Hyppää sisältöön

Kasvumarkkinointi

Kun maailma muuttuu, pitää toimintatapojenkin muuttua. Markkinoinnin maailmassa muutosta vauhdittaa dataohjautuvuus – sen ansiosta yrityksillä on nyt mahdollisuus tehdä aidosti tietoon perustuvaa markkinointia. Se, jos mikä, on omiaan poistamaan muutoksen mukanaan tuomaa epävarmuutta.

Jatkuva, dataohjautuva kampanjointi onnistuu kasvumarkkinoinnin keinoin. Laadimme 20 askeleen tiekartan, jonka avulla pääset kasvumarkkinoinnissa vikkelästi vauhtiin. Lataa omasi! ID BBN:n avulla pysyt muutoksessa mukana.

LATAA KASVUMARKKINOINNIN TIEKARTTA

Mitä kasvumarkkinointi on?

Kasvumarkkinointi eli growth marketing perustuu ketterään, dataohjautuvaan työskentelymalliin ja sprinteissä tehtyihin kokeiluihin. Tähtäämme kasvumarkkinoinnilla aina asiakasyrityksemme liikevaihdon kasvattamiseen, myynnin tehostamiseen ja liiketoimintaan liittyvien haasteiden ratkaisemiseen. 

Kasvumarkkinoinnille on tyypillistä erilaiset kokeilut. Testaamme eri lähestymistapoja, ja markkinointiohjelman jokaista vaihetta suunnittelusta toteutukseen ohjaa datasta saatu näkemys. Data paljastaa meille nopeasti sekä hyvin että huonosti toimivat ratkaisut ja osoittaa, mistä kokeilusta kannattaa luopua ja mihin kannattaa satsata. 

ID BBN:ssä kasvumarkkinointia tekee moniosaajatiimi, joka noudattaa ketterän kehityksen periaatteita ja systemaattisia prosesseja. Niiden avulla näemme kokeilujen tulokset nopeasti ja saamme kohdistettua asiakkaan resurssit optimaalisesti.

Lataa kasvumarkkinoinnin tiekartta

Laadimme 20 askeleen tiekartan, jonka avulla pääset kasvumarkkinoinnissa vikkelästi vauhtiin. Lataa omasi! ID BBN:n avulla pysyt muutoksessa mukana.

Miten kasvumarkkinointitiimi rakennetaan?

SOK tavoittelee liikevaihdon kasvua ketterän markkinoinnin, kattavan datan ja syvällisen asiakastuntemuksen avulla. Mutta minkälainen on SOK:ssa kasvumarkkinointia tekevä tiimi? Katso vastaus webinaaritallenteestamme.

Mitä kasvumarkkinoinnilla voidaan saavuttaa?

Kasvumarkkinoinnista ja sillä saavutettavista tuloksista saa selkeimmän kuvan konkreettisten esimerkkien avulla. SOK on yksi kasvumarkkinoinnin edelläkävijöistä Suomessa. Katso miten se on hyödyntänyt kasvumarkkinointia vauhdittaessaan viikonloppuasiointia S-marketeissa.  

LUE SOK:N KASVUMARKKINOINNISTA LISÄÄ

S-market

Miksi kasvumarkkinoinnista kannattaa kiinnostua?

Siksi, että se on osoittautunut erittäin tuloksekkaaksi toimintamalliksi ja maailman johtavat suuryritykset vannovat growth marketingin nimeen. Lue, mitä tiimiemme vetäjät ovat oppineet growth hacking– ja growth marketing -kursseilla ja katso, minkälainen kasvumarkkinointimatka S-ryhmällä on ollut. Klikkaa kuvaa ja sukella syvemmälle kasvumarkkinoinnin maailmaan.

”Mitä eroa on ketterällä ja antifragiililla toimintamallilla? Sen opin Growth Triben Rethink business – lead differently -kurssilla. Yritysmaailmassa antifragiili toimija tanssii samaa tahtia muutoksen kanssa. Se kestää suuret mullistukset paremmin kuin yritys, joka tarrautuu vanhaan ja jonka menestys saattaa olla kiinni yhden avainhenkilön kyvystä reagoida muutokseen.”

Ville Murtojärvi, ID BBN

LUE LISÄÄ

”Kaiken perustana on tietenkin data ja sen hyödyntäminen. Päätöksiä ei perusteta mutuun, eikä edes kokemukseen, vaan ainoastaan dataan. Minuun kolahti myös käsite HIPPO eli Highest Paid Person’s Opinion, joka valitettavan usein ratkaisee, tehdäänkö A vai B. Ja se, että uuden oppimista edeltää poisoppiminen, eli jostain pitää päästää irti, jotta jotain voidaan tuoda tilalle.”

Susanna Juusti, ID BBN

LUE LISÄÄ

S-ryhmän muutosmatka kohti kasvuun tähtäävää digitaalista markkinointia

Edellytykset kasvumarkkinoinnin implementointiin ja haasteet muutosmatkalla. Miltä maailma näyttää, kun implementointi on valmis?

Insights Dayn vieraana Johanna Koskela, Marketing Automation and​ Growth Marketing Lead​, SOK.

KATSO TALLENNE

Kasvumarkkinointi palveluna – tietenkin ID BBN:stä!

Saat meiltä käyttöösi kokonaisen kasvumarkkinointitiimin tai tarvitsemasi asiantuntijat. Raudanlujat ammattilaisemme tuovat yritykseesi viimeisimmän tietotaiton ja käytännön osaamisen – samalla tiimisi oppii uutta, kehittyy ja innostuu varmasti uudenlaisesta työskentelymallista.

Jos haluat keskustella kasvumarkkinoinnin mahdollisuuksista lisää, ota yhteyttä.

Laitetaan yhdessä yrityksesi kasvumarkkinointi rullaamaan!

Search