Hyppää sisältöön

Nopeat syövät, hitaat eivät

syyskuu 10, 2020
Timo Kruskopf

Muutos tapahtuu vain, kun nykytila on tuskallisempi kuin uusi tila.

Klassinen yritysvalmentajan prinsiippi muuttui suureksi totuudeksi, kun mikroskooppisen pieni virus pakotti tekemään kaiken etänä ja juhlapuheiden tasolle jääneestä digitaalisesta transformaatiosta tuli totta käytännöllisesti katsoen yhdessä yössä.

Kaikkien kilvan välttelemät videopuhelut muuttuivat arkisiksi työkaluiksi pakon edessä. Haudan partaalla huojuneet tapahtumatoimistot muuntautuivat virtuaalisiksi ohjelmaorganisaatioiksi hetkessä. Digitaalinen muutos tapahtui, kun se ei ollut enää pelkkä mahdollisuus vaan elinehto.

Nauttiko tilanteesta kukaan? Tuskin. Mutta COVID-19 tullaan muistamaan maailmantalouden suurimpana mullistajana – ennen ajanlaskun alkua, eaa., onkin yhtäkkiä eca., ennen koronaviruksen alkua.

Uusi maailma on mahdollisuus. Nyt jos koskaan aukeaa uusia liiketoiminnan mahdollisuuksia ja markkinaosuuksia vallataan sopeutumalla ripeästi todellisuuteen. Mallit itse asiassa ovat olleet olemassa jo pitkään – onhan videopuhelutkin olleet käytössä jo parikymmentä vuotta – mutta vasta nyt ne on pakko ottaa käyttöön.

Kuule asiantuntijoita Martech Nordicissa 7.10.2020

Markkinoinnin ja myynnin tuoreimpiin toteutuksiin ja visioihin keskittyvä MarTech Nordic 2020 on sekin ajan hengen mukaisesti muuttanut muotoaan. Helsingin Suvilahden Kattilahallin aiemmin täyttänyt tilaisuus on nyt virtuaalinen viisituntinen. Se tuo tasa-arvoa, jota arvostaa niin ähtäriläinen digiyrittäjä kuin konserni-CMO Narvikistakin.

Jo pelkästään Scott Brinkerin kuunteleminen helpottaa markkinoijan korona-ahdistusta. Mies seisoo alan hermokeskuksessa toimittamalla suosittua chiefmartec.com-sivustoa.

ID BBN on vahvasti mukana, koska nyt alalla tarvitaan kokemusten jakamista ja uusia näkemyksiä – me haluamme sekä oppia itse että jakaa omaa osaamistamme. Nopeimmat omaksujat haukkaavat nyt leijonan osia jca.-aikakauden (jälkeen koronan alun) liiketoimintamahdollisuuksista.

ID BBN on MarTech Nordic 2020 -tapahtuman partneri ja edustavasti esillä myös ohjelmistossa – mukana Matti Aalto-Setälä ja Henrik Lagercrantz.

Nähdään siis virtuaalisesti Martech Nordicissa 7.10.2020!

Timo Kruskopf
”Yritykset eivät osta mitään. Ihmiset ostavat. Aina. Ainoa haasteesi markkinoijana ja myyjänä on tietää, miksi ja milloin ihminen haluaa ostaa ja millä perusteilla hän valintansa tekee. Jopa atomivoimalatoimittaja valitaan, tai jätetään valitsematta, tunneperustein. Miksi siis ei pienempiä hankintoja. Maaliviivalla voittaja on se, johon luotetaan ja uskotaan eniten – tehdään kauppa, joka tuntuu parhaimmalta ratkaisulta.” Timo kehittää ratkaisuja, joilla yritys voi hankkia lisää asiakkaita ja pitää ne. Muun ajan hän on mieluusti golfkentällä tai syventyy tiedekirjallisuuteen.

Search