PYSY ETULINJASSA
JÄTÄ YHTEYSTIETOSI
Kiitos yhteydenotosta!
OTA YHTEYTTÄ
Tapahtuma – vanha mutta yhä vaikuttavampi media

Tapahtuma – vanha mutta yhä vaikuttavampi media

Julkaistu 11.9.2017 Marjut Herranen

Tänä vuonna meillä ID BBN:llä on aihetta juhlaan! Yrityksen taival on nimittäin kestänyt jo 25 vuotta, ja tämän kunniaksi pidämme muun muassa juhlavuoden Nordic-tapahtumakiertueen. Tavoitteena on järjestää loppuvuodesta Helsingissä, Tukholmassa ja Oslossa tutun Powerlunch-konseptin pohjalta iltapäiväseminaari ja verkostoitumistilaisuus. Meille omien tapahtumien järjestäminen on itsestäänselvyys, sillä ne ovat keino tuoda esiin ammattitaitoamme omien puheenvuorojen ja asiakaskeissien avulla. Tapahtumissa pääsemme käymään perusteellisia keskusteluja uusien kontaktien ja prospektien kanssa sekä lujittamaan olemassa olevia asiakassuhteita.

Noin viisi vuotta vanhan Powerlunch-konseptin rinnalle lanseerasimme viime syksynä Powerbreakfast-aamiaistilaisuudet, jotka sisältävät aamiaisen lisäksi tiiviin ja kattavan setin ajankohtaista ja hyödyllistä asiaa markkinoinnin ja myynnin ammattilaisille.

Markkinoinnin automaatiolla on tapahtumaprosessissa iso rooli. Kohderyhmät kerätään aktiivisista ja kiinnostuneista kontakteista, ja CRM-integraation avulla myös uudet kontaktit on helppo lisätä kutsulistalle. Kutsuprosessin stepit ja sisältö mietitään hyvissä ajoin etukäteen ja rakennetaan kampanjaksi automaatiojärjestelmään. Tämä helpottaa ja vähentää manuaalista työtä kutsuprosessin aikana. Olemme kehittäneet myös oman tapahtumahallintatyökalun, jonka avulla paikan päällä tapahtumassa on helppo merkitä, ketkä ovat paikalla ja ketkä no show -väkeä. Työkalu mahdollistaa esimerkiksi kiitosviestin lähettämisen palautelinkkeineen jo ennen tapahtuman loppua. Moderaattorimme voi kehottaa kurkistamaan puhelimeen, ja osallistujien on helppo vastata palautteeseen, kun tapahtuman tunnelmat ovat tuoreessa muistissa.

Tapahtuma on mediana suhteellisen vanha, mutta sen suosio pitää yhä ja omasta mielestäni jopa korostuu, kun yleinen face time vähenee. Uusina juttuina digitaalisuus tuo kohtaamisiin mukaan muun muassa erilaisia tapahtumasovelluksia sekä virtuaalista tai lisättyä todellisuutta. Tapahtuman kontaktihinta on toki melko kallis, mutta mielestäni laatu korvaa määrän, jos vain tapahtumassa on oikea kohderyhmä paikalla. Tapahtuma myös jättää pitkän muistijäljen, ja onnistuneesta tapahtumasta kerrotaan kollegoille ja muille sidosryhmille. Tyytyväiset kävijät siirretään hyvällä jälkimarkkinoinnilla ostopolkua eteenpäin, lähemmäs ostopäätöstä.

 

Tapahtumarikasta loppuvuotta kaikille, ja tervetuloa ID BBN:n tapahtumiin

 

Tilaa uutiskirjeemme ja saat tietoa tulevista tapahtumistamme >>

 

AIHEESEEN LIITTYVÄT ARTIKKELITT

Vuoden Toimisto 2020 -finalistihaastattelussa...

Vuoden Toimisto 2020 -finalistihaastattelussa...

Iso kiitos ja syvä kumarrus. Olemme yksi Vuoden Toimisto 2020 -tutkimuksen finalisteista kategoriassa Markkinointiteknologiatoimistot (suuret).  Pikaha...

Take a look
Webinaarikatsaus: Markkinoinnin ja myynnin...

Webinaarikatsaus: Markkinoinnin ja myynnin...

Markkinoinnin ja myynnin yhteistyöhön ja datan hyödyntämiseen keskittynyt webinaarimme sai valtavasti postiivista palautetta. Vieraamme, Susan Trast Out...

Take a look
Miksi markkinoinnista leikataan, mitä sinä voit...

Miksi markkinoinnista leikataan, mitä sinä voit...

Tässä blogikirjoituksessamme kerromme miten saat johdon kuuntelemaan ja arvostamaan markkinoinnin tekemää työtä, sekä ehdotamme uutta lähestymistapaa...

Take a look