PYSY ETULINJASSA
JÄTÄ YHTEYSTIETOSI
Kiitos yhteydenotosta!
OTA YHTEYTTÄ
Tiedätkö kuinka prospektisi muuttuvat ostaviksi asiakkaiksi?

Tiedätkö kuinka prospektisi muuttuvat ostaviksi asiakkaiksi?

Julkaistu 21.2.2014 Matti Aalto-Setälä

Asiakkaan matka prospektista ostavaksi asiakkaaksi on pitkä ja mutkikas. Mitä paremmin yritykset tuntevat matkan vaiheet ja prospektin tiedon tarpeet, sitä nopeammin konversio asiakkaaksi tapahtuu. ID BBN:n opas auttaa tämän matkan suunnittelussa.

Myyminen on asiakkaan kuuntelemista. Kun multidigitaalisessa maailmassa asiakkaat viestivät paikasta, ajasta ja välineestä riippumatta, täytyy oleellisia asioita kuunnella vielä tarkemmalla korvalla. Sen lisäksi pitäisi vielä ymmärtää kuulemansa ja vieläpä toimiakin sen perusteella.

Sanotaan, että B2B-markkinointi ja B2C-markkinointi eivät eroa toisistaan. Joidenkin mukaan kaikkea pitäisi kutsua H2H-markkinoinniksi - human to human. Siinä on paljon järkeä. Ihmiset ostavat, eivät yritykset. Suurin ero on, että monimutkaisempien tuotteiden ostoprosessiin osallistuu useampia päättäjiä ja ostopäätöksen tekeminen kestää kauemmin.

Kun kyseessä on tuote, josta asiakas hakee tietoa verkosta ennen ostopäätöstä, markkinoijien täytyy tuottaa kiinnostavaa sisältöä asiakkaille. Luotuamme kiinnostavaa sisältöä meidän täytyy myös miettiä milloin ja mitä kautta annostelemme sitä asiakkaalle.

Tälle iloiselle ostajan matkalle täytyy tarjota matkantekoa jouduttavaa sisältöä. Sellaista, joka vie asiakasta eteenpäin kohti ostopäätöstä. Mitä pidempi matka on ja mitä enemmän siinä on kosketuspisteitä asiakkaaseen, sitä tärkeämpää on suunnitella ja analysoida matkan kulkua - minkälainen tiedon polku johtaa kauppaan?

Opettele rakentamaan ainutlaatuinen matkakokemus!

Lataa Asiakkaan matkaopas

AM_LinkedIn_1000x341

AIHEESEEN LIITTYVÄT ARTIKKELITT

Markkinoinnin automaatio ilman CRM:ää - kuin...

Markkinoinnin automaatio ilman CRM:ää - kuin...

Informaatio on markkinoinnin automaation polttoainetta, joka pitää koneen käynnissä. Jos informaatio on puutteellista tai vanhentunutta, kone kyllä...

Take a look
Mikä oikeastaan on liidi ja miksi sen määrittely...

Mikä oikeastaan on liidi ja miksi sen määrittely...

Markkinoinnin ja myynnin yhteistyöstä ja synergioista puhutaan paljon ja useassa yrityksessä keskustelu käy kuumana siitä, mikä on liidi. Tässä kerron...

Take a look
Kuinka muuttaa nettisivut sähköisestä esitteestä...

Kuinka muuttaa nettisivut sähköisestä esitteestä...

Verkkomarkkinointiin tarvitaan kipeästi myynnillistä ja asiakkaan tiedonhankintaprosessin huomioivaa strategista otetta. Sivustot ovat jämähtäneet...

Take a look