PYSY ETULINJASSA

JÄTÄ YHTEYSTIETOSI

Kiitos yhteydenotosta!
OTA YHTEYTTÄ

Tarvitsetko innovointia ja uusia näkemyksiä?

Julkaistu 22.2.2018 Timo Kruskopf

Henkilökemia, sitoutuneisuus ja luovuuden taso. Nämä kolme nousivat kärkeen, kun mainonnan ostajilta kysyttiin tärkeimmistä markkinointikumppanin valintatekijöstä. Vuoden toimisto -tutkimuksessa paljastui myös markkinointipäättäjien kasvava kriisi sirpaloituvan palvelukentän hallinnasta.

Vuoden toimiston Teknologia- ja markkinointi -kategoriassa, jossa ID BBN:ää arvioitiin, keskeiset kilpailutekijät olivat digitaalinen osaaminen, henkilökemia ja innovatiivisuus. Asiakkaat kaipaavat kumppaneilta lisää modernia näkemystä ja uusien mahdollisuuksien avaamista, sillä kaikkeen ei ehdi itse keskittyä. Siksi kumppanin on oltava hereillä ja ymmärrettävä mikä keino tai ratkaisu olisi asiakkaan liiketoiminnan kannalta paras.

ID BBN ei usko ”full service” -toimintamalliin. Meidän mielestämme se johtaa keskiarvoiseen osaamiseen ja arkipäiväiseen palveluun. Olemme erikoisosaaja, joka tarjoaa asiakkaille markkinoiden parhaita ratkaisuja teknologian ja operatiivisen markkinoinnin yhteensovittamisesta aiheutuneisiin kipeisiin kohtiin. Asiakkailta saadun palautteen mukaan olemme kuitenkin ontuneet muun muassa raportoinnissa ja uusien mahdollisuuksien tarjoamisessa. Nyt on aika korjata myös näitä tärkeitä osa-alueita!

Paikka orkesterinjohtajalle

Markkinointipäättäjien kasvava haaste on eksponentiaalisesti lisääntyvien mahdollisuuksien hallinta. Joka päivä syntyy kymmeniä uusia, entistä parempia ratkaisuja ja edellistenkin tehokkuus on vielä toteamatta. Perinteisten kumppaneiden rinnalle kasvaa erikoisosaajien katras. Kaikki pitäisi pitää näpeissä – orkestroida kokonaisuutta samaan suuntaan.
 

”Lupaamme olla proaktiivisempia, parantaa raportointiamme ja tarjota lisää uusia mahdollisuuksia”
 

Asiakasyrityksen ainoa mahdollisuus on palata alkulähteille ja kirkastaa tavoite ja mittarit. Mitä yksinkertaisemmin pystyy kuvaamaan mikä on markkinoinnin tavoite yrityksen liiketoiminnassa, sitä helpompi on marssittaa kumppanit pyrkimään samaan päämäärään. Työn delegoinnin sijaan kannattaa jakaa vastuuta tavoitteen saavuttamisesta. Käytännössä yrityksen markkinointi ei tarvitse kuin kaksi tavoitelukua:
1. enemmän onnistumisia uusien asiakkaiden hankkimisessa ja 2. vähemmän asiakasmenetyksiä. Kaikki muut luvut ovat vain keinoja operatiiviseen optimointiin.

Haluan kiittää kaikkia asiakkaitamme, jotka uhrasivat melkoisen määrän aikaansa Alman ja ruotsalaisen Regin tutkimukseen vastaamiseen. Käännämme vaivanne teidän työtänne helpottaviksi palveluiksi ja selkeillä tavoitteilla saamme yhdessä tuotettua luovia ratkaisuja ja uusia näkemyksiä!

 

Tarvitsetko sparrausta tavoitteiden kirkastamiseen? Tai mittareiden valintaan? 
Ota yhteyttä!

 

Lue myös:
Mistä moderni markkinoija inspiroituu?
Unohtuvatko nykyasiakkaat uusien hankinnan tiimellyksessä?

 

RELATED ARTICLES

Valmentajan 5 vinkkiä parempaan asiakaskokemukseen

Minulla on ollut ilo päästä ID BBN:llä mukaan asiakaskokemuksen kehittämisen työpajatyöskentelyyn. Käytössämme on Customer Experience Journey Mapping...

Take a look

Datan analysoinnilla uutta näkökulmaa...

I keep saying the sexy job in the next ten years will be statisticians. People think I'm joking, but who would've guessed that 'computer engineer'...

Take a look

Tiimin tahdittajat

Millaista on proikkarin työ modernin markkinoinnin ja kansainvälisten asiakkaiden parissa? Kysytään parilta ID BBN:n uudelta tulokkaalta. Åbo...

Take a look