Yrityksen näkyvyys markkinoilla on suoraan suhteessa tunnettuuteen ja tunnettuus johtaa menestykseen markkinoilla. Johtavat brändit ovat näyttävimmin esillä, sitä ei käy kiistäminen. Mutta mikä avuksi, jos oma yritys ei kuulu miljardiluokkaan?
Harvapa meistä siinä miljardiluokassa pelaa. Meidän vähän pienemmissä divareissa veivaavien pitää seurata mainonnan kustannuksia erittäin tarkasti ja varmistaa, että näymme juuri niissä yrityksissä, joita havittelemme asiakkaiksemme. Avuksemme on onneksi kehitetty tähän tarkoitukseen sopivia työkaluja ja menetelmiä, joihin kannattaa tutustua saman tien.
Yksi kehittyneimmistä menetelmistä on Accont Based Advertising eli ABA. Listasimme seitsemän syytä, miksi se kannattaa ottaa haltuun heti.
1. ABA on tehokas keino saada haluamasi yritykset katsomaan suuntaasi
Kun kohdennat mainontaa vain tarkoin valittuihin yrityksiin, mainosten toistokerrat lisääntyvät merkittävästi. Ihanteellinen toistomäärä vaihtelee 8–14 kerran välillä – näin monta kertaa viestisi täytyy näkyä, ennen kuin katsoja huomioi ja muistaa sen.
2. Vahva brändi lisää myyntiä
Jos potentiaalinen tuleva asiakkaasi näkee yhtä paljon sinun yrityksesi ja markkinajohtajan viestejä, hän alkaa verrata teitä toisiinsa. Yksinkertaista. Vertailuinto pitää vain onnistua herättämään koko hankintapäätöksen tekoon osallistuvassa porukassa.
3. Voitat kilpailutilanteessa
Oletko nähnyt viime aikoina kilpailijasi mainoksia? Etkö? Saattaa hyvinkin olla, että et enää näe niitä, koska kilpailijasi kohdistavat mainoksensa vain potentiaalisille ostajille. Yrityksesi maine ja tunnettuus ovat suhteessa markkinaosuuteen. Ne, jotka näkyvät markkinoilla eniten, yleensä myös kasvattavat markkinaosuuttaan eniten. Ja silloin jonkun toisen toimijan markkinaosuus pienenee.
4. Voit tarjota yrityskohtaisia ratkaisuja
Picture this: asiakkaasi avaa aamulla pääuutiskanavansa ja näkee ratkaisuehdotuksen, joka on suunniteltu ja kohdistettu juuri hänen yritykselleen. Tuo ehdotus on yrityksesi tekemä. Tällaisen viestin vaikuttavuus on aivan eri luokkaa kuin kampanjasloganilla, joka on suunnattu suurelle yleisölle. Vaikuttavuus on ABAn erityisvahvuus.
5. Näet heti mitkä mainokset toimivat parhaiten
ABA mahdollistaa mainonnan tarkan seurannan. Kun näet, mitkä viestit toimivat parhaiten, tiedät millä viesteillä asiakkaita kannattaa lähestyä.
6. Vaikutus liiketoimintaan
ABAn avulla pystyt arvioimaan, minkälaisia myyntituloksia sinulla on mahdollisuus saavuttaa per nimetty prospekti. Mainonnan panostukset on helppo suhteuttaa, kun tiedät, millaista tulovirtaa on odotettavissa.
7. Pysyt relevanttina
Markkinaosuus ei ole pysyvä. Sen ja kasvun eteen on ponnisteltava jatkuvasti. Kannattaa muistaa, että potentiaalisista asiakkaista ei koskaan tule asiakkaita, jolleivat he tunne tuotettasi tai tiedä, että se on parempi kuin kilpailijasi vastaava.
Account Insight on BBN:n strateginen kumppani. ID BBN on Account Insightin kumppani Suomessa.
Lue lisää: