PYSY ETULINJASSA
JÄTÄ YHTEYSTIETOSI
Kiitos yhteydenotosta!
OTA YHTEYTTÄ

ID BBN BLOGI

ID BBN on kansainvälisesti palkittu modernin markkinoinnin edelläkävijäyritys. Me tarjoamme kohderyhmänsä tehokkaasti tavoittavia markkinointiratkaisuja, aidosti mitattavilla tuloksilla.

Automaation ammattilaisen avaintaidot

Automaation ammattilaisen avaintaidot

B2B-myyttikestiblogi  Myytti: Markkinoinnin automaation hallintaan tarvitaan valtavasti teknistä osaamista, ja se vie hurjasti resursseja.  Siinäpä hyvinkin yleinen uskomus. Moni pitää markkinoinnin automaatiota paljon hankalampana asiana kuin se oikeasti on. Tiettyjä avaintaitoja automaation...

Lue artikkeli
 Välähdyksiä markkinoinnin tulevaisuudesta

Välähdyksiä markkinoinnin tulevaisuudesta

Martech-guru Scott Brinker avasi MarTech Nordic 2020 -tapahtuman räväkästi raottamalla ovea tulevaisuuteen ja koneiden maailmaan. Chiefmartech-median päätoimittajana ja pitkän linjan visionäärinä Scott Brinker on paalupaikalla näkemässä mitä tuleman pitää. Brinker valotti puheenvuorossaan maailmaa...

Lue artikkeli
ID BBN on LinkedIn Agency Champions -voittaja 2020

ID BBN on LinkedIn Agency Champions -voittaja 2020

Customer leadimme Marjut ja Tiina menestyivät Suomen LinkedIn Agency Champions -koulutussarjan kilpailussa. Kotiintuomisena oli ykkössija peräti kahdessa eri kategoriassa. Lue uutinen Fonectan sivuilta. Kerroimme elokuussa, että Customer leadimme Marjut Herranen ja Tiina Haapanen ovat mukana Suomen Lin...

Lue artikkeli
Mitä markkinoinnin myyttejä kannattaa haastaa B2B-rintamalla juuri nyt?

Mitä markkinoinnin myyttejä kannattaa haastaa B2B-rintamalla juuri nyt?

Palasimme vasta lomalta ja heti yllämme leijuu inha viruspilven toinen aalto kuin mikäkin uhkaava lepakkoparvi. Auts! Luonnollisesti meitä kaikkia kiinnostaa, minkälaisilla siirroilla ollaan voittajien joukossa savun viimein hälvettyä. Listasin muutamia alallamme sitkeästi istuvia myyttejä ja...

Lue artikkeli
Syvennä asiantuntemustasi lomailun lomassa

Syvennä asiantuntemustasi lomailun lomassa

Markkinointiteknologioiden merkitys ja tarve korostuivat entisestään kuluneen kevään aikana, kun kaikki f2f-kohtaamiset peruttiin ja asiakkaat ja prospektit oli mahdollista tavoittaa ainoastaan digitaalisten kanavien välityksellä. Markkinointiväki sopeutui kuitenkin tilanteeseen nopeasti, ja uusia...

Lue artikkeli
Webinaarikatsaus: Markkinoinnin ja myynnin yhteistyö – totta vai toiveita?

Webinaarikatsaus: Markkinoinnin ja myynnin yhteistyö – totta vai toiveita?

Markkinoinnin ja myynnin yhteistyöhön ja datan hyödyntämiseen keskittynyt webinaarimme sai valtavasti postiivista palautetta. Vieraamme, Susan Trast Outokummulta ja Pasi Örn Visma Softwarelta, kertoivat niin mielenkiintoisesti työstään markkinoinnin automaation ja datan parissa, että emme ehtineet...

Lue artikkeli
Vuoden Toimisto 2020 -finalistihaastattelussa Susanna Juusti

Vuoden Toimisto 2020 -finalistihaastattelussa Susanna Juusti

Hyviä uutisia! Olemme yksi Vuoden Toimisto 2020 -tutkimuksen finalisteista kategoriassa Markkinointiteknologiatoimistot (suuret).  Lue, minkälaisia korjausliikkeitä VP, Customer Experience Susanna Juusti on tiimeineen tehnyt aikaisempien vuosien tutkimuspalautteen perusteella ja...

Lue artikkeli
Helpota työtäsi markkinoinnin automaation avulla

Helpota työtäsi markkinoinnin automaation avulla

Markkinoinnin ammattilaisen kannattaa keskittyä luovuuteen ja tuottavaan työhön ja jättää rutiinityöt nykytekniikan hoidettavaksi.  Sähköpostityökaluilla voi rakentaa kampanjaviestejä suhteellisen pienellä vaivalla – ja osaamisella. Kampanjoiden hallintaan ja kohderyhmien käsittelyyn sen sijaan kuluu...

Lue artikkeli
Markie Awards -patsaita tuliaisiksi?

Markie Awards -patsaita tuliaisiksi?

Joka vuosi kirjoitan postauksen samasta aiheesta ja joka vuosi olen siitä enemmän innoissani! Nimittäin alkuvuodesta eletään aina markkinoinnin kisakauden kuuminta aikaa. On Vuoden Huippuja, Grand Onea ynnä muita kotimaisia kisoja, mutta meille on aina kirkkaimpana tähtenä loistanut...

Lue artikkeli
7 tapaa hyödyntää ennakoivaa markkinointia

7 tapaa hyödyntää ennakoivaa markkinointia

Ennakoiva markkinointi on tehokas työväline. Niin tehokas, että jokaisen markkinointijohtajan on syytä ymmärtää, miten ennakoivaa markkinointia tehdään ja miten sitä kannattaa omassa työssään hyödyntää. Lähes kaikkia markkinoinnin- ja myynnin prosesseja voi kehittää ennakoivan markkinoinnin avulla,...

Lue artikkeli
Prediktiivinen markkinointi (isossa) pähkinänkuoressa

Prediktiivinen markkinointi (isossa) pähkinänkuoressa

Prediktiivinen markkinointi tarkoittaa, että markkinointi- ja myyntitoimenpiteiden tukena käytetään prediktiivistä analytiikkaa. Analytiikan avulla pystytään etukäteen saamaan selville, mitkä käytössä olevista markkinointi- ja myyntitoimista todennäköisimmin johtavat haluttuun asiakaskäyttäytymiseen....

Lue artikkeli
Huomioi nämä vinkit, kun hankit markkinoinnin automaatiota

Huomioi nämä vinkit, kun hankit markkinoinnin automaatiota

Markkinoinnin automaatiota lupaavia järjestelmiä on paljon. Termiä käytetään laajasti ja se lisätään melko vapaasti lähes mihin tahansa järjestelmään, joka lähettää sähköpostiviestejä vähänkin älykkäämmällä tavalla. Aito automaatio on kuitenkin paljon muuta kuin pelkkä sähköpostikone. Aidon...

Lue artikkeli
Markkinoinnin automaatio ilman CRM:ää - kuin purjevene pelkällä moottorilla

Markkinoinnin automaatio ilman CRM:ää - kuin purjevene pelkällä moottorilla

Informaatio on markkinoinnin automaation polttoainetta, joka pitää koneen käynnissä. Jos informaatio on puutteellista tai vanhentunutta, kone kyllä pyörii ja vie organisaatiota kohti päämäärää, mutta tehoja jää puuttumaan. Paljon. Tehokas automaatio tarvitsee tietoa kontaktista:...

Lue artikkeli
Ajatuksia analytiikan autuudesta

Ajatuksia analytiikan autuudesta

Oraclen Eloqua-markkinointiautomaatiojärjestelmän analytiikka- ja raportointityökalu Insight uudistui täysin. Johtavien markkinointiautomaatiojärjestelmien raportointiominaisuudet ovat paradoksaalisesti olleet niiden kaikkein heikoimmin toimiva osa. Suurimmassa osassa järjestelmiä analytiikka on...

Lue artikkeli
Saippuaa mustassa laatikossa – miksi tekniikkaa ei saa jättää insinöörien huoleksi

Saippuaa mustassa laatikossa – miksi tekniikkaa ei saa jättää insinöörien huoleksi

Kun järjestelmien välinen tietojen vaihto eli integraatiot tehdään näkyviksi ja tuodaan kaikkien käyttäjien ulottuville, koko organisaatio hyötyy. Järjestelmäintegraatiot ovat perinteisesti olleet – hieman ilkeästi sanoen – pienen piirin puuhastelua, eräänlainen erikoisasiantuntijoiden...

Lue artikkeli
Erikoistarjous, juuri sinulle?  Välty turhien viestien lähettämiseltä: valitse oikea Martech-kombo

Erikoistarjous, juuri sinulle? Välty turhien viestien lähettämiseltä: valitse oikea Martech-kombo

Sain uudelta vakuutusyhtiöltäni sähköpostilla ohittamattoman tarjouksen autoilijoille. Viesti toimi ja näytti hyvältä ja sisältökin olisi kiinnostanut – jos olisin omistanut auton. Olen kuitenkin menestyksekkäästi onnistunut välttelemään oman auton hankintaa kohta 25 vuotta. Miksi minulle siis...

Lue artikkeli
Järjestelmien viidakosta tehokkaan raportoinnin mestariksi

Järjestelmien viidakosta tehokkaan raportoinnin mestariksi

Modernin markkinoinnin operointi vaatii tuekseen monia eri järjestelmiä. Markkinointiputken hallintaprosessi voi olla haastavaa, jos siitä kerätty data löytyy pienistä osista ja useaan eri järjestelmään ripoteltuna. Tämä usean järjestelmän hallinta on asettanut markkinointivastaavat (CMO) uusien...

Lue artikkeli