PYSY ETULINJASSA
JÄTÄ YHTEYSTIETOSI
Kiitos yhteydenotosta!
OTA YHTEYTTÄ
Vuoden Toimisto 2020 -finalistihaastattelussa Ville Murtojärvi

Vuoden Toimisto 2020 -finalistihaastattelussa Ville Murtojärvi

Julkaistu 9.1.2020 ID BBN

Iso kiitos ja syvä kumarrus. Olemme yksi Vuoden Toimisto 2020 -tutkimuksen finalisteista kategoriassa Markkinointiteknologiatoimistot (suuret). 

Pikahaastattelukierros päättävissä elimissämme paljastaa, että asiakaspalaute on meille kultaakin kalliimpaa. Lue, minkälaisia korjausliikkeitä VP, Creative Excellence Ville Murtojärvi on tiimeineen tehnyt aikaisempina vuosina saamamme tutkimuspalautteen perusteella. 

1.    Parin vuoden takaisessa Vuoden Toimisto -tutkimuksessa ID BBN ei saanut täysiä pisteitä luovuudesta. Minkälaisia korjausliikkeitä on tehty tilanteen parantamiseksi?

Parin vuoden takaiset tulokset kertoivat karulla tavalla, että olimme pitäneet luovaa kynttiläämme vakan alla. Jotkut pitkäaikaisista asiakkaistamme eivät nimittäin tienneet, että meiltä saa myös luovia ratkaisuja. Noloudesta selvittyämme teimme useita herätteleviä toimenpiteitä, muun muassa avainasiakkaillemme suunnatun showreelin. Olemme myös osoittaneet proaktiivisuutta luomalla näyttäviä mallikampanjoita. Nykyisin meillä on tapana tehdä uusasiakasprospekteillemme näytekampanjoita. Suurimmille asiakkaillemme teemme myös proaktiivisesti top funnel -kampanjaesimerkkejä.

ID BBN:n Luovaamo osallistuu nyt myös entistä aktiivisemmin alan luoviin kilpailuihin. Ennen keskityimme lähinnä markkinoinnin automaatioon liittyviin kansainvälisiin kilpailuihin. 

2.    Osataanko markkinointiteknologiayritykseltä odottaa luovuutta?

Vuosien kokemuksella uskallan sanoa, että ei. Moni uusi asiakas yllättyy, kun huomaa, että tarjoamme myös luovia ratkaisuja.

3.    Minkälaista palautetta uskot ID BBN:n saavan vuoden 2020 tutkimuksessa?

Jo viime vuoden tutkimustulokset osoittivat, että asiakkaamme ovat huomanneet proaktiivisuutemme. Uskon ja toivon, että tekemämme toimenpiteet näkyvät tutkimustuloksissa myös tänä vuonna. Saa nähdä, elämme jännittäviä aikoja.

4.    ID BBN on mukana kategoriassa nimeltä Markkinointiteknologiatoimistot (suuret). Antaako se ID BBN:lle liian vahvan tech-toimiston leiman? 

Tech-leimaa ei voi välttää, mutta se on ollut myös tietoinen valinta. Olemme erikoistuneet MarTechiin ja B2B-markkinointiin, ja tulemme tekemään molempia jatkossakin. ID BBN on kuitenkin myös täyden palvelun luova toimisto, eli konseptoinnin lisäksi suunnittelemme ja toteutamme sisältöjä videoista artikkeleihin ja mitä erikoisimpiin ABM-materiaaleihin, myynnin työkaluja unohtamatta. Luovat strategiat ovat vahvuutemme. Asiakas voi tilata meiltä sekä kampanjasuunnittelun että kaikki markkinointikoneiden materiaalit.

5.    Sanotaan, että suutarin lapsilla ei ole kenkiä. Päteekö väittämä ID BBN:n omaan markkinointiin? 

Sanonta pitää paikkansa monelta osin, koska oman toimiston markkinointi jää usein tärkeämmän työn, eli asiakaspalvelun, jalkoihin. Kahden viime vuoden aikana olemme kuitenkin panostaneet oman osaamisemme markkinointiin monipuolisesti: strategia on luotu, vastuuhenkilöt nimitetty ja selkeät askelmerkit määritelty. Viime syksynä järjestimme muun muassa Demand Generation -aiheisen webinaarisarjan, joka oli erittäin suosittu. Parannamme siis juoksuamme koko ajan myös tässä lajissa.

 

”On ollut tärkeää ymmärtää ja sisäistää, että takana ei ole vain vuoden tai parin rutistus – tämä on pysyvä toimintatavan muutos.” 

 

Neljännen kerran Suomessa järjestettävään Vuoden toimisto -tutkimukseen vastasi 1046 (viime vuonna 825) markkinointiviestinnän ammattilaista. Kilpailuun asti ylsi 59 toimistoa. 

Tutkimus kartoittaa markkinointi-, mainos- ja viestintäpalveluja ostavien asiakkaiden tyytyväisyyttä palveluja tarjoaviin toimistoihin, toimiston valintaan vaikuttavia kriteereitä sekä markkinointialan kehityssuuntia.

Alma Media toimii tutkimuksen ja kilpailun kumppanina, ja Norstat Finland kenttätyön partnerina.

Vuoden Toimisto 2020 -kilpailun voittajat julkistetaan palkintogaalassa Helsingin Bio Rexissä 5.2.2020.

Lue lisää https://www.vuodentoimisto.fi

 

AIHEESEEN LIITTYVÄT ARTIKKELIT

Susanna Juusti arvostaa Vuoden Toimisto -tutkimuksen asiakaspalautetta

Susanna Juusti arvostaa Vuoden Toimisto -tutkimuksen asiakaspalautetta

Vuoden Toimisto -tutkimus on tärkein yksittäinen palautekanavamme, ja siitä saamamme informaatio on ensiarvoisen tärkeää toimintamme kehittämisessä.

Lue artikkeli

Oletko hankkimassa markkinoinnin automaatiota? Lue vinkit!

Oletko hankkimassa markkinoinnin automaatiota? Lue vinkit!

Markkinoinnin automaatiota lupaavia järjestelmiä on paljon. Aito automaatio on kuitenkin paljon muuta kuin pelkkä sähköpostikone.

Lue artikkeli
Henrik Lagercrantz löytää Vuoden Toimisto -tutkimuksesta teknologiatrendejä

Henrik Lagercrantz löytää Vuoden Toimisto -tutkimuksesta teknologiatrendejä

Pian kaikki markkinoinnin jalkauttamista tekevät toimistot ovat markkinointiteknologiatoimistoja. Sana teknologia putoaa itsestäänselvyytenä pois.

Lue artikkeli