PYSY ETULINJASSA
JÄTÄ YHTEYSTIETOSI
Kiitos yhteydenotosta!
OTA YHTEYTTÄ

ID BBN BLOGI

ID BBN on kansainvälisesti palkittu modernin markkinoinnin edelläkävijäyritys. Me tarjoamme kohderyhmänsä tehokkaasti tavoittavia markkinointiratkaisuja, aidosti mitattavilla tuloksilla.

Järjettömän tunteellista

Järjettömän tunteellista

B2B-myyttikestiblogi Myytti: Joskus on hyvä säästää ja mennä ilman luovaa ideaa. Todellisuudessa koruttoman järkiargumentin teho ei ole hääppöinen. Valtaosa päätöksistä tehdään fiilispohjalta, ja näihin päätöksiin vaikutetaan luovalla idealla. B2B-markkinoinnissa törmää välillä siihen uskomukseen,...

Lue artikkeli
B2B-markkinoinnin ei tarvitse olla B2C:n tylsä serkku

B2B-markkinoinnin ei tarvitse olla B2C:n tylsä serkku

B2B-myyttikestiblogi Myytti: B2B-markkinointi = from Boring 2 Boring Mitä sinulle tulee mieleen sanasta markkinointi? Jokin slogan? Televisiomainos lapsuudesta? Jokin yritys tai brändi? Vai luovuus ja kekseliäisyys ylipäätään? Suurin osa meistä yhdistää markkinointi-sanaan huumoria, nokkeluutta,...

Lue artikkeli
Markkinointiautomaation askelmerkit – tuskasta tuloksiin

Markkinointiautomaation askelmerkit – tuskasta tuloksiin

B2B-myyttikestiblogi Myytti: Kun järjestelmä on pystyssä, kaikki on valmista. Ihan näin se ei ole. Markkinointiautomaatio on jatkuvasti kehittyvä hanke, joka ei varmasti koskaan tule aivan valmiiksi. Olen huomannut, että markkinointiautomaation käyttäjissä herää melko pian – ehkä noin vuosi...

Lue artikkeli
Markkinointiautomaatio – nimestään huolimatta koko firman työkalu 

Markkinointiautomaatio – nimestään huolimatta koko firman työkalu 

B2B-myyttikestiblogi  Myytti: Yrityksen sisäisiä prosesseja on mahdotonta muuttaa siten, että markkinointiautomaation  käyttö olisi  tehokasta.  Eihän se toki mahdotonta ole. Markkinointiautomaation tehokas käyttö kuitenkin vaatii toimivaa yhteistyötä läpi koko organisaation. Markkinointiautomaatio ei...

Lue artikkeli
Automaation ammattilaisen avaintaidot

Automaation ammattilaisen avaintaidot

B2B-myyttikestiblogi  Myytti: Markkinoinnin automaation hallintaan tarvitaan valtavasti teknistä osaamista, ja se vie hurjasti resursseja.  Siinäpä hyvinkin yleinen uskomus. Moni pitää markkinoinnin automaatiota paljon hankalampana asiana kuin se oikeasti on. Tiettyjä avaintaitoja automaation...

Lue artikkeli
Millainen otus se B2B-ostaja oikein on?

Millainen otus se B2B-ostaja oikein on?

B2B-myyttikestiblogi Asiakasymmärrykseen ja B2B-ostajiin keskittynyt myyttikestiwebinaarimme herätti keskustelua ja mielenkiintoisia kysymyksiä. Tässä vastauksia, olkaa hyvä! Yritykset eivät osta mitään   Se on taivahan tosi. Minullakin on kaikissa tekemissäni sopimuksissa yhden tai useamman ihmisen...

Lue artikkeli
 Välähdyksiä markkinoinnin tulevaisuudesta

Välähdyksiä markkinoinnin tulevaisuudesta

Martech-guru Scott Brinker avasi MarTech Nordic 2020 -tapahtuman räväkästi raottamalla ovea tulevaisuuteen ja koneiden maailmaan. Chiefmartech-median päätoimittajana ja pitkän linjan visionäärinä Scott Brinker on paalupaikalla näkemässä mitä tuleman pitää. Brinker valotti puheenvuorossaan maailmaa...

Lue artikkeli
ID BBN on LinkedIn Agency Champions -voittaja 2020

ID BBN on LinkedIn Agency Champions -voittaja 2020

Customer leadimme Marjut ja Tiina menestyivät Suomen LinkedIn Agency Champions -koulutussarjan kilpailussa. Kotiintuomisena oli ykkössija peräti kahdessa eri kategoriassa. Lue uutinen Fonectan sivuilta. Kerroimme elokuussa, että Customer leadimme Marjut Herranen ja Tiina Haapanen ovat mukana Suomen Lin...

Lue artikkeli
Vaatiiko automaatio syvällistä IT-osaamista?

Vaatiiko automaatio syvällistä IT-osaamista?

B2B-myyttikestiblogi Myytti: markkinoinnin automaation käyttö vaatii IT-taustaa Monet asiakkaat luulevat, että automaation hyödyntäminen vaatii syvällistä IT-osaamista. Huoli vaihtuu usein innostukseksi ja uuden oppimisen riemuksi heti ensimmäisen koulutuspäivän jälkeen. Olen itse hyvä esimerkki...

Lue artikkeli
Sano se suoraan – vinkkejä avainsanakampanjaan

Sano se suoraan – vinkkejä avainsanakampanjaan

B2B-myyttikestiblogi Myytti: Hakukoneoptimointia ja -mainontaa osaa tehdä kuka tahansa. Sertifikaatitkin voi printata netistä. Totta. Netti on pullollaan hyviä ilmaisia resursseja, työkaluja ja oppaita siihen, miten hakukoneoptimointia tehdään. Googlen sertifikaatitkin voi suorittaa siten, että...

Lue artikkeli
SEO ja SEM – kaksi eri asiaa

SEO ja SEM – kaksi eri asiaa

B2B-myyttikestiblogi Myytti: Jos teet hakukonemarkkinointia, sinun ei tarvitse hakukoneoptimoida. Hakukoneoptimointiin ja hakukonemarkkinointiin liittyy paljon väärinkäsityksiä, koska kaikki eivät ymmärrä niiden eroa. Optimointia on, kun luomme sivustollemme hyvän sisällön eri elementteineen,...

Lue artikkeli
Ota jatkuva hakukoneoptimointi tavaksi

Ota jatkuva hakukoneoptimointi tavaksi

B2B-myyttikestiblogi Myytti: Hakukoneoptimointi on kertaluontoinen projekti. Hakukoneoptimoinnista puhuttiin jokin aika sitten liikaa. Syntyi optimointiähky, jonka seurauksena aiheesta ei yksinkertaisesti jaksettu enää innostua. Moni jopa tyytyi siihen, että sivut ylipäätään olivat löydettävissä. Olen...

Lue artikkeli
 Miksi loistava brändi ei toimi käytännössä?

Miksi loistava brändi ei toimi käytännössä?

Brändistrategiasta ihmisten korvien väliin on pitkä tie. Vanhan 20/80-säännön mukaan implementointi tulee aina viemään 80 % ja suunnitelma 20 %. Onnistunut läpivienti on yleensä – noin 80 %:ssa tapauksista – kiinni kahdesta asiasta. Olen 30-vuotisen urani aikana tehnyt sekä nähnyt kenties...

Lue artikkeli
Helsinki 14 on uudenlainen virtuaalitoimisto

Helsinki 14 on uudenlainen virtuaalitoimisto

Helsinki 14 on uusi, raja-aitoja kaatava virtuaalitoimisto, jonka perustajien joukossa on ID BBN:n toimitusjohtaja Timo Kruskopf. Helsinki 14 Virtual Agency kokoaa yhteen brändin, strategian, muutosjohtamisen, digitaalisten palveluiden, viestinnän, analytiikan ja automatisoituvan markkinoinnin...

Lue artikkeli
Nopeat syövät, hitaat eivät

Nopeat syövät, hitaat eivät

Muutos tapahtuu vain, kun nykytila on tuskallisempi kuin uusi tila. Klassinen yritysvalmentajan prinsiippi muuttui suureksi totuudeksi, kun mikroskooppisen pieni virus pakotti tekemään kaiken etänä ja juhlapuheiden tasolle jääneestä digitaalisesta transformaatiosta tuli totta käytännöllisesti katsoen...

Lue artikkeli
Agile on muutakin kuin muotisana

Agile on muutakin kuin muotisana

Moni vaatii ketteryyttä sekä itseltään että organisaatioltaan, mutta kuinka moni meistä todella ymmärtää mitä Agile tarkoittaa tai miten se näkyy omassa tai yrityksemme arjessa? Teknologian maailmassa viljellään paljon muotisanoja, mutta harva niistä esiintyy yhtä usein kuin sana Agile. Se ei ole...

Lue artikkeli
Meistä leivotaan LinkedIn Agency -mestareita!

Meistä leivotaan LinkedIn Agency -mestareita!

Customer leadimme Marjut ja Tiina ovat mukana Suomen LinkedIn Agency Champions -koulutussarjassa, jossa syvennetään LinkedIn-osaamista.  LinkedIn Agency Champions on media- ja mainostoimistoille suunnattu koulutussarja, jossa syväsukelletaan LinkedIn-mainontaan. Helmikuussa alkaneeseen koulutukseen...

Lue artikkeli
Mitä markkinoinnin myyttejä kannattaa haastaa B2B-rintamalla juuri nyt?

Mitä markkinoinnin myyttejä kannattaa haastaa B2B-rintamalla juuri nyt?

Palasimme vasta lomalta ja heti yllämme leijuu inha viruspilven toinen aalto kuin mikäkin uhkaava lepakkoparvi. Auts! Luonnollisesti meitä kaikkia kiinnostaa, minkälaisilla siirroilla ollaan voittajien joukossa savun viimein hälvettyä. Listasin muutamia alallamme sitkeästi istuvia myyttejä ja...

Lue artikkeli
Syvennä asiantuntemustasi lomailun lomassa

Syvennä asiantuntemustasi lomailun lomassa

Markkinointiteknologioiden merkitys ja tarve korostuivat entisestään kuluneen kevään aikana, kun kaikki f2f-kohtaamiset peruttiin ja asiakkaat ja prospektit oli mahdollista tavoittaa ainoastaan digitaalisten kanavien välityksellä. Markkinointiväki sopeutui kuitenkin tilanteeseen nopeasti, ja uusia...

Lue artikkeli
Webinaarikatsaus: Markkinoinnin ja myynnin yhteistyö – totta vai toiveita?

Webinaarikatsaus: Markkinoinnin ja myynnin yhteistyö – totta vai toiveita?

Markkinoinnin ja myynnin yhteistyöhön ja datan hyödyntämiseen keskittynyt webinaarimme sai valtavasti postiivista palautetta. Vieraamme, Susan Trast Outokummulta ja Pasi Örn Visma Softwarelta, kertoivat niin mielenkiintoisesti työstään markkinoinnin automaation ja datan parissa, että emme ehtineet...

Lue artikkeli