainvälisesti palkittu modernin markkinoinnin edelläkävijäyritys. Me tarjoamme kohderyhmänsä tehokkaasti tavoittavia markkinointiratkaisuja, aidosti mitattavilla tuloksilla.

Vuoden vanha GDPR ja 144 376 valitusta

Vuoden vanha GDPR ja 144 376 valitusta

GDPR eli EU General Data Protection Regulation täytti vuoden 25.5.2019. Ensimmäisen voimassaolovuotensa aikana asetus on poikinut EU-kansalaisilta 144 376 valitusta, eli keskimäärin 3 kymmenestätuhannesta EU-asukkaasta on valittanut, että heidän tietojaan on käytetty GDPR-säännösten vastaisesti. Suur...

Read the article
7 tapaa hyödyntää ennakoivaa markkinointia

7 tapaa hyödyntää ennakoivaa markkinointia

Ennakoiva markkinointi on tehokas työväline. Niin tehokas, että jokaisen markkinointijohtajan on syytä ymmärtää, miten ennakoivaa markkinointia tehdään ja miten sitä kannattaa omassa työssään hyödyntää. Lähes kaikkia markkinoinnin- ja myynnin prosesseja voi kehittää ennakoivan markkinoinnin avulla,...

Read the article
Prediktiivinen markkinointi (isossa) pähkinänkuoressa

Prediktiivinen markkinointi (isossa) pähkinänkuoressa

Prediktiivinen markkinointi tarkoittaa, että markkinointi- ja myyntitoimenpiteiden tukena käytetään prediktiivistä analytiikkaa. Analytiikan avulla pystytään etukäteen saamaan selville, mitkä käytössä olevista markkinointi- ja myyntitoimista todennäköisimmin johtavat haluttuun asiakaskäyttäytymiseen....

Read the article
Huomioi nämä vinkit, kun hankit markkinoinnin automaatiota

Huomioi nämä vinkit, kun hankit markkinoinnin automaatiota

Markkinoinnin automaatiota lupaavia järjestelmiä on paljon. Termiä käytetään laajasti ja se lisätään melko vapaasti lähes mihin tahansa järjestelmään, joka lähettää sähköpostiviestejä vähänkin älykkäämmällä tavalla. Aito automaatio on kuitenkin paljon muuta kuin pelkkä sähköpostikone. Aidon...

Read the article
Markkinoinnin automaatio ilman CRM:ää - kuin purjevene pelkällä moottorilla

Markkinoinnin automaatio ilman CRM:ää - kuin purjevene pelkällä moottorilla

Informaatio on markkinoinnin automaation polttoainetta, joka pitää koneen käynnissä. Jos informaatio on puutteellista tai vanhentunutta, kone kyllä pyörii ja vie organisaatiota kohti päämäärää, mutta tehoja jää puuttumaan. Paljon. Tehokas automaatio tarvitsee tietoa kontaktista:...

Read the article
Ajatuksia analytiikan autuudesta

Ajatuksia analytiikan autuudesta

Oraclen Eloqua-markkinointiautomaatiojärjestelmän analytiikka- ja raportointityökalu Insight uudistui täysin. Johtavien markkinointiautomaatiojärjestelmien raportointiominaisuudet ovat paradoksaalisesti olleet niiden kaikkein heikoimmin toimiva osa. Suurimmassa osassa järjestelmiä analytiikka on...

Read the article
Saippuaa mustassa laatikossa – miksi tekniikkaa ei saa jättää insinöörien huoleksi

Saippuaa mustassa laatikossa – miksi tekniikkaa ei saa jättää insinöörien huoleksi

Kun järjestelmien välinen tietojen vaihto eli integraatiot tehdään näkyviksi ja tuodaan kaikkien käyttäjien ulottuville, koko organisaatio hyötyy. Järjestelmäintegraatiot ovat perinteisesti olleet – hieman ilkeästi sanoen – pienen piirin puuhastelua, eräänlainen erikoisasiantuntijoiden...

Read the article
Visma Software ja Atea nappasivat finaalipaikat Markie Awardsissa

Visma Software ja Atea nappasivat finaalipaikat Markie Awardsissa

Visma Software ja Atea pääsevät kisaamaan voitoista maailmanlaajuisessa Markie Awards -kilpailussa! Oracle Marketing Cloudin järjestämässä modernin markkinoinnin kilpailussa suomalaisyritysten rinnalla kilpailee jopa 10 miljardin dollarin liikevaihdolla varustettuja suuryrityksiä.   ID BBN:n Visma...

Read the article
Erikoistarjous, juuri sinulle?  Välty turhien viestien lähettämiseltä: valitse oikea Martech-kombo

Erikoistarjous, juuri sinulle? Välty turhien viestien lähettämiseltä: valitse oikea Martech-kombo

Sain uudelta vakuutusyhtiöltäni sähköpostilla ohittamattoman tarjouksen autoilijoille. Viesti toimi ja näytti hyvältä ja sisältökin olisi kiinnostanut – jos olisin omistanut auton. Olen kuitenkin menestyksekkäästi onnistunut välttelemään oman auton hankintaa kohta 25 vuotta. Miksi minulle siis...

Read the article
Tarvitsetko innovointia ja uusia näkemyksiä?

Tarvitsetko innovointia ja uusia näkemyksiä?

Henkilökemia, sitoutuneisuus ja luovuuden taso. Nämä kolme nousivat kärkeen, kun mainonnan ostajilta kysyttiin tärkeimmistä markkinointikumppanin valintatekijöstä. Vuoden toimisto -tutkimuksessa paljastui myös markkinointipäättäjien kasvava kriisi sirpaloituvan palvelukentän hallinnasta. Vuoden...

Read the article
 Rentoa keskustelua markkinoinnin automaatiosta – kerran kuussa perjantaina!

Rentoa keskustelua markkinoinnin automaatiosta – kerran kuussa perjantaina!

Markkinoinnin automaation idearyhmä tai Power Afterwork kokoontui ensimmäistä kertaa viime perjantaina. Monella asiakkaallamme oli pikkujoulukiireitä, mutta asiantunteva joukko pääsi kuitenkin paikalle. Vapaamuotoisessa tapaamisessa keskustelimme miten automaation käyttöönotto on osallistujien...

Read the article
Markkinointiyhteistyö GDPR:n pyörteissä

Markkinointiyhteistyö GDPR:n pyörteissä

EU:n uusi tietosuoja-asetus eli GDPR vaikuttaa viimeistään ensi keväänä monen markkinointiorganisaation arkeen. Asetus astuu voimaan toukokuussa 2018, jolloin sen tuomat muutokset vaikuttavat luonnollisesti tuleviin markkinointitoimenpiteisiin, mutta mahdollisesti myös jo tehtyyn kampanjaan tai...

Read the article
Laadukas tuki on helpoin tapa parantaa asiakastyytyväisyyttä

Laadukas tuki on helpoin tapa parantaa asiakastyytyväisyyttä

Jokaisella meistä on kokemuksia asiakastuesta. Olemme kaikki kohdanneet tympeää tukipalvelua tai odotelleet sähköpostiin vastausta päivätolkulla. Joka ikinen siis tietää, miten paljon huono tukipalvelu sapettaa, mutta silti moni yritys laiminlyö kyselyihin vastaamisen. Kirjoitin aikaisemmin jutun...

Read the article
Zen ja integroinnin taito, osa 2: Asiakasprosesseja palvelevat integraatiot

Zen ja integroinnin taito, osa 2: Asiakasprosesseja palvelevat integraatiot

Kun perusintegraatio markkinointiautomaatio- ja CRM-järjestelmän välillä on tehty, liidi-, kontakti- ja yritystiedot liikkuvat järjestelmästä toiseen. Useimmille asiakkaillemme tämä on vasta alkuverryttelyä, sillä markkinointiautomaation suurimmat hyödyt saadaan automatisoimalla prosessit. Kaikilla...

Read the article
Markkinoinnin automaatio: tapahtumajärjestäjän paras ystävä

Markkinoinnin automaatio: tapahtumajärjestäjän paras ystävä

Jos olet joskus järjestänyt yritystapahtumia, tiedät että kutsujen, uusintakutsujen, vahvistusten, muistutusten, kiitosviestien tms. säätäminen vie aikaa. Aikaa jonka käyttäisi mieluummin tapahtuman suunnitteluun ja järjestelyihin. Modernilla markkinoinnilla viestinnän voi helposti automatisoida. Mark...

Read the article
Keinoäly, martech-syndrooma ja muut markkinoinnin trendit 2017

Keinoäly, martech-syndrooma ja muut markkinoinnin trendit 2017

Kaikkien suurten trenditeesien viereen tein tavallisen markkinointi-ihmisen katsauksen siihen, miten maailma kuljettaa meitä eteenpäin ja mistä kannattaisi ottaa kiinni.  Seuraavat muutokset koskettavat sinua, halusitpa tai et: Sinusta tulee osa markkinoinnin Big Dataa ja voit itse markkinoida...

Read the article
DMP taipuu mainonnan täsmäaseeksi

DMP taipuu mainonnan täsmäaseeksi

Kohderyhmätietojen äärimmäisen tarkka hallinta tuo digitaaliseen markkinointiin huimat mahdollisuudet. DMP eli Data Management Platform on tietovarasto, jota käytetään lukemattomista eri lähteistä kerätyn kohderyhmätiedon luokitteluun, analysointiin ja käsittelyyn. DMP:n sisältämä data jaetaan...

Read the article
Räätälöityä raportointia: marketon raportointimahdollisuuksien rajojen ylittäminen

Räätälöityä raportointia: marketon raportointimahdollisuuksien rajojen ylittäminen

Raportointi on iso osa markkinoinnin automaatiota. On tärkeää pystyä optimoimaan sisältöjä tulosten ja vierailijoiden käyttäytymisen perusteella. Dataa kertyy suunnattomasti eri lähteistä, ja useimmat markkinointiautomaation järjestelmät tarjoavatkin paljon erilaisia raportteja ilman lisätyötä....

Read the article
Zen ja integroinnin taito, osa 1: CRM -integroinnin perusteet

Zen ja integroinnin taito, osa 1: CRM -integroinnin perusteet

Markkinointiautomaation järjestelmää hankittaessa on aina syytä kysyä, mitä integraatiomahdollisuuksia kyseinen järjestelmä tarjoaa. Perustuuhan moderni markkinointi juuri raja-aitojen rikkomiseen, vähintään markkinoinnin ja myynnin väliltä. Tietojärjestelmien välisellä integraatiolla...

Read the article
Meilausta, spämmäystä vai tehokasta kohdennettua markkinointia?

Meilausta, spämmäystä vai tehokasta kohdennettua markkinointia?

Markkinoinnissa, niin kuin monella muullakin saralla, innostutaan valtavasti kaikesta uudesta. Uuden lumoissa ei pidä kuitenkaan unohtaa perustekemistä ja hyväksi todistettuja keinoja ja kanavia. Viime aikojen hypetys on pyörinyt sosiaalisen median ympärillä, ja yhdessä sun toisessakin yrityksessä on...

Read the article