Hyppää sisältöön

DIA-yhteisvalinta tunnetuksi

Haaste

DIA, eli diplomi-insinööri- ja arkkitehtikoulutuksen yhteisvalinta, muodostuu seitsemästä suomalaisesta tekniikan alan yliopistosta.

DIA halusi lisätä tietoisuutta koulutusmahdollisuuksistaan ja kasvattaa hakijoiden määrää. Varsinkin tyttöjen osuutta hakijoissa haluttiin kasvattaa, sillä se on ollut laskussa.

Ratkaisu

ID BBN toteutti diplomi-insinööri- ja arkkitehtikoulutuksen yhteisvalinnalle kampanjan, jossa tekniikan alan monipuolisuutta tuotiin esiin esittelemällä arjen tekniikkaa.

Kampanja oli näkyvästi esillä sosiaalisessa mediassa – kanaviksi valittiin Facebook, Instagram, Snapchat, Spotify ja YouTube. Lisäksi hyödynnettiin DIA:n omia nettisivuja.

DIA oli myös näyttävästi mukana Studia-messuilla.

Opinto-ohjaajille eli ”opoille” suunnatut mainokset julkaistiin Opolehdessä, ja Opopäivillä oli jaossa kasseja, joista löytyi DIA-esite.

Kampanjassa oli mukana hakijaikäryhmän suosimia ja tekniikkateemaan sopivia somevaikuttajia: Roni BackJulia AhonenSoikkuNinaonilo ja Neddeplay.

Somevaikuttajien preroll-videomainokset toimivat varhaisen kiinnostuksen herättäjinä, ja niitä seurasivat DIA:n omat, taktiset mainokset, joissa viestittiin, että tekniikka on läsnä kaikkialla.

Tulokset

Asiakas innostui kampanjan Tekniikka ratkaisee -ajatuksesta, ja halusi ottaa sen pitkäaikaiseen käyttöön.

Asiakas näki, että teema tarjoaa paljon mahdollisuuksia, joiden avulla koko alan imagoa voisi vahvistaa.

Kampanja oli menestys. Roni Backin video Studia-messuilta keräsi 97 880 näyttökertaa, kampanjan Spotify-mainosta soitettiin yhteensä 726 280 kertaa ja esimerkiksi mobiilissa bannerin klikkiprosentti oli 28 %.

Dia.fi-sivustolle saatiin lähes 7 000 kävijää enemmän kuin edellisenä vuonna, ja tutkintoon johtavat koulutukset houkuttelivat noin 12 % prosenttia enemmän hakijoita. Kampanja tavoitti hyvin varsinkin kohderyhmään kuuluvat tytöt.

Diplomi-insinööri- ja arkkitehtikoulutuksen yhteisvalinta

Search