PYSY ETULINJASSA
JÄTÄ YHTEYSTIETOSI
Kiitos yhteydenotosta!
OTA YHTEYTTÄ

ID BBN BLOGI

ID BBN on kansainvälisesti palkittu modernin markkinoinnin edelläkävijäyritys. Me tarjoamme kohderyhmänsä tehokkaasti tavoittavia markkinointiratkaisuja, aidosti mitattavilla tuloksilla.

Ajatuksia analytiikan autuudesta

Ajatuksia analytiikan autuudesta

Oraclen Eloqua-markkinointiautomaatiojärjestelmän analytiikka- ja raportointityökalu Insight uudistui täysin. Johtavien markkinointiautomaatiojärjestelmien raportointiominaisuudet ovat paradoksaalisesti olleet niiden kaikkein heikoimmin toimiva osa. Suurimmassa osassa järjestelmiä analytiikka on...

Read the article
Tarvitsetko innovointia ja uusia näkemyksiä?

Tarvitsetko innovointia ja uusia näkemyksiä?

Henkilökemia, sitoutuneisuus ja luovuuden taso. Nämä kolme nousivat kärkeen, kun mainonnan ostajilta kysyttiin tärkeimmistä markkinointikumppanin valintatekijöstä. Vuoden toimisto -tutkimuksessa paljastui myös markkinointipäättäjien kasvava kriisi sirpaloituvan palvelukentän hallinnasta. Vuoden...

Read the article
Järjestelmien viidakosta tehokkaan raportoinnin mestariksi

Järjestelmien viidakosta tehokkaan raportoinnin mestariksi

Modernin markkinoinnin operointi vaatii tuekseen monia eri järjestelmiä. Markkinointiputken hallintaprosessi voi olla haastavaa, jos siitä kerätty data löytyy pienistä osista ja useaan eri järjestelmään ripoteltuna. Tämä usean järjestelmän hallinta on asettanut markkinointivastaavat (CMO) uusien...

Read the article
Räätälöityä raportointia: marketon raportointimahdollisuuksien rajojen ylittäminen

Räätälöityä raportointia: marketon raportointimahdollisuuksien rajojen ylittäminen

Raportointi on iso osa markkinoinnin automaatiota. On tärkeää pystyä optimoimaan sisältöjä tulosten ja vierailijoiden käyttäytymisen perusteella. Dataa kertyy suunnattomasti eri lähteistä, ja useimmat markkinointiautomaation järjestelmät tarjoavatkin paljon erilaisia raportteja ilman lisätyötä....

Read the article
Markinoinnin automaatio kohtaa survival analyysin

Markinoinnin automaatio kohtaa survival analyysin

Markkinoinnin automaatio on tehokas työväline, jos sitä osaa käyttää oikein. Tärkeintä on löytää oikeat kontaktit, eli ns. ”high-value”-kontaktit. Miten high-value-kontakti sitten tulisi määritellä?   Ideaalitilanteessa markkinointi kohdistetaan keskiarvoltaan yli RFM-arvon oleviin kontakteihin....

Read the article
Kuusi vinkkiä sosiaalisen median strategiaan

Kuusi vinkkiä sosiaalisen median strategiaan

Sosiaalinen media syöksyi aikoinaan markkinoille kuin meteori tyrannosaurusten maailmaan. En usko, että B2B-markkinointi on ennen ollut samaan aikaan yhtä haastavassa mutta herkullisessa tilanteessa. Monipuoliset kanavat ja mainonnan kohdentamistaktiikat tarjoavat yrityksille mahdollisuuden...

Read the article
Ymmärrä asiakasta: kuuntele, kokeile, mittaa ja analysoi

Ymmärrä asiakasta: kuuntele, kokeile, mittaa ja analysoi

Olin muutama viikko sitten seminaarissa Las Vegasissa ja kuulin miten suuryritykset kuten Abercrombie & Fitch, Western Union, Lexus, Reuters ja Lenovo suhtautuvat markkinoinnin maailman myllerrykseen. Esittelen alla muutaman Las Vegasin oppeihin ja omiin kokemuksiin pohjautuvan havainnon: MUUTOS...

Read the article
Mitattavat tulokset vaativat markkinoinnilta täsmallisiä tavoitteita

Mitattavat tulokset vaativat markkinoinnilta täsmallisiä tavoitteita

Näin vuosisuunnittelun pyörteissä on hyvä pysähtyä miettimään strategisesti, mitä tavoitteita yritykselläsi on tulevalle vuodelle. Markkinoinnin tehtävänä ei ole tuottaa markkinoinnillisia toimenpiteitä ja kampanjoita vaan tukea yrityksen liiketoimintastrategiaa. Minun filosofiani mukaan...

Read the article
Datan analysoinnilla uutta näkökulmaa markkinointiin

Datan analysoinnilla uutta näkökulmaa markkinointiin

I keep saying the sexy job in the next ten years will be statisticians. People think I'm joking, but who would've guessed that 'computer engineer' would be the sexy job of the 1990's? Hal Varian, Google's Chief Economist Nykyään dataa kerätään jatkuvasti ja kaikkialta ja analysoitavan aineiston määrä...

Read the article