PYSY ETULINJASSA
JÄTÄ YHTEYSTIETOSI
Kiitos yhteydenotosta!
OTA YHTEYTTÄ

ID BBN BLOGI

ID BBN on kansainvälisesti palkittu modernin markkinoinnin edelläkävijäyritys. Me tarjoamme kohderyhmänsä tehokkaasti tavoittavia markkinointiratkaisuja, aidosti mitattavilla tuloksilla.

B2B-markkinoinnin ei tarvitse olla B2C:n tylsä serkku

B2B-markkinoinnin ei tarvitse olla B2C:n tylsä serkku

B2B-myyttikestiblogi Myytti: B2B-markkinointi = from Boring 2 Boring Mitä sinulle tulee mieleen sanasta markkinointi? Jokin slogan? Televisiomainos lapsuudesta? Jokin yritys tai brändi? Vai luovuus ja kekseliäisyys ylipäätään? Suurin osa meistä yhdistää markkinointi-sanaan huumoria, nokkeluutta,...

Lue artikkeli
 Välähdyksiä markkinoinnin tulevaisuudesta

Välähdyksiä markkinoinnin tulevaisuudesta

Martech-guru Scott Brinker avasi MarTech Nordic 2020 -tapahtuman räväkästi raottamalla ovea tulevaisuuteen ja koneiden maailmaan. Chiefmartech-median päätoimittajana ja pitkän linjan visionäärinä Scott Brinker on paalupaikalla näkemässä mitä tuleman pitää. Brinker valotti puheenvuorossaan maailmaa...

Lue artikkeli
Vaatiiko automaatio syvällistä IT-osaamista?

Vaatiiko automaatio syvällistä IT-osaamista?

B2B-myyttikestiblogi Myytti: markkinoinnin automaation käyttö vaatii IT-taustaa Monet asiakkaat luulevat, että automaation hyödyntäminen vaatii syvällistä IT-osaamista. Huoli vaihtuu usein innostukseksi ja uuden oppimisen riemuksi heti ensimmäisen koulutuspäivän jälkeen. Olen itse hyvä esimerkki...

Lue artikkeli
Ota jatkuva hakukoneoptimointi tavaksi

Ota jatkuva hakukoneoptimointi tavaksi

B2B-myyttikestiblogi Myytti: Hakukoneoptimointi on kertaluontoinen projekti. Hakukoneoptimoinnista puhuttiin jokin aika sitten liikaa. Syntyi optimointiähky, jonka seurauksena aiheesta ei yksinkertaisesti jaksettu enää innostua. Moni jopa tyytyi siihen, että sivut ylipäätään olivat löydettävissä. Olen...

Lue artikkeli
 Miksi loistava brändi ei toimi käytännössä?

Miksi loistava brändi ei toimi käytännössä?

Brändistrategiasta ihmisten korvien väliin on pitkä tie. Vanhan 20/80-säännön mukaan implementointi tulee aina viemään 80 % ja suunnitelma 20 %. Onnistunut läpivienti on yleensä – noin 80 %:ssa tapauksista – kiinni kahdesta asiasta. Olen 30-vuotisen urani aikana tehnyt sekä nähnyt kenties...

Lue artikkeli
Helsinki 14 on uudenlainen virtuaalitoimisto

Helsinki 14 on uudenlainen virtuaalitoimisto

Helsinki 14 on uusi, raja-aitoja kaatava virtuaalitoimisto, jonka perustajien joukossa on ID BBN:n toimitusjohtaja Timo Kruskopf. Helsinki 14 Virtual Agency kokoaa yhteen brändin, strategian, muutosjohtamisen, digitaalisten palveluiden, viestinnän, analytiikan ja automatisoituvan markkinoinnin...

Lue artikkeli
Nopeat syövät, hitaat eivät

Nopeat syövät, hitaat eivät

Muutos tapahtuu vain, kun nykytila on tuskallisempi kuin uusi tila. Klassinen yritysvalmentajan prinsiippi muuttui suureksi totuudeksi, kun mikroskooppisen pieni virus pakotti tekemään kaiken etänä ja juhlapuheiden tasolle jääneestä digitaalisesta transformaatiosta tuli totta käytännöllisesti katsoen...

Lue artikkeli
Mitä markkinoinnin myyttejä kannattaa haastaa B2B-rintamalla juuri nyt?

Mitä markkinoinnin myyttejä kannattaa haastaa B2B-rintamalla juuri nyt?

Palasimme vasta lomalta ja heti yllämme leijuu inha viruspilven toinen aalto kuin mikäkin uhkaava lepakkoparvi. Auts! Luonnollisesti meitä kaikkia kiinnostaa, minkälaisilla siirroilla ollaan voittajien joukossa savun viimein hälvettyä. Listasin muutamia alallamme sitkeästi istuvia myyttejä ja...

Lue artikkeli
Syvennä asiantuntemustasi lomailun lomassa

Syvennä asiantuntemustasi lomailun lomassa

Markkinointiteknologioiden merkitys ja tarve korostuivat entisestään kuluneen kevään aikana, kun kaikki f2f-kohtaamiset peruttiin ja asiakkaat ja prospektit oli mahdollista tavoittaa ainoastaan digitaalisten kanavien välityksellä. Markkinointiväki sopeutui kuitenkin tilanteeseen nopeasti, ja uusia...

Lue artikkeli
Tee nämä neljä markkinointitoimenpidettä nyt!

Tee nämä neljä markkinointitoimenpidettä nyt!

Koronavirus on muuttanut maailmaa ennennäkemättömällä tavalla ja nopeudella. Epävarmuudesta on tullut uusi normaali muutamassa viikossa, ja moni arkinen asia tehdään nyt eri tavalla kuin ennen. Työnteko on siirtynyt koteihin ja kanssakäyminen hoidetaan lähes poikkeuksetta tietokoneen tai puhelimen...

Lue artikkeli
Vuoden Toimisto 2020 -finalistihaastattelussa Henrik Lagercrantz

Vuoden Toimisto 2020 -finalistihaastattelussa Henrik Lagercrantz

Lue, minkälaisissa mietteissä VP, Technical Excellence Henrik Lagercrantz valmistautuu vastaanottamaan uunituoreet tutkimustulokset. 1. Olemme yksi Vuoden Toimisto 2020 -tutkimuksen finalisteista kategoriassa nimeltä Markkinointiteknologiatoimistot (suuret). Kilpailussa on mukana yhteensä...

Lue artikkeli
Vuoden Toimisto 2020 -finalistihaastattelussa Susanna Juusti

Vuoden Toimisto 2020 -finalistihaastattelussa Susanna Juusti

Hyviä uutisia! Olemme yksi Vuoden Toimisto 2020 -tutkimuksen finalisteista kategoriassa Markkinointiteknologiatoimistot (suuret).  Lue, minkälaisia korjausliikkeitä VP, Customer Experience Susanna Juusti on tiimeineen tehnyt aikaisempien vuosien tutkimuspalautteen perusteella ja...

Lue artikkeli
7 tapaa hyödyntää ennakoivaa markkinointia

7 tapaa hyödyntää ennakoivaa markkinointia

Ennakoiva markkinointi on tehokas työväline. Niin tehokas, että jokaisen markkinointijohtajan on syytä ymmärtää, miten ennakoivaa markkinointia tehdään ja miten sitä kannattaa omassa työssään hyödyntää. Lähes kaikkia markkinoinnin- ja myynnin prosesseja voi kehittää ennakoivan markkinoinnin avulla,...

Lue artikkeli
Prediktiivinen markkinointi (isossa) pähkinänkuoressa

Prediktiivinen markkinointi (isossa) pähkinänkuoressa

Prediktiivinen markkinointi tarkoittaa, että markkinointi- ja myyntitoimenpiteiden tukena käytetään prediktiivistä analytiikkaa. Analytiikan avulla pystytään etukäteen saamaan selville, mitkä käytössä olevista markkinointi- ja myyntitoimista todennäköisimmin johtavat haluttuun asiakaskäyttäytymiseen....

Lue artikkeli
GDPR tuli, onko nyt sanktioiden aika?

GDPR tuli, onko nyt sanktioiden aika?

Viime päivien ja viikkojen aikana monien sähköposti on täyttynyt markkinointilupien ja yhteystietojen päivittämistä pyytävistä viesteistä. Tämä sähköpostien tulva on suoraa seurausta 25.5. voimaan astuneesta EU:n tietosuoja-asetuksesta eli GDPR:stä. Kovinkaan moni ei tunnu tuntevan uutta asetusta...

Lue artikkeli
Nuoret talentit pokkaavat palkintoja

Nuoret talentit pokkaavat palkintoja

24-vuotias mainonnan suunnittelua Turun AMK:ssä kolmatta vuotta opiskeleva Tommi Selander halusi harjoittelupaikkaan, jossa pääsisi tekemään modernia visuaalista suunnittelua ja sisällöntuottoa tämän päivän tarpeisiin. Maaliskuussa 2018 hän aloitti harjoittelijana ID BBN:n Turun toimistolla. Kuvaile...

Lue artikkeli
Ajatuksia analytiikan autuudesta

Ajatuksia analytiikan autuudesta

Oraclen Eloqua-markkinointiautomaatiojärjestelmän analytiikka- ja raportointityökalu Insight uudistui täysin. Johtavien markkinointiautomaatiojärjestelmien raportointiominaisuudet ovat paradoksaalisesti olleet niiden kaikkein heikoimmin toimiva osa. Suurimmassa osassa järjestelmiä analytiikka on...

Lue artikkeli
Saippuaa mustassa laatikossa – miksi tekniikkaa ei saa jättää insinöörien huoleksi

Saippuaa mustassa laatikossa – miksi tekniikkaa ei saa jättää insinöörien huoleksi

Kun järjestelmien välinen tietojen vaihto eli integraatiot tehdään näkyviksi ja tuodaan kaikkien käyttäjien ulottuville, koko organisaatio hyötyy. Järjestelmäintegraatiot ovat perinteisesti olleet – hieman ilkeästi sanoen – pienen piirin puuhastelua, eräänlainen erikoisasiantuntijoiden...

Lue artikkeli
Erikoistarjous, juuri sinulle?  Välty turhien viestien lähettämiseltä: valitse oikea Martech-kombo

Erikoistarjous, juuri sinulle? Välty turhien viestien lähettämiseltä: valitse oikea Martech-kombo

Sain uudelta vakuutusyhtiöltäni sähköpostilla ohittamattoman tarjouksen autoilijoille. Viesti toimi ja näytti hyvältä ja sisältökin olisi kiinnostanut – jos olisin omistanut auton. Olen kuitenkin menestyksekkäästi onnistunut välttelemään oman auton hankintaa kohta 25 vuotta. Miksi minulle siis...

Lue artikkeli
Mitä tapahtuu vuonna 2030?

Mitä tapahtuu vuonna 2030?

Tulevaisuus on aina kiinnostanut ihmistä. Jo vuosisatoja ihmiset ovat visioineet siitä, mitä tulevaisuus voi tuoda tullessaan. Parhaimmillaan ennustukset ovat onnistuneita, kuten vuonna 1908 ollut pilapiirrossanomalehdessä, jossa ihminen puhui kävellessään kaupungilla puhelimeen. Pilapiirtäjällä oli...

Lue artikkeli