Hyppää sisältöön

Nopeasti tuloksia maailmanlaajuisella kampanjalla

Haaste

F-Secure on johtava kyberturvallisuusyhtiö, joka on kolmen vuosikymmenen ajan edistänyt kyberturvallisuuden innovaatioita.

Protection Service for Business – eli päätelaitteiden pilvipohjainen suojaus – oli F-Securen tärkein yrityksille tarjoama palvelu vuonna 2014.

PSB-kampanjalle asetettiin kaksi päätavoitetta: palvelulle tuli löytää uusia jälleenmyyjiä ja uusia B2B-loppukäyttäjiä kymmenessä eri maassa.

Ratkaisu

PSB-kampanja julkaistiin 11 maassa, ja siitä tehtiin 10 eri kieliversiota. Kampanjaan kuului 1436 avainsanaa, 87 erilaista tekstimainosta, 16 erilaista banneria ja ”Partner Heroes” -videopaletti, joka sisälsi kuusi erilaista videota.

Kaikista kampanjaelementeistä tuotettiin ensin englanninkielinen master-versio, jonka jälkeen Brasilian, Suomen, Ranskan, Saksan, Italian, Japanin, Alankomaiden, Puolan, Ruotsin, Britannian ja Yhdysvaltojen maatoimistot lokalisoivat materiaalin omille markkinoilleen.

Kampanjasivuille ohjattiin liikennettä hyödyntämällä seuraavia mainosmuotoja ja kanavia:

Google Search ads, Google Display ads, Gmail Sponsored Promotions, YouTube, Twitter, Facebook, LinkedIn (UK, SE) ja Spiceworks (US, UK, FR). Kampanjasivuilla olevien ladattavien materiaalien ja videoiden pariin ohjattiin myös sähköpostikampanjalla.

PSB-kampanja oli paitsi F-Securen ensimmäinen yhtenäinen ja globaali markkinointikampanja, myös ensimmäinen kampanja, jonka aikana maatoimistot pystyivät reaaliaikaisesti seuraamaan myyntiä ja tilastoja.

Tulokset

Jälleenmyyjäliidien lukumäärä kasvoi yli 250 % edellisvuoteen verrattuna, ja B2B-loppukäyttäjien määrä vähintään kolminkertaistui kymmenellä markkina-alueella.

Kampanja tuotti satoja korkealaatuisia liidejä kolmessa kuukaudessa, ja kampanja näkyi nopeasti myös myyntituloksissa.

Laajamittainen ja globaali PSB-kampanja tasoitti tietä F-Securen tuleville markkinointikampanjoille, koska sen avulla opittiin tehokas ja systemaattinen kampanjaprosessi.

Reaaliaikainen kampanja- ja myyntimittareiden seurantamahdollisuus otettiin myyntitiimeissä ilolla vastaan.

PSB-kampanja voitti Best International Campaign -kategorian Markie Awardseissa vuonna 2015.

Search