Hyppää sisältöön

Insights Day 2021 – Data, bisnes ja tulevaisuus

Mitä bisnes- ja markkinointijohtajien tulee ottaa huomioon muuttuneella pelikentällä juuri nyt?

Insights Day 2021

Insights Day 2021 keskittyi juuri siihen dataan, analytiikkaan, koneoppimiseen, tekoälyyn ja digitaaliseen transformaatioon, jota menestyvässä liiketoiminnassa tarvitaan.

Minkälaisia innovaatioita, johtamistaitoja ja strategioita yritysjohdon tulee omaksua nyt, jotta se pystyy turvaamaan organisaationsa menestyksen lähitulevaisuudessa?

Katso asiantuntijavieraidemme esitysten tallenteet.

CODE: Customer-Oriented Digital Ecosystem
Gudmund Semb, Chief Marketing & Communications Officer, MANN+HUMMEL

  • How to drive a corporate initiative to success   
  • Standards eats functionality for breakfast  
  • Think and execute the whole picture  
  • It is all about integration  

Run modern marketing operations with an extreme data drive 
Jaime López, General Manager, Marketing Operations and Digital Acceleration, Wärtsilä

  • How to establish a modern, agile marketing execution function 
  • Increase output, decrease errors, and free up cognitive load through productzation  
  • Use data to ruthlessly adjust your processes 

S-ryhmän muutosmatka kohti kasvuun tähtäävää digitaalista markkinointia
Johanna KoskelaMarketing Automation and​ Growth Marketing Lead​, SOK​

  • Edellytykset kasvumarkkinoinnin implementointiin 
  • Haasteet muutosmatkalla 
  • Miltä maailma näyttää, kun implementointi on valmis?  

Puhujat

Gudmund Semb

Chief Marketing & Communications Officer, MANN+HUMMEL

Norjalaissyntyinen Gudmund Semb on tehnyt näyttävän uran kansainvälisen markkinoinnin parissa. Ennen siirtymistään suodatinratkaisuja tarjoavan MANN+HUMMEL-yrityksen markkinointi- ja viestintäjohtajaksi huhtikuussa 2020 Semb työskenteli saksalaisen BBN-toimiston, wob AG:n, toimitusjohtajana. Semb toimii yhä wob AG:n hallituksen puheenjohtajana. MANN+HUMMEL-yrityksessä Semb vastaa maailmanlaajuisten digitalisointihankkeiden markkinoinnista ja viestinnästä.

––––

Gudmund Semb has been active in the marketing sector for more than 27 years. Before joining MANN+HUMMEL Gudmund worked for the German BBN agency wob AG as Chief Executive Officer. As chairman of the supervisory board of wob AG, Gudmund remains closely connected to BBN.

Gudmund was appointed Chief Marketing Officer at MANN+HUMMEL in April 2020. In this position, he is responsible for global cross-divisional marketing and communication of digitization initiatives.

Norwegian-born, Gudmund has broad experience with global accounts like SAP, SAS Institute, Henkel, Claas & Hyundai and has extensive knowledge in the areas of brand strategy, digital platforms, and campaigns.

Jaime López

General Manager, Marketing Operations and Digital Acceleration, Wärtsilä

Jaime López on dataan perustuvan B2B-markkinoinnin asiantuntija, joka on opiskellut koneoppimista Massachusettsin teknillisessä korkeakoulussa (MIT) ja Stanfordin yliopistossa. Nyt Jaime hyödyntää koneoppimismenetelmiä ansiokkaasti Wärtsilän markkinointioperaatioissa. Jaime on yksi Salesforce Marketing Champions -eliittiluokkaan kuuluvista, maailman johtavista Pardot-asiantuntijoista.

––––

Jaime López is an expert in data-driven marketing, with an emphasis on B2B megadeals. Jaime holds an M.Sc. in Energy Engineering from the Technical University of Madrid and has pursued further graduate studies in Machine Learning at MIT and Stanford University.

Jaime has an international track record in creating value for innovative companies and has spent the past seven years at the Finnish industrial conglomerate Wärtsilä, where he currently heads the data-driven marketing practice. His team has leveraged machine learning to prove causality between measurable marketing and hundreds of millions of euros in revenue.

Jaime has been inducted into the inaugural class of Salesforce Marketing Champions as one of the world’s top Pardot experts.

Johanna Koskela

Marketing Automation and​ Growth Marketing Lead​, SOK​

Johanna Koskela on modernin markkinoinnin asiantuntija, joka vastaa SOK:n kasvumarkkinoinnista, digitaalisen markkinoinnin strategiasta ja S-marketin brändistä. Juuri nyt hän keskittyy datavetoisen kasvutiimin ja sen uudenlaisen toimintakulttuurin kehittämiseen.

––––

Johanna Koskela has a decade of accumulated insights into both marketing operational practices and organizational structures with a great number of Finnish and international companies.

She has a strong background in technology-driven marketing operations management in leading Martech agencies. Johanna is currently focused on the functional marketing transformation of many of the most esteemed brands in Finland. She is putting together data-driven, growth-oriented cross-functional teams and a completely new operational culture.

Buukkaa vartin pikatreffit Matin kanssa!

 

Herättikö Insights Day kysymyksiä tai saitko uuden idean, jota haluat sparrailla Matti Aalto-Setälän kanssa? Varaa vartin pikatreffit. No strings attached!

ID BBN – Simplifying the complexity in modern marketing and leadership

Search