PYSY ETULINJASSA
JÄTÄ YHTEYSTIETOSI
Kiitos yhteydenotosta!
OTA YHTEYTTÄ
Vuoden Toimisto 2020 -finalistihaastattelussa Henrik Lagercrantz

Vuoden Toimisto 2020 -finalistihaastattelussa Henrik Lagercrantz

Julkaistu 9.1.2020 ID BBN

Lue, minkälaisissa mietteissä VP, Technical Excellence Henrik Lagercrantz valmistautuu vastaanottamaan uunituoreet tutkimustulokset.

1. Olemme yksi Vuoden Toimisto 2020 -tutkimuksen finalisteista kategoriassa nimeltä Markkinointiteknologiatoimistot (suuret). Kilpailussa on mukana yhteensä 12 markkinointiteknologiatoimistoa, jos pienet ja suuret lasketaan yhteen. Mitä lukumäärä kertoo tästä ajasta?

Kategoriat heijastavat toimialan yleistä rakennetta, ja rakenne puolestaan sitä, mitä maailmassa ja liiketoiminnassa tapahtuu. Palveluntarjoajat eli toimistot elävät sormi pulssilla ja pitävät silmällä sekä alaa että liiketoiminnan kehitystä.

Yhä useampi markkinoinnin ja myynnin prosessi nojaa teknologiaan, ja siksi aiempaa suurempi osuus markkinoinnin ja myynnin kokonaispotista kohdistuu teknologiaosaamiseen.

Vaikuttaminen ja viestintä ovat siirtyneet kohinalla verkkoon, jossa erottautuminen vaatii teknologista kyvykkyyttä – niin yrityksiltä kuin niitä palvelevilta toimistoiltakin. Uskon, että pian kaikki markkinoinnin jalkauttamista tekevät toimistot ovat markkinointiteknologiatoimistoja, ja sana teknologia putoaa itsestäänselvyytenä pois.

2. Mitä merkittävää MarTechin saralla on tapahtunut parin viimeisen vuoden aikana?

Markkinoinnin automaatioteknologia-markkina on saavuttanut saturaatiopisteen ja parin vuoden aikana abstraktista ”big data”-jauhannasta on siirrytty koneoppimisen soveltamiseen varsin menestyksekkäästi. Myös GDPR, e-privacy regulation, yksityisyyskysymykset ja tietoturva ovat olleet tapetilla – niitä ei yksikään teknologiatalo tai teknologian päällä palveluitaan pyörittävä toimisto ole voinut sivuuttaa.

3. Miten ID BBN on kehittänyt osaamistaan?

Emme tosiaan ole jääneet paikalleen lepäämään! Olemme perustaneet koneoppimiseen ja prediktiiviseen markkinointiin keskittyvän tiimin ja saaneet asiakkaita mukaan varsin kunnianhimoisiin pilotteihin. Niiden tulokset näyttävät ylittävän kaikki odotukset. Olemme myös laajentaneet palvelutarjontaamme ja osaajakaartiamme digimarkkinointipuolella. Operaation onnistumisesta viestii LinkedIn Awards -palkinto, jonka voitimme viime syksynä kategoriassa Markkinoinnin ja myynnin yhteistyö. Kolmantena kehityskärkenä meillä on ollut Salesforce Marketing Cloudiin liittyvät operaatiot.

4. Miksi yritysten tulee kiinnittää huomiota markkinointiteknologiaan ja miksi niiden kannattaa ostaa juuri ID BBN:n osaamista?

Yritykset kiinnittävät huomiota markkinointiteknologiaan kiitettävästi jo nyt, ja ne myös ymmärtävät sen tarjoamat mahdollisuudet sangen hyvin. Sanoisin, että teknologiaa itsessään ei kannata tuijottaa, koska järjestelmien ominaisuudet kehittyvät vauhdilla. Oleellista on se, mitä prosessia teknologia valjastetaan palvelemaan ja miten se tehdään. On tärkeää valita teknologiakumppaniksi toimisto, jolla on ymmärrystä ja kokemusta siitä prosessista, jota varten teknologia halutaan valjastaa.

ID BBN:lla on 27 vuoden kokemus markkinoinnin ja myynnin prosesseista ja 2000-luvun alusta asti kerrytettyä kokemusta eri markkinointiteknologioista. Juuri näiden kahden osaamisalueen leikkauspisteessä olemme parhaimmillamme. Osaamisemme on huomattu: olemme saaneet lukuisia palkintoja erilaisissa markkinointiteknologiakilpailuissa, sekä Suomessa että ulkomailla.

Kuulumme kansainväliseen BBN-verkostoon, ja sen ansiosta olemme jo vuosien ajan päässeet mukaan kansainvälisiin yhteishankkeisiin, joita on koordinoitu sekä Iso-Britanniasta että Yhdysvalloista käsin. Kyseiset hankkeet ovat markkinointiteknologisesti ottaen muutamia vuosia muuta Eurooppaa ja Skandinaviaa edellä. Siksi meillä onkin arvokasta kokemusta projektimalleista, jotka ovat vasta tuloillaan tänne. 

 

”Olemme mukavuusalueellamme toisten epämukavuusalueella.”

 

Neljännen kerran Suomessa järjestettävään Vuoden toimisto -tutkimukseen vastasi 1046 (viime vuonna 825) markkinointiviestinnän ammattilaista. Kilpailuun asti ylsi 59 toimistoa. 

Tutkimus kartoittaa markkinointi-, mainos- ja viestintäpalveluja ostavien asiakkaiden tyytyväisyyttä palveluja tarjoaviin toimistoihin, toimiston valintaan vaikuttavia kriteereitä sekä markkinointialan kehityssuuntia.

Alma Media toimii tutkimuksen ja kilpailun kumppanina, ja Norstat Finland kenttätyön partnerina.

Vuoden Toimisto 2020 -kilpailun voittajat julkistetaan palkintogaalassa Helsingin Bio Rexissä 5.2.2020.

Lue lisää >> https://www.vuodentoimisto.fi

 

AIHEESEEN LIITTYVÄT ARTIKKELIT

Vuoden toimisto -finalistihaastattelussa Luovaamon vetäjä Ville Murtojärvi

Vuoden toimisto -finalistihaastattelussa Luovaamon vetäjä Ville Murtojärvi

Viime vuonna Vuoden Toimisto -tutkimustulokset osoittivat, että asiakkaamme ovat huomanneet proaktiivisuutemme.

Lue artikkeli

Susanna Juusti arvostaa Vuoden Toimisto -tutkimusten asiakaspalautetta

Susanna Juusti arvostaa Vuoden Toimisto -tutkimusten asiakaspalautetta

Lue, minkälaisia korjausliikkeitä VP, Customer Experience Susanna Juusti on tiimeineen tehnyt aikaisempien vuosien tutkimuspalautteen perusteella.

Lue artikkeli
Minkälainen yritys ID BBN on?

Minkälainen yritys ID BBN on?

Yrityksemme arvot näkyvät päivittäisessä työssämme. Lue, minkälaisen yrityksen kanssa olet tekemisissä.

Lue artikkeli