PYSY ETULINJASSA
JÄTÄ YHTEYSTIETOSI
Kiitos yhteydenotosta!
OTA YHTEYTTÄ
Vuoden Toimisto 2020 -finalistihaastattelussa Susanna Juusti

Vuoden Toimisto 2020 -finalistihaastattelussa Susanna Juusti

Julkaistu 9.1.2020 ID BBN

Hyviä uutisia! Olemme yksi Vuoden Toimisto 2020 -tutkimuksen finalisteista kategoriassa Markkinointiteknologiatoimistot (suuret). 

Lue, minkälaisia korjausliikkeitä VP, Customer Experience Susanna Juusti on tiimeineen tehnyt aikaisempien vuosien tutkimuspalautteen perusteella ja minkälaisissa fiiliksissä ID BBN valmistautuu ottamaan vastaan tämänvuotiset tutkimustulokset.

1. ID BBN oli yksi Vuoden Toimisto -tutkimuksen finalisteista vuonna 2018. Viime vuonna emme päässeet finaaliin asti. Miten tärkeää asiakkaiden antama palaute on?

Vuoden Toimisto -tutkimus on tärkein yksittäinen palautekanavamme, ja siitä saamamme informaatio on ensiarvoisen tärkeää toimintamme kehittämisessä. Tutkimusraportit käydään aina tarkasti läpi johtoryhmässä, ja sen perusteella ID BBN:n toiminnalle asetetaan selkeitä tavoitteita. Saamamme palaute heijastuu siis suoraan bisneksen tekemiseen.

Ennen mittasimme asiakkaidemme tyytyväisyyttä omalla kyselytutkimuksella, mutta sen avulla emme pystyneet vertailemaan itseämme kilpailijoihin. Vuoden Toimisto -tutkimusraportti paljastaa, miten pärjäämme kilpailijoihimme verrattuna. Se tieto on meille erittäin tärkeää. ID BBN on kansainvälinen toimija, joten olemme erittäin kiinnostuneita myös Suomen ulkopuolelta saamastamme palautteesta. 

Ruotsissa Årets Byrå on markkinointialan merkittävin ja arvostetuin tutkimuskonsepti, jonka avulla on onnistuttu lisäämään markkinoinnin arvostusta. Arvostus puolestaan on lisännyt markkinointi-investointeja, joilla on vauhditettu ruotsalaisten yritysten liiketoiminnan kasvua. Suomessakin Vuoden toimisto -tutkimuksen tavoitteena on kehittää ja edistää markkinointiviestinnän osaamista ja lisätä sen arvostusta. Olisi mielenkiintoista nähdä, miten alan arvostus vaihtelee Pohjoismaissa ja eroavatko asiakkaiden odotukset maittain.

2. Onko palautteen joukossa ollut yllättäviäkin asioita? 

Tällaiselle ”umpimieliselle varsinaissuomalaiselle” on tullut ehkä vähän yllätyksenä se, miten paljon asiakkaat toivovat yhteydenpitoa ja jatkuvaa kommunikointia. Minä olen ajatellut, että ollaan toki yhteydessä aina kun tilanne vaatii, mutta muuten asiakkaan on hyvä antaa olla rauhassa. Miten väärässä olenkaan ollut! Asiakkaat toivovat meiltä aktiivista ja avointa keskusteluyhteyttä, ideoita ja ehdotuksia. Ja tämähän meille sopii. Nyt järjestämme lähes kaikkien asiakkaidemme kanssa vuosittaisen tiimipäivän, jossa ihmiset tulevat toisilleen tutuiksi. Näin yhteydenpito helpottuu ja kommunikointi paranee entisestään.

3. ID BBN on mukana kategoriassa nimeltä Markkinointiteknologiatoimistot (suuret). Jos kategoriassa mukana olevat suuret ja pienet toimistot lasketaan yhteen, saadaan peräti 12 toimistoa. Mitä markkinointiteknologiatoimistojen suuri lukumäärä kertoo tästä ajasta?

Vielä pari vuotta sitten kategorian nimi oli Teknologia- ja markkinointitoimistot, mutta mielestäni se ei antanut meistä tai tekemisestämme aivan oikeaa kuvaa. Ilahduin, kun huomasin, että ehdotukseni uudesta kategorianimestä meni läpi vuosi sitten.

Se, että kategoriassa on mukana näin monta toimistoa, kertoo, että markkinoijan täytyy osata hyödyntää teknologiaa tehdäkseen markkinointia hyvin. Minusta tuntuu, että tämä kategoria tulee vuosi vuodelta kasvamaan. Suurin osa tutkimukseen osallistuvista toimistoista sopisi useampaan kuin yhteen kategoriaan, koska markkinoinnin tekeminen on nykyään niin monimuotoista ja -ulotteista. Siksi jaottelu on vaikeaa.

 

Tällaiselle ”umpimieliselle varsinaissuomalaiselle” tuli ehkä vähän yllätyksenä se, miten paljon asiakkaat toivovat yhteydenpitoa ja jatkuvaa kommunikointia.

 

Neljännen kerran Suomessa järjestettävään Vuoden toimisto -tutkimukseen vastasi 1046 (viime vuonna 825) markkinointiviestinnän ammattilaista. Kilpailuun asti ylsi 59 toimistoa. 

Tutkimus kartoittaa markkinointi-, mainos- ja viestintäpalveluja ostavien asiakkaiden tyytyväisyyttä palveluja tarjoaviin toimistoihin, toimiston valintaan vaikuttavia kriteereitä sekä markkinointialan kehityssuuntia.

Alma Media toimii tutkimuksen ja kilpailun kumppanina, ja Norstat Finland kenttätyön partnerina.

Vuoden Toimisto 2020 -kilpailun voittajat julkistetaan palkintogaalassa Helsingin Bio Rexissä 5.2.2020.

Lue lisää https://www.vuodentoimisto.fi

 

 

 

 

AIHEESEEN LIITTYVÄT ARTIKKELIT

Helpota työtäsi markkinoinnin automaation avulla

Helpota työtäsi markkinoinnin automaation avulla

Markkinoinnin ammattilaisen kannattaa jättää rutiinityöt nykytekniikan hoidettavaksi.

Lue artikkeli

Ville Murtojärvi kehittää Luovaamoa Vuoden Toimisto -tutkimuksen avulla

Ville Murtojärvi kehittää Luovaamoa Vuoden Toimisto -tutkimuksen avulla

Olemme panostaneet oman osaamisemme markkinointiin monipuolisesti – Demand Generation -aiheinen webinaarisarjamme on ollut erittäin suosittu.

Lue artikkeli
Henrik Lagercrantz löytää Vuoden Toimisto -tutkimuksesta teknologiatrendejä

Henrik Lagercrantz löytää Vuoden Toimisto -tutkimuksesta teknologiatrendejä

Pian kaikki markkinoinnin jalkauttamista tekevät toimistot ovat markkinointiteknologiatoimistoja. Sana teknologia putoaa itsestäänselvyytenä pois.

Lue artikkeli