PYSY ETULINJASSA
JÄTÄ YHTEYSTIETOSI
Kiitos yhteydenotosta!
OTA YHTEYTTÄ
Syvennä asiantuntemustasi lomailun lomassa

Syvennä asiantuntemustasi lomailun lomassa

Julkaistu 22.6.2020 Susanna Juusti

Markkinointiteknologioiden merkitys ja tarve korostuivat entisestään kuluneen kevään aikana, kun kaikki f2f-kohtaamiset peruttiin ja asiakkaat ja prospektit oli mahdollista tavoittaa ainoastaan digitaalisten kanavien välityksellä.

Markkinointiväki sopeutui kuitenkin tilanteeseen nopeasti, ja uusia kanavia ja markkinointitapoja otettiin käyttöön ennätysvauhdilla. Samalla yrityksissä käytiin läpi jo käytössä olevaa teknologiaa ja softaa ja arvioitiin, mitä niistä ei hyödynnetä riittävästi tai minkä kehittäminen on jäänyt muiden projektien jalkoihin. 

Markkinoinnin automaatio tarjoaa markkinoijalle lähes ehtymättömät mahdollisuudet rakentaa kampanjoita ja ohjelmia jokaiseen asiakkaan matkan vaiheiseen, oli kyseessä sitten tunnettuuden rakentaminen, uusien tuotteiden ja palveluiden markkinointi, liidien jalostus, asiakkaiden onboarding ja sitouttaminen, lisämyynti, lisenssien ja muiden aikaan sidottujen tuotteiden ja palveluiden sopimusten uusiminen tai vaikkapa datan rikastaminen.

Olemme ID BBN:n blogissa ja webinaareissa käsitelleet näitä kaikkia aihealueita yhdessä ja erikseen. Siksi halusin koota kesäblogiini liudan lukuvinkkejä. Toivon, että nämä ideat ja konseptit inspiroivat sinua miettimään, miten tiimisi voisi entistä tehokkaammin hyödyntää teillä jo olevaa teknologiaa. Tai jos markkinointiteknologian hankinta on teillä vielä mietinnässä, ota yhteyttä meihin. Matti Aalto-Setälä sparraa ja opastaa mielellään hankintaprosessissa.

Suskin lukusuositukset

1. Helppolukuista perustietoa löytyy blogista, jossa kerrotaan perustekemisestä, eli uutiskirjeistä ja liidin jalostuksesta.

2. Tehokas kampanja lähtee aina kohdentamisesta. Älykäs markkinoija tietää, kenelle viestit kannattaa lähettää. Spämmäys on viime vuosikymmenen, ellei jopa viime vuosituhannen puuhaa, ja 2020-luvulla dataa pitää osata hyödyntää kohderyhmien koostamisessa.

3. Kolme vuotta sitten kirjoittamani blogi on edelleen ajankohtainen. Kesän hiljaisina hetkinä kannattaa käydä oma kontaktidata läpi, ja katsoa missä kunnossa se on niin määrällisesti kuin laadullisestikin. 

4. Kun data on kunnossa, päästään tekemään kehittyneempiä toimenpiteitä ja todella kaivamaan teknologiasta tehoja irti. Vinkkejä siihen löytyy Henkan tekstistä

5. Yksi tärkeimmistä markkinoinnin automaation hyödyntämistavoista on liidien generointi ja jalostus. Mikäli vielä pohdit, miten asiaa tulisi lähestyä, suosittelen lukemaan blogini, jossa paneudun peruskäsitteiden avaamiseen.

6. Vaikka fyysiset tapahtumat ovat tauolla, niin virtuaalitapahtumia ja webinaareja riittää. Niidenkin osalta pitäisi pohtia, miten tavoitetut kontaktit saadaan tehokkaasti liikkumaan myyntiputkessa eteenpäin. Tästä lisää täällä

7. Olemme kirjoittaneet markkinoinnin automaatiosta paljon myös englanniksi. Eli jos haluat tietää, miten saada enemmän irti automaatiosta, sukella pintaa syvemmälle seuraavien blogikirjoitusten avulla: Automate your marketing and elevate your business ja 5 tips for great content marketing.

Katso tuoreet webinaaritallenteet

Jos katselet ja kuuntelet mieluummin kuin luet, sinun kannattaa tutustua uunituoreeseen Erotu ja menesty -webinaarisarjaamme. Löydät kaikki neljä jaksoa yhdestä osoitteesta.

Webinaarisarjaa oli todella hauskaa tehdä – minulla oli ilo haastatella kahdeksaa asiantuntijaa, joiden kanssa kävimme läpi lukuisia esimerkkejä ja asiakkaan matkan eri vaiheisiin toteutettuja kampanjoita. Katselu onnistuu myös älypuhelimella, testattu on! 

Mikäli nämä vinkit innostavat ja haluat tietää meistä lisää, niin asiantuntijamme Matti Aalto-Setälä keskustelee mielellään kanssasi. Voit buukata vaikka virtuaalisen sparrailukävelyn Matin kanssa!

Tutustu Mattiin myös Linkkarissa

Aurinkoista kesää!

AIHEESEEN LIITTYVÄT ARTIKKELIT

Markkinoinnin ja myynnin yhteistyö – totta vai toiveita?

Markkinoinnin ja myynnin yhteistyö – totta vai toiveita?

Perinteistä teollisuudenalaa edustava Outokumpu lähti digitalisoimaan myyntiään ja markkinointiaan reilu vuosi sitten, teknologiaan ja softaan...

Lue artikkeli

Tee nämä neljä markkinointitoimenpidettä nyt!

Tee nämä neljä markkinointitoimenpidettä nyt!

Kohdista, vaikuta ja näy – suuntaa katseesi tulevaisuuteen. Juuri nyt kannattaa tehdä markkinointiin liittyviä puhdetöitä.

Lue artikkeli
Helpota työtäsi markkinoinnin automaation avulla

Helpota työtäsi markkinoinnin automaation avulla

Markkinoinnin ammattilaisen kannattaa keskittyä luovuuteen ja tuottavaan työhön ja jättää rutiinityöt nykytekniikan hoidettavaksi.

Lue artikkeli