Hyppää sisältöön

Välähdyksiä markkinoinnin tulevaisuudesta

lokakuu 12, 2020
Timo Kruskopf

Martech-guru Scott Brinker avasi MarTech Nordic 2020 -tapahtuman räväkästi raottamalla ovea tulevaisuuteen ja koneiden maailmaan.

Chiefmartech-median päätoimittajana ja pitkän linjan visionäärinä Scott Brinker on paalupaikalla näkemässä mitä tuleman pitää.

Brinker valotti puheenvuorossaan maailmaa ravisuttavan pandemian positiivisia puolia: erilaiset liike-elämän teknologiat ovat ottaneet nyt, 10 kuukaudessa, pidemmän loikan kuin viimeisen 10 vuoden aikana. Pakko on ajanut sopeutumaan, mutta muutos on vasta antanut alkuvauhtia tulevaan.

Brinkerin laskuopin mukaan 45 miljoonaa koodaajaa määrittää tämän hetkisen teknologiamme, mutta huominen luodaan ”no-code”-työkalujen avulla. Kaikki pystyvät tekemään appeja. Uuden teknologian jäävuori paljastaa itsensä kokonaisuudessaan.

Brinker hälvensi kauhuskenaarioita koneiden maailmasta alleviivaamalla ihmisten roolia koneiden exponentiaalisen kasvuäyrän rinnalla: järjestelmät tulevat tukemaan ihmisyyden kehitystä, ei korvaamaan ihmistä.

MarTech Nordic 2020 -tapahtuman anti oli monipuolinen – kuulimme muun muassa käytännön esimerkkejä pelillistämisestä ja opimme voittavien organisaatioiden rakenteellisista malleista.

Katso miten omat asiantuntijamme esittelevät Ferrarin menestyneitä markkinoinnin konsepteja ja miksi F-Securen markkinointi sujahti ”uuteen normaaliin” lähes tuskitta.

Pit stop perfection – How Ferrari drives marketing
Henrik Lagercrantz, VP, Technical Excellence, ID BBN ja
Antti Kastén, Principal CX Solution Consultant, Oracle.
Puheenvuoro kestää 15 minuuttia.

Marketing technology transformation for B2B we’ve been waiting for?
Harri Lehtonen, Senior Digital Marketing Manager, F-Secure.
Puheenvuoro kestää 15 minuuttia.

ID BBN oli MarTech Nordic 2020 -tapahtuman partneri.

Timo Kruskopf
Yritykset eivät osta mitään. Ihmiset ostavat. Aina. Ainoa haasteesi markkinoijana ja myyjänä on tietää, miksi ja milloin ihminen haluaa ostaa ja millä perusteilla hän valintansa tekee. Jopa atomivoimalatoimittaja valitaan, tai jätetään valitsematta, tunneperustein. Miksi siis ei pienempiä hankintoja. Maaliviivalla voittaja on se, johon luotetaan ja uskotaan eniten – tehdään kauppa, joka tuntuu parhaimmalta ratkaisulta. Timo kehittää ratkaisuja, joilla yritys voi hankkia lisää asiakkaita ja pitää ne. Muun ajan hän on mieluusti golfkentällä tai syventyy tiedekirjallisuuteen.

Search