PYSY ETULINJASSA
JÄTÄ YHTEYSTIETOSI
Kiitos yhteydenotosta!
OTA YHTEYTTÄ
Meistä leivotaan LinkedIn Agency -mestareita!

Meistä leivotaan LinkedIn Agency -mestareita!

Julkaistu 19.8.2020 Eija Väliranta

Customer leadimme Marjut ja Tiina ovat mukana Suomen LinkedIn Agency Champion -koulutussarjassa, jossa syvennetään LinkedIn-osaamista. 

LinkedIn Agency Champion on media- ja mainostoimistoille suunnattu koulutussarja, jossa syväsukelletaan LinkedIn-mainontaan. Helmikuussa alkaneeseen koulutukseen osallistuu 28 oppilasta 15 toimistosta. Alun perin opiskelijoiden oli määrä kokoontua parin kuukauden välein, mutta kun korona sotki suunnitelmat, jatkettiin opiskelua etänä.

ID BBN:n customer leadit Marjut Herranen ja Tiina Haapanen lähtivät hakemaan koulutuksesta käytännön vinkkejä mainonnan tehostamiseen.

– Aivan koulutuksen alussa kävimme läpi henkilökohtaiseen profiiliin liittyviä asioita. Vaikka perusasiat ovat kunnossa, saa koulutuksissa aina hyviä vinkkejä profiilin kehittämiseen. Ensimmäisessä sessiossa kävimme läpi LinkedInin perusasioita, jotka ovatkin meillä jo hyvin hallussa. Oli ilo huomata, että olemme tehneet asioita oikein ja olemme oikealla polulla LinkedIn-kampanjoissamme, Marjut kertoo.

Tiina puolestaan kiittelee koulutuksen ennakoivaa sisältöä – osallistujat perehdytetään hyvissä ajoin LinkedInin tuleviin ominaisuuksiin.

– Olemme etulyöntiasemassa, koska saamme tietää LinkedInin tarjoamista mahdollisuuksista ensimmäisten joukossa. Saamme tuoreimman tiedon suoraan LinkedIniltä ja Suomen LinkedIn partner Fonecta puolestaan tarjoaa arvokasta sparraustukea, muun muassa uunituoreiden benchmark-lukujen muodossa. On tärkeää, että asioista voi kysyä saman tien ja vastauksen saa heti, Tiina sanoo.

– LinkedIn julkaisi keväällä uuden Conversation Ads -mainosmuodon, joka on Message Adin monipuolisempi versio. Olemme jo hyödyntäneet sitä sekä omassa että asiakkaittemme markkinoinnissa menestyksekkäästi. Conversation Adsin avulla kampanjoista voi tehdä vuorovaikutteisia ja niiden asiakaspolkua ja -kokemusta voi suunnitella entistä yksityiskohtaisemmin. Suosittelen rohkeasti kokeilemaan tätä uutta mainosmuotoa, Marjut kehottaa. Paitsi tulevaan, koulutuskokonaisuus luo katsauksia myös lähimenneisyyteen ja asioihin, jotka tapahtuvat juuri nyt.

– Näistä katsauksista saa uusia ideoita ja oivalluksia. Olemme muun muassa tarkastelleet, miten korona on vaikuttanut LinkedIn-käyttäytymiseen eri toimialoilla ja minkälaisiin asioihin kannattaa kampanjoinnissa tämän vuoksi kiinnittää huomiota. Marjut sanoo.

 

Marjutin ja Tiinan key takeaways

 

1) Hyviä kampanjavinkkejä:

Alle kolmen viikon kampanjoita ei kannata LinkedInissä tehdä.
Suomessa kohdeyleisön tulisi olla vähintään 20 000 henkilöä, globaalilla tasolla kohdeyleisön kokoluokka on 100 000–300 000 henkilöä.
Uuden kampanjan alussa kannattaa oma tarjous (bid) asettaa 1€ yli suositellun tarjouksen. Kannattaa kokeilla rohkeasti erilaisia kohdennuksia ja strategioita, jotta tavoittaa sekä nykyiset että potentiaaliset uudet asiakkaat.

2) LinkedIn kehittyy jatkuvasti, ja sen muutoksissa kannattaa pysytellä ajan tasalla. Opiskele itse LinkedInin sivuilta tai turvaudu osaavan toimiston puoleen.

3) Kevään poikkeusolot näkyvät LinkedInin käyttäjämäärissä. Luvut ovat nousseet myös Suomessa. LinkedInissä vietetään yhä enemmän aikaa, ja sinne tuotetaan enemmän sisältöjä kuin koskaan aiemmin. Laadukkaiden sisältöjen merkitys on kasvanut erottautumisessa, koska monet toimijat ovat siirtäneet tapahtumista ja messuista jäänyttä markkinointibudjettiaan digikampanjointiin.

4) Lisääntynyt kilpailu ei tarkoita sitä, että kampanjat pitäisi toteuttaa entistä isommalla budjetilla. Ennemminkin kannattaa panostaa laatuun ja taktiseen toteutukseen.

 

ID BBN:n customer leadit Marjut Herranen ja Tiina Haapanen lähtivät hakemaan LinkedIn Agency Champion -koulutuksesta käytännön vinkkejä mainonnan tehostamiseen.

AIHEESEEN LIITTYVÄT ARTIKKELIT

Mitä markkinoinnin myyttejä kannattaa haastaa B2B-rintamalla juuri nyt?

Mitä markkinoinnin myyttejä kannattaa haastaa B2B-rintamalla juuri nyt?

Listasimme alallamme sitkeästi istuvia myyttejä ja taklasimme ne ajankohtaisilla vasta-argumenteilla.

Lue artikkeli

Suskin mainiot markkinointivinkit

Suskin mainiot markkinointivinkit

Markkinoinnin automaatio tarjoaa markkinoijalle lähes ehtymättömät mahdollisuudet rakentaa kampanjoita ja ohjelmia jokaiseen asiakkaan matkan...

Lue artikkeli
Tee nämä neljä markkinointitoimenpidettä nyt!

Tee nämä neljä markkinointitoimenpidettä nyt!

Liiketoimintaa pitää poikkeustilanteessakin pystyä jatkamaan, joten älä jää tuleen makaamaan, vaan suuntaa katseesi tulevaisuuteen.

Lue artikkeli